Nasze Miśki - Outlander Turbo +
wałek - 13-04-2020, 12:14 Temat postu: Outlander Turbo + Cześć!
W związku z zaistniałą sytuacją wirusową, zabrałem się dość mocno do pracy przy moim Outlanderze.
Jakiś czas temu kupiłem lekko uszkodzonego i dość mocno skorodowanego. Zrobiona kompletna blacharka, usunięcie wszelkiej rdzy - o ile to możliwe.
Auto z przeznaczeniem do użytku codziennego, ma dawać odrobinę radości szczególnie w śnieżne zimy (nie wiem czy jeszcze będą 😥)
Silnik: seria, wymienione uszczelniacze, rozrząd itp. Czekam na wałki z Evo 8 w celu porównania parametrów. Jak będą miały lepsze parametry to podmieniam.
Turbo z A45 AMG - Borgwarner na twinscrollu
Elektronika: Standalone Ecumaster EMU
Zawieszenie: amory i sprężyny seria, wszystkie gumy wymienione na poliuretan. Wszystko piaskowanie i malowane proszkiem. Sanki zregenerowane.
Wnętrze : kiera z evo
Karoseria: maska, błotniki i klapa z włókna węglowego
Wydech: w trakcie
Dolot: większy cooler w zderzaku, filtr K&N, rury Alu w trakcie.
Hamulce : przewody w stalowym oplocie, narazie reszta seria na nowych częściach.
Narazie też nie celuje w jakieś moce, muszę uruchomić auto żeby zacząć jeździć, później trzeba zmodyfikować układ hamulcowy, paliwowy, w silniku coś grzebnąć itp
Podziękowania dla Krzyśka za ogarnięcie kilku tematów 💪
Pozdrawiam, Jacek
Bzyk_R1 - 13-04-2020, 12:32
Szykuje się coś czego polska scena tuningowa Outlandera Turbo jeszcze nie widziała. Projekt który nie będzie Evolanderem...to coś co ma evolandery zjadać Cieszę się Jacku że wybrałeś ten model. Twoja pasja, wiedza, umiejętności i zaangażowanie będą cennym wkładem w projekty tuningu Outlanderów Turbo. Liczę na dalszą współpracę tak jak rozmawialiśmy. Czekam z niecierpliwością aż bestia wyjedzie z jamy. Pozdrowienia i śledzę temat!
Bizi78 - 13-04-2020, 12:37
Ciekawie się zapowiada .
A jak z rudą od spodu
ledziu - 13-04-2020, 12:37
Fajna klapa
Z emu chwilę się wstrzymaj bo może się okazać nie potrzebny a są różne zdania na jego temat (zakulisowo).
Jeszcze pompka paliwa i jak coś grubiej to wtryski.
A potem możemy się ustawić na małą próbkę bo jestem ciekaw co wyjdzie
staszq2 - 13-04-2020, 12:49
Witam kolejnego zafiksowanego w Turbiaczu
Gratki za prawidłowe podejście do tematu, czyli najpierw rzeczy najważniejsze i najbardziej newralgiczne w naszych "złomkach". Wiem, że zaplecze masz z potencjałem to też spodziewam się bardzo ciekawych efektów
Patrząc na to że maciora ma większy potencjał niż TD05 to seryjne serce nie ma tu racji bytu, sam jestem na etapie wrzucania motorownia z gratami z EVO już nie jedna seryjna motorownia w tym roku została upalona - spuchły tłoki, obróciły się panewki... Także życzę powodzenia w dalszych modach i zbieraj fanty z EVO jeśli auto ma być daily chyba że idziesz w kuciznę?
Co do karbonu to średnio to wygląda przy tym kolorze ale to kwestia gustu
wałek - 13-04-2020, 13:24
ledziu napisał/a: | Fajna klapa
Z emu chwilę się wstrzymaj bo może się okazać nie potrzebny a są różne zdania na jego temat (zakulisowo).
Jeszcze pompka paliwa i jak coś grubiej to wtryski.
A potem możemy się ustawić na małą próbkę bo jestem ciekaw co wyjdzie |
Decyzja podjęta, ale możesz rozwinąć myśl co jest nie tak w emu? I co potrafi seryjny sterownik?
ledziu - 13-04-2020, 16:33
wałek napisał/a: |
Decyzja podjęta, ale możesz rozwinąć myśl co jest nie tak w emu? I co potrafi seryjny sterownik? |
Tak właściwie trzeba zadać pytanie co zrobi więcej emu czego nie zrobi fabryczny sterownik z ot1.
Na seryjnym sterowniku i tak obrobisz spokojnie wałki nawet 272 , obrobisz sterowanie doładowania, przepustka jest elektryczna więc pewnie pojawią się jakieś map sensorki itp ale też da się to wszystko ogarnąć na oem kompie.
