[97-04]Galant EAxA/W - Oringi na pompie oleju 2.5
przemek1602 - 28-03-2020, 20:08 Temat postu: Oringi na pompie oleju 2.5 Oringi OEM pod pompę oleju nie są powszechnie dostępne więc zostawie dla potomnych, potrzebujemy dwa oringi o grubości 2.5mm, średnicy 16mm.
Prace konieczne do demontażu pompy:
Demontaż rozrządu, pompy wspomagania i wspornika, dolnej miski, smoka, zaworu przelewowego, tym sposobem bez ruszenia zostawiamy półmiskę, pracy na 10 godzin
Uszczelniacz przedni wału korbowego wymieniamy na NOWY!
Hugo - 28-03-2020, 20:24
Z ciekawości z jakiego powodu wymieniałeś pompę oleju?
przemek1602 - 29-03-2020, 11:43
Nie pompę, oringi. Byłem przekonany, że wyciek jest z połączenia pompy z blokiem- zapacało mi a jestem osobom która musi mieć na tip top wszystko. Po rozebraniu wyjąłem dwa sparciałe oringi. Jeden uszczelnia kanał olejowy do filtra oleju.
-Fenek- - 29-03-2020, 12:35
przemek1602 napisał/a: | Nie pompę, oringi. Byłem przekonany, że wyciek jest z połączenia pompy z blokiem [...] |
Pomogło?
przemek1602 - 29-03-2020, 18:41
Nie miało innego wyjścia, oringi pękły w palcach, czas zrobił swoje. Stojąc przodem do wału wyciek był na godzinie 13-14, zapacało na miskę i kompresor klimy Obecnie jest susza.
deejay - 29-03-2020, 19:22
przemek1602 napisał/a: | Nie miało innego wyjścia, oringi pękły w palcach, czas zrobił swoje. Stojąc przodem do wału wyciek był na godzinie 13-14, zapacało na miskę i kompresor klimy Obecnie jest susza. |
Jakieś fotki usterki ,bo coś nie kojarzę co dokładnie opisujesz
przemek1602 - 29-03-2020, 23:57
deejay, nie robiłem bo po co? Skoro mowa o pompie oleju a wcześniej o rozrządzie to powinieneś wiedzieć gdzie to się znajduje. Prosciej się nie da. Zależało mi na podaniu wymiaru bo w nas ciężko z dostępnością w sklepach, za to sklep z oringami uratował.
deejay - 30-03-2020, 00:18
Ale o jakie dokładnie oringi chodzi, no chyba że dla ciebie oring to uszczelniacz wału itp. Przerabiam masę tych aut, ale nigdy oringów na pompie nie zmieniałem 🙄
Bizi78 - 30-03-2020, 05:31
Bartek, pewnie chodzi o 2 oringi, nr. na schemacie 02099.
-Fenek- - 30-03-2020, 17:00
przemek1602 napisał/a: | Nie miało innego wyjścia, oringi pękły w palcach, czas zrobił swoje. Stojąc przodem do wału wyciek był na godzinie 13-14, zapacało na miskę i kompresor klimy Obecnie jest susza. |
Dobrze wiedzieć, może u mnie jest to samo, bo też z tamtej strony wszystko jest już czorne i klejące jak w starym Ursusie
Najpierw wymieniane były uszczelki pokrywy zaworów i chociaż też ciekły, to ten największy wyciek to jednak nie to.
deejay - 04-04-2020, 19:03
Bizi78 napisał/a: | Bartek, pewnie chodzi o 2 oringi, nr. na schemacie 02099.
Obrazek |
Pierwszy raz bym słyszał o takim przypadku i wycieku Przeważnie cieknie z uszczelniacza wału korbowego od str. koła pasowego . Są oczywiście wycieki od góry silnika , typu pokrywy zaw. , uszczelniacze wałków rozrządu . Znam na tyle ten motor że wiem gdzie można sie spodziewać wycieku . Ale tutaj jeśli chodzi wam o te dwa oringi to dla mnie nowość.
Nawet jeśli mowa o owych oringach , to konstrukcyjnie nie ma możliwości wycieku na zewnątrz , bo po drodze ma jeszcze masę uszczelniającą od samego dekla pompy oleju i ona tez musiałby być nieszczelna , a w tym wypadku lało by sie dużo mocniej .
Hugo - 04-04-2020, 19:10
deejay napisał/a: | tutaj jeśli chodzi wam o te dwa oringi to dla mnie nowość. | Dla mnie również, nawet w najbardziej zjechanych silnikach było tam sucho.
przemek1602 - 06-04-2020, 07:15
W okolicach oringów nie było masy
Bizi78 - 06-04-2020, 09:30
przemek1602 napisał/a: | W okolicach oringów nie było masy |
Nie chodzi o oringi a obudowę, która powinna być złożona na masę uszczelniającą jak napisał Bartek.
Może ktoś u ciebie już tam grzebał i założył na sucho .
Krzyzak - 06-04-2020, 22:50
Bizi78 napisał/a: | Może ktoś u ciebie już tam grzebał i założył na sucho | dokładnie to samo pomyślałem
|
|
|