To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Carisma 1.9TD. Gaśnie po około 5 sekunadach od odpalenia.

Kakaowy Szogun - 04-03-2020, 06:41
Temat postu: Carisma 1.9TD. Gaśnie po około 5 sekunadach od odpalenia.
Cześć,
Musiałem założyć nowe konto, ponieważ do starego nie pamiętałem już hasła i maila.

Mam problem z uruchomieniem mojej Carismy 1.9 TD 2000r. Po odpaleniu pracuje około 5 sekund i nagle ją coś rozłącza. Można ręcznie trzymać ją np. na 3 tys. obrotów, a i tak zgaśnie. Napiszę co zrobiłem i od czego zaczął sie problem.


Zaczeło się od pojedynczych poszarpywań przy ok 2tys obr. Potem cisnąłem jej na prostej i zaczeła bardziej poszarpywać. Po chwili straciła moc i obroty falowały, aż zgasła. Po kilku próbach odpaliła, ujechała 100m i znowu zgasła dymiąc na siwo. Na obecna chwile to gasnie po 5 sekundach jak by ja odcinał jakim czujnik lub imo.
Miał ktoś coś takiego?

- wymieniony filtr paliwa - brak poprawy
- sprawdzony EGR- zamknięty.
- pompowanie guzikiem nad filtrem paliwa i odpalenie - też gasnie
- ściągniecie rurki od wtrysków i spr. czy podaje ropę- podaje.
- odapalenie i pompowanie guzikiem nad filtrem -gasnie
- ominięcie filtra i wstawienie ręcznej gumowej gruszki - gaśnie.
- podpięcie kompa - nie wykrywa diesla (pokazuje tylko opcje z silnikie benzynowym).

Ma ktoś kompa w okolicy Wrocławia aby podpiąc? Zapłace za każdą pomoc.

czarter - 04-03-2020, 13:52

CE świeci?
Jakim sprzętem próbowałeś łączyć się z komputerem?
Spróbuj zapalić zapasowym kluczykiem.
Zmierz kompresję.

Możesz też spróbować odłączyć na jakiś czas akumulator, ale to już na własną odpowiedzialność ;)

Kakaowy Szogun - 05-03-2020, 05:55

Aku był już odłączany, ponieważ 2x go rozładowałem ciągle odpalając auto. Do ładowania był wyjmowany z auta.
CE nie świeci.
Jak auto zgasło mi w trasie to było odpalane innym kluczykiem, a u mechanika już zapasowym.
Dlaczego mierzyć kompresje?
Nie znam się na sprzęcie do podpinania, ale to było OBD- tak widziałem na monitorze laptopa. Jak sie wybierało w programie Carisma rocznik 2000, to pojawiała sie tylko opcja benzynowa. Nie było diesla. Próbowaliśmy połączyć sie wybierając inne modele, ale było to samo.

Znalazłem w internecie rozpiskę błędów, które można odczytać zwierając dwa piny. Warto się w to bawic czy szukać kogoś z kompem w okolicach Wrocławia?

Chyba, że Wy znacie kogoś i możecie polecić.

czarter - 05-03-2020, 11:38

Kompresję to zawsze warto sprawdzić, bo od tego zależy sprawność silnika, w szczególności diesla ;)
W kwestii komputera domyślam się, że chodziło o Delphi, bo sprawdziłem i faktycznie nie ma diesla, a benzyna jest. Natomiast, moje Delphi (mam wersję 2015 R3) potrafi łączyć się z modułem immobilizera w tym roczniku, więc można by przynajmniej wyeliminować immo dzięki temu.
Jak najbardziej można sprawdzić przez zwarcie pinów, ale sprawdź 10 razy co zwierasz, bo możesz narobić sobie więcej kłopotów ;)

Kakaowy Szogun - 05-03-2020, 14:33

@czarter, myślisz, że to może być coś z imo, skoro zaczęło się od poszarpywań, które się zwiększyły, aż auto straciło moc i kręciło sie max do 3 tys obr.?
Hugo - 05-03-2020, 21:50

Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu, objawy książkowe. Nie kupuj nowego zamiennika, bo nie działają, tylko sprawną używkę: https://allegro.pl/oferta/carisma-space-star-trafic-1-9-czujnik-walu-walka-7553056163
czarter - 06-03-2020, 00:38

Ja nic nie myślę, tylko proponuję diagnostykę. Nie wiadomo co to jest, dopóki nie znajdziesz uszkodzonego elementu. Najlatwiej zawsze diagnozować poprzez eliminację sprawnych układów.
Może to być czujnik polozenia wałka rozrządu, tylko przed wymianą polecam przemierzyć ten stary, sprawdzić przewody i wymrugać błędy. Chociaż tak naprawdę dużo lepsze byłoby podpięcie komputera ;)

Kakaowy Szogun - 06-03-2020, 06:04

Ten mechanik u którego stoi obecnie auto, mówił, że w tych silnikach padały czujniki wałków rozrządu lub walu- już nie pamiętam dokładnie.

