Outlander II GEN Techniczne - Jaki olej do 2.0 DDiD 140km
jacik - 09-02-2020, 17:18 Temat postu: Jaki olej do 2.0 DDiD 140km Muszę wymienić olej w silniku bo mam info na kompie ze serwis za 2600 km 21 miesięcy.
Czyli nie całe dwa lata temu była wymiana jak dobrze rozumiem.
Wiem ze poprzednio był Castrol 5w30 spełniający normę VW 504 lub 507.
Czyli taki: https://www.iparts.pl/cze...-1278545.html#v
Ale wole się upewnić że to ma być norma 504 lub 507
kajos - 09-02-2020, 19:57
ten Castrol to LongLife
najlepiej je zmieniac co 10tys km
ja do mojego leje 5w40 Valvoline AllClimate
jako ze duzo jezdze to wymiana co 15tys km
normy jakie mozesz lac to
505 01 to sa 5w40 wielosezonowe
507 01 to LongLife
musisz zwrocic uwage zeby byl dostosowany do silnikow z pompowtryskami
504 to do benzynowych silnikow
Anonymous - 10-02-2020, 00:14
A mi ostatnio zalali Castrola Magnatec 5w40. Nie wiem, czy spełnia normy dla pompowtryskiwaczy. Za 10 tys km przy następnej wymianie będę się zastanawiał, ale i tak zaleję jakiś 5w40.
potentator - 10-02-2020, 08:20
stosujecie jakieś płukanki przy wymianie a potem ceramizery?
kajos - 10-02-2020, 13:21
potentator napisał/a: | stosujecie jakieś płukanki przy wymianie a potem ceramizery? |
zadne plukanki i inne zlote srodki
to zabojstwo dla silnika
jak sie zmienia olej na czas 10-15tys km to wszytko tam jest ladnie czyste
[ Dodano: 10-02-2020, 13:23 ]
Hipolit napisał/a: | A mi ostatnio zalali Castrola Magnatec 5w40. Nie wiem, czy spełnia normy dla pompowtryskiwaczy. Za 10 tys km przy następnej wymianie będę się zastanawiał, ale i tak zaleję jakiś 5w40. |
olej musi spelniac norme dla pompowtryskiwaczy bo olej ten smaruje pompowtryskiwacze
apg2312 - 10-02-2020, 13:33
kajos napisał/a: | zadne plukanki i inne zlote srodki
to zabojstwo dla silnika |
Ale w sensie, ze bo ?
Poproszę o uzasadnienie.
kajos - 10-02-2020, 14:53
chociazby tzw plukanka
olej ma wlasciwisci pluczace do pewnego okresu
dlatego olej trzeba wymieniac co 10 lub 15 tys km (czym wiecej sie jezdzi tym okres wymiany mozna przedluzyc) lub raz na rok
olej najszybciej traci wlasciwosci kiedy jest uzywany na zimno (pierwsze pol godz od rozruchu silnika)
juz nie bede sie wywodzil o wplywie na olej temperatur itp. bo to dla wiekszosci czytajacych bedzie czarna magia - a wlasnie to ma znaczenie
apg2312 - 10-02-2020, 18:13
kajos napisał/a: | chociazby tzw plukanka |
No właśnie głównie o płukanki mi chodzi. Dlaczego niby jest "to zabójstwo dla silnika" ??
Większość różnych dodatków do oleju pomińmy milczeniem, niech Ci będzie, sam zresztą osławionego MotoDoktora nie wlałbym do silnika.
Ale jednak pozostaje mniejszość, więc proszę o wyjaśnienie, dlaczego np. Ceramizer marki Ceramizer i CeraTec marki Liqui Moly mają być zabójcze dla silnika.
I serio, proszę o logiczne i poparte argumentami i (jeśli masz) dowodami wyjaśnienie.
Bo, bez urazy, jak na razie twoje wywody przypominają pseudonaukowe brednie płaskoziemców i antyszczepionkowców.
kajos - 10-02-2020, 18:23
przeczytaj instrukcje uzywania takiego preparatu
i pomysl
apg2312 - 10-02-2020, 18:37
Czytałem. Używałem. W mojej Carismie i w innych autach również. Wszystkie jeżdżą do dzisiaj.
Poza tym, znam większość argumentów przeciwko stosowaniu płukanek, i wszystkie to wierutne bzdury. Ale może są jakieś nowe ? Wiesz, człowiek się do końca życia uczy czegoś nowego.
Moody - 10-02-2020, 19:54
Sam od czasu do czasu leję płukankę. Są różne rodzaje - jednymi się płucze silnik na postoju przed wymianą oleju a są też takie, z którymi każą jeździć np. tysiąc kilometrów.
Ale tak mnie się przynajmniej wydaje, że w zadbanym aucie i przy dzisiejszych olejach nie ma wielkiej potrzeby tego robić.
Do swojego innego auta - benzyniaka - z nabiegiem blisko 300tys przy pierwszym wlaniu ani nie zleciało nic nadzwyczajnego ani nic mu się nie rozszczelniło jak straszą.
Jako ciekawostkę podam, że czytałem wywiad z gościem, który w Niemczech zrobił bez remontu mercem milion kilometrów (merc żył nadal ale już się znudził ) i powiedział na temat, że co drugą wymianę oleju stosował płukankę.
---
No ale temat jest o oleju do BSY. Tutaj tak jak pisze kolega kajos b.ważne aby to był olej przeznaczony do PD.
apg2312 - 10-02-2020, 21:37
kajos napisał/a: | normy jakie mozesz lac to
505 01 to sa 5w40 wielosezonowe
507 01 to LongLife |
A ja ściągnąłem sobie instrukcję obsługi O2
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=14492
gdzie pisze jak byk :
Kod: | Stosować olej silnikowy zgodnie z poniższą klasyfikacją :
"VW 50501/50601" |
Teraz zasadniczo wystarczy użyć szukajki Googla i wyskakują wyniki, przykładowo :
https://zmienolej.pl/pl/87-vw-505-01
oraz
https://zmienolej.pl/pl/89-vw-506-01
Oleje do wyboru, do koloru, na każdą kieszeń
I szczerze mówiąc, gdyby to było moje auto, to chyba raczej kierowałbym się normą VW 506 01 (oleje zalecane do modeli z pompowtryskiwaczami "Pumpe-Düse" ("PD") ).
kajos - 10-02-2020, 21:47
najwazniejsze ze olej do pompowtryskow
mozna zamknac temat
potentator - 11-02-2020, 12:45
Ile dolewki robicie na 10000 km?
nightfly - 11-02-2020, 13:58
Ja po lekturze fanów VW co do naszych silników i braniu oleju przez nie, leję Liqui Moli 4200 Top Tec 5W/30 (najlepiej z rynku niemieckiego), i faktycznie bierze mniej oleju. Na 10000 km nie dolewam nic. Fakt, że po wymianie mam blisko max, ale przed wymianą jest jeszcze z 0,5 cm do dolnej kulki na bagnecie. Wcześniej jak był jeżdżony na Castrolu to poprzedni właściciel i ja musiałem dolewać na 10k km około 0,5-1 litr tego badziewnego Castrola:)
|
|
|