Outlander III GEN Techniczne - Podłączenie przyciski PDC
LysyG - 09-05-2020, 12:28 Temat postu: Podłączenie przyciski PDC Witam
Ponieważ krew mnie zalewa jak patrzę na zamontowany przez ASO guzik od czujników parkowania, postanowiłem wywalić go i zamontować fabryczny przycisk. Czy jest możliwe podłączenie fabrycznego przycisku tak aby był podświetlony i załączał dołożone przez ASO czujniki parkowania. Przycisk który zamontowało mi ASO jest zwykłym niepodświetlonym pstryczkiem (takim 1-0). Myślałem coby brakujące przewody (np. od podświetlenia) podkraść od przycisku do systemy "Stop-Go" - tego z literką A. Co o tym myślicie?
Wyjąłem zaślepkę przycisku i zgłupiałem. Mitsubishi przygotowało całą wiązkę do systemu Sonar i PDC. Zrobiłem zdjęcia:
https://tinypic.pl/97k7uiomi0si
https://tinypic.pl/6hh1sst1q70d
A tak wygląda mój przycisk:
https://tinypic.pl/d7hpibnuswup
Teraz to chyba uprościło sprawę montażu. Wydaje mi się że po podłączeniu fabrycznego przycisku podświetlenie będzie od razu działać. Przewody od mojego przycisku (zasilanie i masa) wystarczy podłączyć z przewodami od zasilania i masy w fabrycznej wiązce.
Poprawcie mnie, jeżeli się mylę.
Brodzins - 10-05-2020, 19:38
Boże... Co oni Ci zrobili za przycisk...
Gdzie to jest... W klapce?
Bizi78 - 10-05-2020, 19:42
Wygląda jak klapka od bezpieczników .
LysyG - 10-05-2020, 20:06
Dokładnie. Klapka od bezpieczników. Napisałem o tym w wątku: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=98255&postdays=0&postorder=asc&start=105
Zamówiłem nową klapkę a pstryczek mam zamiar narazie schować. Zakupię na Alledrogo fabryczny przycisk i jak ogarnę podłączenie to wszystko zamontuję coby wyglądało na fabrykę. A tak na marginesie jak zamawiałem klapkę w ASO ( w tym samym co mi montowali czujniki) to gościu nie wierzył że ma pstryczek w klapce. Oczywiście powiedziałem mu że i tak się cieszę bo przecież mogli zamontować w konsoli środkowej (a klapka ma przewierconą dziurę 15 mm).
Narazie czekam na forumowych znawców coby doradzili jak to dziadostwo podłączyć.
Brodzins - 11-05-2020, 07:41
Faktycznie, przegapiłem te fotki.
Prawy->zapisz->folder cuda techniki.
Pasuje tu ten słynny cytat: "Panie, a kto to Panu tak [edit] " "spierniczył" - przepraszam Bizi
Szkoda że nie założyli takiego jak w myśliwcach F-16.
Czułbyś się jak w TOP-GUN
Ale skoro do tego cuda z ASO idą dwa przewody (zakładam że to zwykły przerywacz obwodu)
To pasuje z miernikiem zobaczyć na których pinach w guziku fabrycznym jest przerwanie i załączenie. Podpiąć analogicznie i masz tą samą funkcjonalność co cycuś z ASO. Bez grzebaczki.
rajan - 11-05-2020, 10:29
Brodzins napisał/a: |
Prawy->zapisz->folder cuda techniki.
|
Chyba folder "księga rekordów druciarstwa ASO"
Chyba już kiedyś o tym pisałem - jak chciałem do swojego założyć czujniki (a może to był alarm?), to Pan źle przysłonił słuchawkę i słyszałem całą rozmowę, że sprowadzą jakiegoś Mietka/Zdziśka, czy innego fahofca i ogarnie im to za 100, czy 150 zł. Po czym wrócił do mnie i oznajmił, że mogą się tym zająć, koszt ok. 800-900 zł.
