ASX Techniczne - 1,8 DID MIVEC wzrost spalania po wymianie filtrów i oleju
Xargos - 22-03-2020, 14:02 Temat postu: 1,8 DID MIVEC wzrost spalania po wymianie filtrów i oleju Witam wszystkich forumowiczów.
Jak w temacie - ostatnio borykam się z problemem drastycznego wzrostu spalania w samochodzie przy tym samym stylu jazdy i podobnej temperaturze zewnętrznej.
Podczas ostatnich 3-4 tyś. kilometrów przed wymianą filtrów i oleju spalanie w cyklu miejskim oscylowało w przedziale 5,5l - 6,6l / 100km.
Po wymianie filtrów oraz oleju spalanie skoczyło do 7,6 - 8,2l/ 100km.
Podkreślam że spalanie obliczam tylko i wyłącznie podczas tankowania - od pełnego do pełnego (do 1 odbicia na tej samej stacji).
Teraz co nieco o samym aucie.
Mitsubishi ASX rocznik 2012
1,8 DID Mivec 2WD 150KM
Przebieg: 70 tyś kilometrów (tak jest to przebieg autentyczny).
Do tej pory nic przy silniku nie robione,
DPF nie sprawia żadnych problemów - wypala się sporadycznie na około 500 km bądź rzadziej (zamontowałem diodę by obserwować załączanie wypalania).
Olej trzyma poziom, bez wzrostów czy też spadków, płyn chłodniczy to samo.
Czy ktoś spotkał się z takim problemem ? Co w pierwszym rzędzie należy poddać diagnozie ?
mkm - 22-03-2020, 22:40
Xargos, zacznij od tego co było wymieniane - czy jest szczelnie, nie ma dziwnych zagięć, wycieków itp.
Sprawdź wtyczki (czasem się coś rozepnie lub nie podłączy)
Potem ciśnienie w kołach i hamulce (być może któreś koło trzyma).
Jak ok, to przetrwałbym do zmiany opon, a jak nie to komputer i błędy.
krah - 03-05-2020, 16:39
Cześć, udało Ci się rozwikłać temat? Mam troche podobne problemy, spalanie 8 mimo, że pokazuje komputer 6l.
kamil508 - 10-03-2021, 12:00
odświeżę temat, u mnie też komputer pokazuje średnie 5,6-6,5 a na stacji za każdym razem wychodzi 7,5-8L /100km
silnik 1.8 150KM did 4WD
krah - 11-03-2021, 21:34
I teraz pytanie, czy wszyscy, którym palą 6l tak twierdzą bo tak im komp podaje, czy z naszymi jest problem
Majron - 12-03-2021, 00:19
ja co prawda mam 1.8 ale 116KM, ale obecne realne spalanie to od 6-6,5L/100km,w zimie przy duzych mrozach było 7l
W trasie mozna spokojnie zejść poniżej 6l
Olej leje Motul X-Clean +
Trasa-miasto 50-50
RomanK61 - 12-03-2021, 07:43
Asx 1.6 117 kM z 2015r Już to kilka razy pisałem że od ok.4 lat zawsze tankuję pod korek i później przeliczam kilometry i w samym mieście nigdy nie przekroczyłem 7.3l. Jak dojeżdżał do pracy ok.20 km w jedną stronę i jest to jazda też przez miasto to wychodzi mi 6.5-6.8litra/10.W zasadzie jak patrzę na wskazania komputera to nie ma jakiejś dużej rozbieżności.Dla mnie miarodajne jest to tankowanie pod korek i przeliczenie spalania.Oczywiście po tylu latach już tego nie robię tylko rzadko z cie kawości sobie przelicze czy nic się nie zmieniło w spalaniu.Czyli jeżeli chodzi o benzynę i silnik 117 KM to przy spokojnej jeździe ale bez przesady bo nie szukam tutaj oszczędności tylko mam jakiś określony sposób jazdy od lat jeżeli samochód w mieście /małym bo to też jest istotne żeby w korkach nie stać bez przerwy/ spala 7.-7.3 to nie jest przesadnie może dodam że to był nowy samochód bo to może mieć znaczenie jak ktoś kupił z niewiadomym przebiegiem.Pozdrawiam wszystkich z Asx-ów.
