To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Problem z kompresją po wymienie uszczelki pod głowicą

cimoch - 28-04-2020, 20:48
Temat postu: Problem z kompresją po wymienie uszczelki pod głowicą
Cześć, mam problem z autem. Pacjent to Mitsubishi Outlander, silnik V6, 6B31. Auto było uszkodzone przodem, czyli chłodnice również. Po naprawie, uruchomieniu, okazało się, że dymi na biało, test czynnikiem wykrył CO2 w płynie. Być może przegrzany, może jakaś inna przyczyna. Zapadała decyzja, wymiana uszczelek pod głowicą. Oczywiście głowice splanowane (zebrane 0,25mm), sprawdzona szczelność (głowicy), nie wiem czy zakład obróbki sprawdził szczelność zaworów. Głowice dokręcone momentem i prawidłowym kątem. Po złożeniu auto pracuje, ale jakoś kulawo. Na 1 banku korekty długoterminowe 12,5% na wolnych, na 2 banku -5%. Szukałem nieszczelności, aż w końcu pomiar kompresji. I tak bank 1 okolice 14-15 na wszystkich 3 cylindrach, bank 2 - 7-8, czyli połowa. Auto nie dymi, spalin w płynie nie ma. Gdzie szukać przyczyny, pierścienie, jeszcze raz głowicę zrzucać.
KrzysiekC - 29-04-2020, 09:12

Witam.
Sprawdził bym czy jest prawidłowo rozrząd założony.

cimoch - 29-04-2020, 14:56

Niestety jest...... Zrobiłem jeszcze dzisiaj próbę olejową i ciśnienie na 3 podejrzanych cylindrach wzrosło po około 3-4 bar.
Bizi78 - 29-04-2020, 15:22

A może przy kolizji przeskoczył pasek i podgieło zawory, no ale to chyba przy robieniu głowicy powinien fachowiec sprawdzić.
cimoch - 29-04-2020, 22:39

Sam to robiłem, zgodnie ze sztuką. Także zawory są całe, ale wzrost ciśnienia po próbie olejowej wskazuje na problem z pierścieniami.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group