To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - OII 2.0 DID "sapanie" przy zejściu z obrotów

lukanio - 07-03-2020, 14:18
Temat postu: OII 2.0 DID "sapanie" przy zejściu z obrotów
Cześć, jakieś 3 tygodnie temu robiłem przegląd olejowy itd. Poprosiłem majstra aby przy okazji zajrzał do turbiny czy może wymaga regeneracji. Powiedział że nie ma luzu, sadzy wyczyścił niby przewody i intercooler no i odpowiednio skasował. Dziś z racji ładnej pogody i otwartej szyby usłyszałem dziwne dzwięki przy zmianie biegów, w dolnej granicy obrotów tj przy schodzeniu na 1500-1200 takie sapanie jakby coś obcierało. Myślałem że to dwumasa ale wyłaczyłem wszystko i na postoju było to samo. Otworzyłem maskę i o dziwo okazało się że filtr powietrza mało nie wyleciał bo puściły spinki, gamonie chyba źle włożyli dól obudowy i na wybojach się rozleciało.
Po złożeniu dźwięk jest cichszy ale nadal jest- coś mogło się uszkodzić? Piszecie że czasem spada wąż od turbo ale nie ma mocy wtedy - u mnie zapierdziela jak wściekły, nie kopci no może spalanie skoczyło na 10 przez te ostatnie dni ale myślałem że to przez jazdę. Na innych forach audi i vw opisują podobne przypadki i do wymiany oczywiscie turbo, egr i n75. Tu podejrzewam że mogli czegoś nie złożyć jakaś nieszczelność w dolocie czy coś..
Link do filmiku z dźwiękiem poniżej, z góry dzięki za sugestie

https://www.youtube.com/watch?v=7PfpCLG_VLQ

kajos - 07-03-2020, 16:16

popatrz na opaske co laczy turbine z wydechem
prawdopodobnie nie dokrecona (byc moze majster sprawdzal luz od strony wydechu),uszczelka metalowa ktora to uszczelnia podczas zakladania spadla (makabrycznie to sie tam zaklada-trzeba znowu calosc rozkrecic,wyprostowac 3 jezyczki i dokladnie nalozyc na rure-jezyczki te zapobiejaja cofnieciu sie tej uszczelki)
i uciekaja spaliny (tak to slychac)

zreszta powinno byc tam czarne jak uciekaja przez nieszczelnosc spaliny

8)

ps. spokojnie mozesz jezdzic z tym do poniedzialku ale generalnie to trzeba naprawic bo wydmucha po czasie ta uszczelke

potentator - 07-03-2020, 21:07

Jakie spalanie 10l?w 2.0 did? Ja zrobiłem dziś trasę 350 km spalanie 6.5 do 7 l przy 150 km/h

[ Dodano: 07-03-2020, 21:08 ]
Coś Ci obciera albo wibruje przy schodzeniu z tych obrotów rura do ucha i niech ktoś gazuje w aucie i nasłuchiwać skąd ten dźwięk

szeryf85 - 10-03-2020, 08:00

potentator, zawsze miałeś takie spalanie? Czy dopiero po tych ostatnich naprawach? U mnie przy tej prędkości to lekko 8,5l :/
kajos, a jak u Ciebie to wygląda?

kajos - 10-03-2020, 12:00

u mnie srednio kwiecien-grudzien 7,4L

teraz 7,8-8,2L

ja oczywiscie kazde tankowanie zapisuje dlatego mam takie dane :P

kiedys jak jechalem z pusta laweta do Niderlandow to spalil 6,9L 8)

lukanio - 10-03-2020, 14:38

Niestety rury szczelne, gruszka podobno chodzi luźno, majster wymyślił że rozrząd. Jadę do innego mechanika - mówi że może wydech zapchany - dziwny zbieg okoliczności ale coż..
kajos - 10-03-2020, 14:59

to odkrec opaske

i wtedy bedziesz slyszal to jeszcze mocniej
:P

przy okazji sprawdz czy wogole jest tam ta uszczelka metalowa

lukanio - 10-03-2020, 15:18

jadę do gości od turbin zobacze co powiedzą.
nie wiem czy można linka ale tylko stad widzę zdjęcie z tm wężem - czy ta uszczelka jest w środku tego metalowego pierścienia?