Na emu możesz dołożyć pewnie jakieś procedury startu + als, roll als itp. tylko czy one są potrzebne w takim klocku jak ot1. Do tego emu musisz się wpiąć, jesteś uzależniony od stroiciela + ewentualne ciągłe gmeranki typu a to kiepski rozruch, a to tamto a to sramto. I oczywiście jak mam zabawkę evo to luz ale w out już mnie by to drażniło.
Skoro seryjny komp z e8 spokojnie obsługuje setupy na seryjnym silniku z dodatkami wałków i turbin po 530nm/400km to po co wyszukiwać sobie na siłę problem.
Oczywiście trzeba sprawdzić jaki masz komp bo były różne ale niech to zrobi Ci stroiciel.
Zresztą jestem już po pierwszych ustawkach porównawczych sprawdzających mój setup 320/520 i wytypowałem sobie kilka podstawowych problemów w rozwoju ot1 i niestety komputer dałbym na szarym końcu
Turbocbr - 13-04-2020, 17:05
Witam jaka jest różnica wagi elementów z włókna węglowego a oryginału ?
Bardzo Fajnie to wszystko wygląda... Powodzenia w dalszych modyfikacjach
lolo.lolo - 13-04-2020, 17:23
witam
widzę, że będzie się tu "grubo" dziać ... będę obserwował temat i powodzenia
wałek - 13-04-2020, 17:38
Tak się składa że sam będę stroił. Strojenie w czasie rzeczywistym jest dużo wygodniejsze. Nie lubię stroić seryjnych sterowników z Evo czy sti, porostu standalone lepiej mi leży. Seryjne sterowniki odsyłam do zaprzyjaźnionych tunerów. Oni zaś standalone odsyłają do mnie.
Co do funkcji to bardziej mi zależy na łatwym diagnozowaniu problemów, dostępu itp. Dodatkowo też zależy mi na flatshift, zmiennej mapie przepustnicy, dwie mapy boostu, zabezpieczeniu po ciśnieniu paliwa itp.
Do emu również podpinam przepustnice wydechu. Wywalam przepływke, egr itp.
Reszta funkcji to ciekawy, atrakcyjny dodatek
ledziu - 13-04-2020, 17:51
Jak będziesz sam stroił to ok.
To dawaj sygn.jak będziesz już jeździł to się ustawimy bo jestem ciekaw setu z turbinką jak jedzie w realu
wałek - 13-04-2020, 19:41
Bizi78 napisał/a: | Ciekawie się zapowiada .
A jak z rudą od spodu |
robiona kompletna blacharka z czyszczeniem rdzy konserwacją itp, zobaczymy na jak długo pomoże..
Turbocbr napisał/a: | Witam jaka jest różnica wagi elementów z włókna węglowego a oryginału ?
Bardzo Fajnie to wszystko wygląda... Powodzenia w dalszych modyfikacjach |
Maska - 10 kg mniej
Klapa - 8 kg mniej
Błotnik - 2,25 kg mniej na sztuce
Dziękuje wszystkim za słowa uznania, trzymajcie kciuki !
Wszelkie postepy będę chciał opisywać na bierząco
Fighter001 - 15-04-2020, 09:36
Korby nie będą zadowolone z tej suszarki
Fajnie te błotniki wyszły, będziesz może sprzedawał te elementy czy to była jednorazowa zabawa? Masz jakieś fotki z blacharki? Ja też będę robił u siebie bo pod tylnym zderzakiem zgrzewy po prostu zgniły. Blacha w tym aucie to jakiś żart.
wałek - 15-04-2020, 19:21
Fighter001 napisał/a: | Korby nie będą zadowolone z tej suszarki
Fajnie te błotniki wyszły, będziesz może sprzedawał te elementy czy to była jednorazowa zabawa? Masz jakieś fotki z blacharki? Ja też będę robił u siebie bo pod tylnym zderzakiem zgrzewy po prostu zgniły. Blacha w tym aucie to jakiś żart. |
Narazie nie będę bardzo obciążał silnika, mam ciśnienie żeby pojeździć cokolwiek... Później zmienię śruby, panewki i zobaczymy przy okazji pompa paliwa, wtryski itp. Ale to jak już uruchomię wszystko i zacznę jeździć..
Co do elementów karoserii to mam formy, wszystko oprócz lakierowania robię sam, jeśli tylko będą chętni to bez problemu mogę wykonać 😊
Jutro kończę wydech to zrobie fotki podwozia
wałek - 16-04-2020, 17:58
Wydech gotowy - DP 76mm, za pierwszym tłumikiem zmiana średnicy na 70mm. Przepustnica pneumatyczna, sterowana podciśnieniowo poprzez elektrozawór. Sterowanie zaworem będzie wpięte w sterownik silnika.
Dolot praktycznie gotowy - zostało kruciec pod zawór DV wyspawać.
Turbo - IC = 60mm
IC - Przepustnica = 70mm
IC 600x300x63
Filtr powietrza K&N
Podjąłem również decyzję o przejściu na 4 indywidualne cewki. Nie lubię przewodów WN🤣
Pozdrawiam
|
|
|