ASX Techniczne - [1.6] Zarzuca tyłem
MISIEK1981-M1 - 08-03-2020, 17:45 Temat postu: [1.6] Zarzuca tyłem Witam Wszystkich, pojechałem sprawdzić geometrię ale nie ustawiłem bo do wymiany tuleje z tyłu( (wyszło że koła są lekko pochylone) i auto jeździło dobrze. Po wymianie tulei i ustawienie dwa razy geometrii auto jest nadsterowne w zakrętach. Wjeżdżając na rondo np. na mokrej nawierzchni opony z tyłu przeskakują jakbym jechał na tarce i auta wpadało w poślizg. Wcześniej tak nie było, nie ma żadnych luzów ale strach jeździć. Macie jakieś pomysły co może być nie tak? Pozdrawiam.
pitt63 - 08-03-2020, 18:20
Źle zrobiona geometria. Czy robiona była 3D, czy zwykła "mechaniczna"? Amortyzatory sprawdzane były?
MISIEK1981-M1 - 08-03-2020, 18:29
Tak 3D i to dwa razy sprawdzane, amorki wymieniane pół roku temu, skuteczność po 80%, żadnych luzów na zawieszeniu.
pitt63 - 10-03-2020, 07:04
Myślę o Twoim problemie i jeszcze bym może spróbował zamienić koła tył/przód. Może to wina opon bo są po prostu wyząbkowane z uwagi na złą zbieżność przed regulacją.
MISIEK1981-M1 - 10-03-2020, 16:22
Opony jak nówki, dzisiaj dla próby zmieniłem koła na letnie i jest to samo. Ręce opadają, lepiej jeździł jak miał geometrię lekko na czerwonym polu i opon nie ścinało.
jan1994 - 10-03-2020, 23:23
MISIEK1981-M1 napisał/a: | ... lepiej jeździł jak miał geometrię lekko na czerwonym polu i opon nie ścinało. |
Jedź do innego fachowca - może są jakieś problemy z zawieszeniem lub ten fachowiec ma złe dane do ustawienia zbieżności.
Mitsubishi RVR - 14-03-2020, 21:41
To nie zbieżność ,ani opony , prawdopodobnie źle wciśnięte tuleje ( tzw cukierki) spiepszyło się po wymianie i tam trzeba szukać przyczyny . pozdrawiam
[ Dodano: 14-03-2020, 21:47 ]
To na pewno źle osądzone tuleje , one mają swój skok ,a wychodzi na to że wahacz jest tak ciasny że nie ma ruchu i przez to takie zachowanie auta.
Misin3 - 19-05-2020, 12:58
Witam, pacjent Asx 1,6 2013 problem z pływającym tylnim zawieszeniem. Sprawdzono amortyzatory do wymiany. Wymieniono bez poprawy, ustawiono zbieżność, wyważono koła, opony roczne, ciśnienie w kołach sprawdzone auto nadal pływa. Najbardziej jest to odczuwalne gdy wjedzie się na okrągłą studzienke kanalizacyjną. Ponownie wymieniono amortyzatory KYB. Bez poprawy, mechanicy sprawdzali tuleje zawieszenia w mojej obecności, nie widać żeby jakaś była uszkodzona. Auto kupiłem z taką przypadłością nic nie czując na jeździe próbnej. Jedzie prosto nic nie stuka nic nie puka. Ktoś spotkał się z takim problemem ?
tokyo - 19-05-2020, 13:29
Tylni stabilizator do sprawdzenia Szarpali gdzie luzy oraz warunkowo kpl geometria przod tył
Misin3 - 19-05-2020, 18:57
Geometria była robiona. Tył stabilizatora - masz na myśli gumy drążka stabilizatora czy łączniki stabilizatora czy jedno i drugie. Te części nie są drogie, mogę sam wymienić.
pitt63 - 20-05-2020, 08:27
Kiedyś przejechałem się autem z taką przypadłością. Okazało się, że winne były koreańskie opony. Na innych oponach nie było problemu.
tokyo - 21-05-2020, 22:12
caly stabilizator ggumy i laczniki
ALE
u siebie zastosowalem szerszy wozek taki jaki stosuje sie w ASXaxh z napedem 4x4
W asx USA jest on stosowany do tej pory niezmiennie od 2010 roku niezaleznie czy to jest naped na przod czy 4x4
Misin3 - 22-05-2020, 06:54
Napęd jest tylko na przód. Narazie wymienie gumy stabilizatora jak nie pomoże to dalej łączniki. Już nawet wymieniłem, ale sklep dostarczył za duże gumy. Rozmawiałem z poprzednim, pierwszym właścicielem przeczytałem wszystkie faktury z serwisu i w zawieszeniu były wymieniane tylko gumy stabilizatora. Co do opon to są z 2019 roku markowe.
[ Dodano: 30-06-2020, 20:02 ]
Witam, zakończę temat. Wymieniłem gumy na drążku, nie pomogło, nadal bujało autem. Dzisiaj mechanik wymienił łączniki stabilizatora tył; twierdził ,że stare były w dobrym stanie, ale jest znaczna poprawa w prowadzeniu auta. Został mi komplet amortyzatorów tył KYB z przebigiem 400 km. Czy ktoś byłby zainteresowany?
|
|
|