https://allegro.pl/oferta/przewod-rura-turbo-mitsubishi-outlander-2-0-did-8672051303?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_|1539874513|g|c&ev_adgr=|59073306472|292486833006&utm_term=pla-466954336258|-|-1011414&utm_content=pla|mc:130769616-p:8672051303||&gclid=Cj0KCQjw9ZzzBRCKARIsANwXaeKY1YMFjKjBV3rMT1SQDSKen8VeuSSBHlh6UHxUkEKflOL7Dh-x9q8aAhJnEALw_wcB

kajos - 10-03-2020, 15:32

ja pisze o uszczelce na wylocie z turbiny
jest ona z metalu

tak to wyglada

https://www.czesciauto24....a-rura-wylotowa

w sradku sa wlasnie te jezyczki
przed skreceniem trzeba je wyprostowac ,nalozyc na rure,wtedy te jezyczki sie lekko wyginaja i nie pozwalaja wyleciec podczas nakladania na turbine

w misku jest tam naprawde fatalne dojscie
ja meczylem sie ponad 3 godz z tym :evil:

co do wylotu zimnego to mozesz reka przytrzymac ,2 osoba niech przygazuje
jesli bedzie nieszczlnosc bedziesz czul gorace powietrze
ta zielona uszczelka tam musi byc cala
tez do kupienia jest

lukanio - 10-03-2020, 16:00

dziękuję, dam znać


I chyba to nie uszczelka. Koleś wsadził rękę z lewej strony bliżej reflektora i kazał mi przegazować i nie było dźwięku, spojrzeli się po sobie i zaczęli się głośno zastanawiać że przeładowuje i dlatego pcha w dolot. Oczywiście bardzo dziwna sprawa itd, itd.
Więc znając życie będzie regeneracja turbo - trudno niech już zrobią. Jeszcze gdzieś wyniuchałem że może to być N75 ale nie mogę zlokalizować go chyba jest inny niż w vw.
Jest do tych aut coś takiego może jak ETKA? Taki katalog części nie wiecie może? znalazlem jakieś epc ale straszna bieda.

potentator - 11-03-2020, 10:07

zanim ja wyciagniesz zacznij od najprostszych rzeczy jak mowi Kajo, uszczelki rozrzad itp.Jakby było przeładowanie bylby notlauf i blad w kompie. szkoda pakowac kase jak nie sa pewni co do diagnozy. Poszukaj gdzies goscia od miskow,albo diesli. W mitsu nie ma n75 , jest cały elektrozawór z węzykami. Może masz też gdzieś podcisnienie przetarte...
kajos - 11-03-2020, 10:59

faktycznie fachofcy :p

spojrzeli na siebie i stwierdzili ze przeladowywuje
do tego nawet nie maja pojecia jak dziala turbosprezarka
jak czytam takie rzeczy to sie ciesze ze sie znam na mechanice 8)

nie bede pisal co bym w takim omencie zrobic :mrgreen:


potentator

notlauf nie zawsze pokazuje blad na desce w misku :P
ba nawet w bledach w programie

jezeli bedzie mial przetarty gdzies wezyk to nie bedzie mial pierdzenia po 3 minutach od zgaszenia
wtedy wlasnie puszcza ten zawor podsisnienie
:finga:
a kolega ma zle skrecony wylot turbina-wydech
to wlasnie tak sapie jak sie spusci z obrotow bo inaczej ustawiaja sie lopatki w turbinie na chwile
moge sie nawet zalozyc o to ze to to bedzie :mrgreen:
bo sam kiedys zle mi to sie zloylo i takie sapanie bylo :ANAL:

a znowu jak jest nie szczelnosc na sprezarce-silnik to syczy jak zmija prze dodawaniu gazu
nie wiem od czego to zalezy :evil:
ale zwasze obcina moc do czasu ponownego odpalenia :badgrin:

szeryf85 - 11-03-2020, 11:39

Teraz dopiero włączyłem filmik kolegi, u mnie też tak syczy, to jest ponoć powietrze cofające się do filtra powietrza, czyli przeładowanie. Sprawdzałem na kompie, i faktycznie przy schodzeniu z obrotów ciśnienie na turbo jest wyższe niż zadane.
lukanio - 11-03-2020, 12:09

@KAJOS masz pewnie rację ale w moim miescie podobno to najlepsi fachowcy od turbo - dlatego janusza już olałem.
Bo i syczy niemiłosiernie jak do nich jechałem bez osłony dolnej to jakbym miał dziurę w wydechu.

Jedno tylko nie pasuje - nie odcina turbo moge go pałować do bólu. Poprzedni gamoń powiedział żeby bujnąć się na trasę i dać mu w dupę to się odpiecze ale słysząc te dzwięki dałem sobie spokój.

Fachowców od miśka w Radomiu zero - dobre opinie słyszałem o Kielcach ale w tym przypadku nie zaryzykuję jazdy.

@Szeryf85
Komp nie pokazuje błedów ani elm ani interfejs na obd2 nawet check na desce nie ma i to mnie dziwi

Rozrządu wole nie ruszać był robiony 30k temu - wymiania w ASO powiedzieli mi 2tysia - zaczne od spręzarki

szeryf85 - 11-03-2020, 13:57

U mnie też nie pokazuje błędów, pokazuje delikatne przeładowanie przy schodzeniu z obrotów, podczas jazdy jest ok.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group