Jak rozpoznam, że czujnik jest sprawny? Powinien mieć odpowiednią rezystancję czy jak?
Poszukam w okolicy kogoś kto by miał chęć za opłata podjechać i się podpiąć bo za każdym razem brac lawetę lub ciągać auto, to też mija się z celem. Jak nie znajdę nikgo z odpowiednim sprzętem to będe mrugał błedy.

[ Dodano: 06-03-2020, 06:55 ]
Hugo napisał/a:
Uszkodzony czujnik położenia wałka rozrządu, objawy książkowe. Nie kupuj nowego zamiennika, bo nie działają, tylko sprawną używkę: https://allegro.pl/oferta/carisma-space-star-trafic-1-9-czujnik-walu-walka-7553056163


A czy przy uszkodzeniu tego czujnika lub czujnika wału nie powinien zapalać się check engine?
Te czujniki z linku, które mi wysłałeś są z silnika 1.9 DID. Będą pasować do mojego TD? Szczerze to nie sprawdzałem jeszcze numerów silnika.

czarter - 06-03-2020, 10:31

No raczej powinny wywalać CE, ale różnie to bywa ;)
Wg. wikipedii Twój silnik to F8QT z Renault. Można w sumie spróbować połączyć się z komputerem wybierając w programie silnik z któregoś Renault o tym oznaczeniu. Nie mam pojęcia czy to zadziała, ale nie zaszkodzi spróbować.
Co do sprawdzenia czujnika, proponuję poszukać manuali do Renault jak i do Mitsubishi. W manualu powinno być opisane. Ale generalnie nie polecam sprawdzać rezystancji, jak nie wiesz co robisz, bo jak masz czujnik halla to możesz go uszkodzić ;)

Bizi78 - 06-03-2020, 10:43

Kakaowy Szogun, jaki masz dokładnie silnik, na tabliczce znamionowej powinno być oznaczenie: F8Q lub F9Q.
Starszy klekot F8Q ma tylko jeden czujnik wału korbowego (crank angle) a zarazem czujnik prędkości (engine speed) powinien być chyba na skrzyni biegów lub połączeniu skrzyni z silnikiem.



Poniżej masz podane jaką rezystancję powinien mieć.




Co do błędów w TD pewnie będzie problem z sprawdzeniem no chyba że MUT-em w ASO albo przez wymruganie.
Oczywiście jeśli się nie znasz to najlepiej poprosić mechanika o diagnozę.

Kakaowy Szogun - 06-03-2020, 21:05

Dzięki Panowie, że chce Wam się chociaż chwilkę poświęcić na mnie czas. Przeważnie na innych forach (np. BMW) to rzadko pomagają.

Silnik z tabliczki to F8QT
Pojechałem do mechanika i wymrugalem błędy. Znalazłem kilka schematów wtyczki wraz z ich opisami pinów. U mnie w 1.9 TD 2000r wtyczka jest po prawej stronie nogi kierowcy. A pin jeden jest od lewej od szerszej strony wtyczki.
Wymrugalo takie błędy:
12
14
17
18
26
28
35
38
53
54
55
Sprawdzałem to z opisami bo znalazłem temat z opisami błędów do TD, ale ich znaczenie czasem mało mówi. Byłby ktoś tak dobry i zechciał opisać co gdzie szukać i co zrobić?
Z góry dzięki.

Bizi78 - 06-03-2020, 23:20

Na forum masz manuala, musisz poszukać w suplementach powinna być tam opisana diagnostyka ww błędów.
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=3448

czarter - 07-03-2020, 01:23

Coś podejrzanie dużo tych błędów, może masz uszkodzone ECU?
Kakaowy Szogun - 08-03-2020, 22:31

Błędów dużo, ale z wstępnej interpretacji według opisu błędów z forum to dotyczą innych rzeczy. Np. czujnik prędkości, napięcie aku, 2x przekaźnik świec żarowych.
czarter - 08-03-2020, 23:24

Ja bym usunął te błedy przez wyciągnięcie akumulatora i jeszcze raz sprawdził, bo trochę ich za dużo ;)
Jakie masz napięcie aku w spoczynku, podczas kręcenia rozrusznikiem i podczas tych kilku sekund pracy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group