To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] Migający błąd DPF i Check Engine

kaengolkow - 15-04-2020, 23:52
Temat postu: [3.2 DID] Migający błąd DPF i Check Engine
Witam, mam problem z moim Pajero 4 3,2DID A/T 2009r 220000km W samochodzie wymieniany był rozrząd, ustawiane były zawory no i oczywiście olej, filtry oleju, paliwa i płyn chłodzący. Przy okazji wyczyściłem też EGR i kolektor dolotowy(a właściwie rurę pod EGR). Egr jest "nowy" ma ok 50.000km. Wymieniłem też olej w skrzyni (narazie bez filtru). Samochód stał ok 2tyg z odłączonymi akumulatorami. Po odpaleniu pojawił się błąd P1498 -migająca kontrolka DPF i Check Engine a auto przeszło w tryb awaryjny. Po wykasowaniu pojawia się znowu, dosłownie po 1 sekundzie. Przed wymianą rozrządu nie miałem żadnych problemów z DPF. Za radą kolegi z forum (dzięki DomArchitekta) odłączyłem wtyczkę od EGR i kontrolka DPF przestała migać a samochód wyszedł z trybu awaryjnego. Silnik pracuje równiutko, przyspieszenie i reakcja na gaz naprawdę super (mam go 3 lata i tak jeszcze nie było). Jednak po każdym uruchomieniu pojawia się Check Engine i przy wyłączeniu zapłonu silnik pracuje jeszcze kilka sekund. Wiem, że problem na forum się już pojawiał, ale bez rozwiązania. Proszę o rady. Gdzie szukać przyczyny?
zbyszekm2 - 17-04-2020, 13:07
Temat postu: Re: Migający błąd DPF i Check Engine
kaengolkow napisał/a:
Witam, mam problem z moim Pajero 4 3,2DID A/T 2009r 220000km W samochodzie wymieniany był rozrząd, ustawiane były zawory no i oczywiście olej, filtry oleju, paliwa i płyn chłodzący. Przy okazji wyczyściłem też EGR i kolektor dolotowy(a właściwie rurę pod EGR). Egr jest "nowy" ma ok 50.000km. Wymieniłem też olej w skrzyni (narazie bez filtru). Samochód stał ok 2tyg z odłączonymi akumulatorami. Po odpaleniu pojawił się błąd P1498 -migająca kontrolka DPF i Check Engine a auto przeszło w tryb awaryjny. Po wykasowaniu pojawia się znowu, dosłownie po 1 sekundzie. Przed wymianą rozrządu nie miałem żadnych problemów z DPF. Za radą kolegi z forum (dzięki DomArchitekta) odłączyłem wtyczkę od EGR i kontrolka DPF przestała migać a samochód wyszedł z trybu awaryjnego. Silnik pracuje równiutko, przyspieszenie i reakcja na gaz naprawdę super (mam go 3 lata i tak jeszcze nie było). Jednak po każdym uruchomieniu pojawia się Check Engine i przy wyłączeniu zapłonu silnik pracuje jeszcze kilka sekund. Wiem, że problem na forum się już pojawiał, ale bez rozwiązania. Proszę o rady. Gdzie szukać przyczyny?

Moim zdaniem trzeba zacząć od wymiany EGRu.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group