kamil508 - 12-03-2021, 09:32
Ja też mówię o tankowaniu pod korek i przeliczeniu samemu, ilość litrów przez ilość przejechanych km (w setkach), i zawsze wychodzi mi 7-7,5 L/100km, więc zastanawia mnie jak jeżdżą Ci co piszą że pali im 5,5-6,5 L ? (mam 1.5dCi w megane 120KM i ten rzeczywiście spala 5,5 ale auto lżejsze i mniejsze, miałem 308 1.6 BlueHDI 120KM i tak samo 5L max - te same odcinki do pracy i powrót, nie mówie o autostradzie i >140km/h)
O ASX 1.8 did w raportach spalania czytam że najekonomiczniejszy silnik itp itd, jakiś dziennikaż nawet napisał że 4l !
auto swoje waży, do tego najbardziej opływowe nie jest, do tego napęd na 4 koła więc powinien spalić te min 6-7L, tak mi się wydaje,
ja u siebie robię jeszcze jeden eksperyment, jak kopiłem go z "rzeszy" to miał sportową wkładkę filtra powietrza k&n, wywaliłem ją i włożyłem filtronka, zrobiłem 10tys km i teraz zamówiłem nową sportową k&n, na dniach przyjdzie, założę i test na stacji
krah - 13-03-2021, 19:30
U mnie dzisiaj przy tankowaniu pod korek wyszło 7.5 przy 50%miasta i dojazdach do pracy 4km. Auto ma ponad 200k i dpf wypala się co 70km przy jezdzie po mieście i 180km trasa 90km/h i co ok 70km autostrada +140km. Myślałem, że to duże spalanie i może wtryski leją, ale chyba bardziej problem będzie z dpf, mimo czyszczenia, które nic nie dało :/ co ciekawe przy wypalaniu nie puszcza żadnego dymka.
kamil508 - 14-03-2021, 11:58
No to u mnie przy dojazdach do pracy 30km w jedną stroną (20 drogi krajowe i wioski, 10km miasto) wypala się DPF co około 200km, a na trasie do Sopotu (360km w jedną stronę) deptane cały czas 140-150km/h to dopiero w drodze powrotnej zaczął się wypalać po około 500km-trach i tylko przez 8km się wypalał. Po trasiedo Sopotu dalej normalnie co około 200km się wypala.
Ja robiłem mycie DPF-a preparatem JETCHEM (link )i przy ostatniej wymianie oleju zastosowałem płukankę LiquiMoly 2662.
Teraz testuje tego boxa Proracing CR10MAP
pablo diablo - 19-03-2021, 11:49
i jak sie prawuje ten Proracing CR10MAP ? napisz jakie wrażenia
kamil508 - 19-03-2021, 14:00
po jednym tankowaniu spalenie 7,5L/100km, czuć że lepiej jedzie (mapy testowane 10-7), na tych 10-8 często wypalał DPF-a (co 120km), na 7 dopiero po 160km
teraz testuje te "mocniejsze" mapy, aktualnie jeżdżę na 5 i już 180km bez wypalania
mam jeszcze wkładkę K&N zamontowaną
[ Dodano: 09-04-2021, 16:52 ]
kolejny bak wyjeżdżony i na mapie 5 wypalanie dpf co 200-230km, spalanie przy dystrybutorze 7,2l/100km
nie wiem jak to jest z tym DPFem, żona jeździ jak ślimak, przez tydzień zrobiła 400km i ani razu nie zaświeciła jej się dioda (ta dołożona z ogrzewania lusterek) o wypalaniu, ja jeżdżę dynamicznie i wypala średnio co 200km i to tak przez 10-15km się świeci dioda.
teraz testuje mapę 4 i powiem że jest szok, idzie równo z samego dołu, zbiera się super, błędów żadnych jak na razie nie wywala
|
|
|