[97-04]Galant EAxA/W - Za wolne obroty i gaśnie
danpel - 16-04-2020, 17:42 Temat postu: Za wolne obroty i gaśnie Samochód mi oczadział.
Dziś ni z gruchy ni z pietruchy samochód zaczął gasnąć na wolnych obrotach.
Po przełączeniu na gaz to samo. Później trochę się uspokoił ale obroty są za wolne, około 500-600. Ktoś miał już taki przypadek i go rozwiązał ?
Pozdrawiam i przy okazji zapytuję, gdzie można kupić tylne wzdłużne wahacze, te proste pręty z gumami na końcach. Zamówiłem juz 2 komplety w sklepie i się okazywały inne niż te co mam w samochodzie. Może mam założone z innego auta, nie wiem.
jacek11 - 16-04-2020, 18:16
Popatrz dobrze, bo może łapie gdzieś lewe powietrze. Jeśli nie ma nieszczelności, to wyczyść porządnie przepustnicę, i naucz go obrotów. Jeśli nadal będzie gasł, to zapewne silnik krokowy będziesz musiał wymienić.
abdul - 16-04-2020, 18:52
A nie odpinałeś czasem wcześniej akumulatora? Jeśli tak to nauka wolnych obrotów. Jeśli nie to pewnie przepustnica do czyszczenia lub krokowiec tak jak pisze jacek11,
Jaro1974 - 16-04-2020, 19:27
Danpel, w linku który ci podaję masz możliwość sprawdzenia czy zakupione przez Ciebie wahacze są dobre. Ważne jest byś miał numery części które zakupiłeś. Na stronie wklepujesz swój vin , wchodzisz w tylne zawieszenie i będziesz mógł to porównać.
https://japancars.ru/index.php?route=catalog/mitsubishi
danpel - 16-04-2020, 21:36
No jest szansa że ciągnie lewe powietrze przed dekiel zaworów bo dalej nie zrobiłem wycieku na świecę.
Dzięki za link do strony z częściami. Sprawdzę to.
o co chodzi z tą nauką obrotów ?
plecho1 - 16-04-2020, 22:02
W tym przypadku jak też w innych starszych miśkach po odpięciu akumulatora powinno się wykonać adaptację biegu jałowego (naukę wolnych obrotów)
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31379
Hugo - 16-04-2020, 23:29
Co do wahaczy to wzdłużne rozumiem, ale danpel napisał/a: | tylne wzdłużne wahacze, te proste pręty z gumami na końcach | tego już nie, bo żaden wahacz tylny w tym aucie nie ma po obu stronach tulei. danpel napisał/a: | No jest szansa że ciągnie lewe powietrze przed dekiel zaworów bo dalej nie zrobiłem wycieku na świecę | Nie ma takiej możliwości żeby tamtędy ciągnął lewe powietrze. Co najwyżej wyciek oleju na świecę powoduje przebicia iskry na rurkę, w której osadzona jest świeca i dlatego gaśnie, ze nie pracuje wtedy na wszystkie cylindry (choć i tak zgasnąć na 3 garach nie powinien).
Krzyzak - 16-04-2020, 23:31
Hugo napisał/a: | zgasnąć na 3 garach nie powinien | ten silnik chodzi na 3 cylindrach - sprawdzone
przy 2 ma już poblem
danpel - 17-04-2020, 02:05
No tak, z jednej strony jest tuleja, wiadomo o co chodzi.
Co do lewego powietrza to oczywiście nie chodzi mi o lewe w dolocie tylko w komorze silnika, co w niektróch samochodach może mieć wpływ na pracę jak np w tym filmiku.
https://www.youtube.com/w...ixCIFc4&t=1619s
od 50:15
-Fenek- - 17-04-2020, 09:44
danpel napisał/a: | Co do lewego powietrza to oczywiście nie chodzi mi o lewe w dolocie tylko w komorze silnika, co w niektróch samochodach może mieć wpływ na pracę jak np w tym filmiku. |
Stamtąd połączenie z komorą spalania jest tylko przez gwint od świecy i pośrednio przez uszczelniacze zaworów. Pod świecą jest dodatkowo podkładka uszczelniająca. Przy silnikach z wtryskiem bezpośrednim jeszcze przez wtrysk.
Silnik nie m prawa zasysać w jakikolwiek sposób powietrza z głowicy.
danpel - 19-04-2020, 02:43
Kolega pooglądał film do którego link dałem ?
Tam też nie ma połączenia z komorą spalania a jednak komputer coś koryguje.
Tak że lewe powietrze nie tylko może być w dolocie ale nieszczelność komory silnika też jest ważna - ale raczej nie w takich prostych silnikach ja nasze.
plecho1 - 19-04-2020, 08:25
danpel, komora korbowa jest połączona z kolektorem ssącym poprzez odmę. Podglądając korekty lub pracę sondy odkręć korek wlewu oleju lub wyjmij miarkę poziomu oleju i zobacz jakie będą powyższe wskazania.
|
|
|