LysyG - 11-05-2020, 10:48
Dzięki za odpowiedzi. Napiszcie jeszcze jak tym miernikiem posprawdzać bo z elektryki to tępy jestem. Dobrze myślę, że jedną końcówkę do pinu a drugą do masy w aucie i włączać fabryczny przycisk? Zastanawiam się co z pozostałymi przewodami, tzn czy włączanie i wyłączanie czujników przyciskiem nie będzie miało wpływu na inne systemy auta. Dlatego myślałem żeby nie podpinać bezpośrednio wtyczki z auta do przycisku, tylko kupić przycisk z wtyczką i pod tą wtyczkę podpiąć tylko przewody z załączenia i rozłączenia obwodu czujników, oświetlenie przycisku i zasilanie zielonej diody w przycisku.
Brodzins - 11-05-2020, 10:54
Zwykły multimetr najtańszy .
https://www.castorama.pl/...id-1058203.html
Na teście diody, czy ciągłości obwodu.
Jak zewrzesz sondy pomiarowe na sucho powinno pikać Czyli obwód zamknięty.
Możesz też napięcie zmierzyć kiedy jest 12V a kiedy nie ma.
Zwykłą probówką do sprawdzania przejścia też zobaczysz czy się świeci czy nie, ale wtedy musisz się w linię wpiąć z zasilaniem.
https://www.bazarek.pl/pr...6v-12v-24v.html
Do takich pomiarów, to wystarczy szkolenie z youtube. Pełno jest filmików typu "jak zmierzyć ciągłość obwodu miernikiem"
Czy też:
https://www.youtube.com/watch?v=Kga7Ns7__WI
LysyG - 11-05-2020, 17:32
A na jaki kolor świeci dioda bo jest na allegro z eclipsa i wygląda identycznie tylko świeci na czerwono. W outlanderze chyba dioda jest zielona.
Brodzins - 11-05-2020, 20:06
Zielona.
Teraz sprawdziłem, że przy aktywacji słychać piknięcie... Takie... Ti du ale skąd to nie wiem.
LysyG - 15-05-2020, 15:28
Kabelki posprawdzałem. W moim pstryczku jest kabelek czerwony na którym idzie zasilanie bez przerwy oraz czerwono-czarny na którym zasilanie zanika po przełączeniu pstryczka na 0.
W kostce fabrycznej sprawdziłem że czarny to masa, niebieski to zasilanie po włączeniu świateł (czyli podświetlenie przycisku), biały to zasilanie - cały czas. Do reszt muszę mieć przycisk żeby sprawdzić na którym zanika napięcie po przełączeniu guzika, a na chwile obecną guzików brak. Jest jeden na Alledrogo, ale wg numerów jest od Eclipsa i prawdopodobnie ma czerwoną diodę.
Teraz zastanawiam się jak to sensownie popodłączać, żeby ASO nie miał focha. Wg mnie wpinanie się szybkozłączkami w instalację jest najlepszym pomysłem, ale ASO w razie jakieś awarii umyje ręce i będzie problem z gwarancją.
tokyo - 18-05-2020, 01:06
przycisk ktory tobie zalozono jest przyciskiem stalym zalacz lub wylacz
Przycisk ktory chcesz zalozyc jest przyciskiem impulsowym i jest bezposrednio podlaczony pod fabryczna centralke alarmu PDC
Ori przycisk nie bedzie dzialal z twoimi czujnikami parkowania jezeli nie zastosuje sie ukladu ktory dziala na zasadzie podawania impulsu a na wyj jest stala masa badz plus
LysyG - 18-05-2020, 03:14
Czyli to nie jest takie proste jak się wydaje i nie wystarczy podczepić się po przycisk z dwoma przewodami?
tokyo - 19-05-2020, 17:28
Nie ale da to się zrobić
W opisie zmian mojego auta będzie o tym wątek
LysyG - 19-05-2020, 19:49
Czekam na opis z utęsknieniem
|
|
|