[02-06]Lancer CS0 - 4G63 podcisnienie LPG
plone - 18-05-2020, 09:17 Temat postu: 4G63 podcisnienie LPG Cześć,
na przeglądzie LPG mapsensor podaje podciśnienie na poziomie 0,44 - wg gazownika niedobrze i sugeruje żebym przyjrzał się luzom zaworowym. Silnik 4G63 więc ma hydrauliczną regulacje luzu zgadza się? Na co zwrócić uwagę, ktoś z Was przerabiał podobny temat? Jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o mechanikę, więc z góry wybaczcie
plecho1 - 18-05-2020, 10:23
Taka wartość podciśnienia może być spowodowana nieszczelnościami w dolocie czyli po między przepustnicą a głowicą i tu albo jakieś przewody podciśnieniowe podpięte do kolektora ssącego albo uszczelki kolektora, uszczelki wtryskiwaczy benzynowych albo brudna i niedomykająca się przepustnica albo przewody od wtryskiwaczy gazowych po między wtryskami a kolektorem albo podparte lub wypalone zawory albo przestawiony rozrząd.
Jeśli są to zewnętrzne nieszczelności to dość łatwo je namierzyć za pomocą jakiegoś paliwa w sprayu czyli samostartu, plaka, zmywacza do tarcz.
Na pracującym rozgrzanym silniku na biegu jałowym psikasz delikatnie po podejrzanych miejscach i poprzez OBD podglądasz pracę sondy lambda lub wartości korekt paliwowych. Jak trafisz na nieszczelność to paliwo zostanie przez ną zaciągnięte i wtedy sonda lambda przez pewien czas pokaże wartość napięcia bliską 1V a korekty przyjmą wartości ujemne.
Krzyzak - 18-05-2020, 10:23
Ale chodzi o MAP sensor benzyny? czy coś innego? Jak benzyny to bym się nie przejmował tym co mówi gazownik.
plone - 01-06-2020, 09:38
sorry za późny odzew, samochód na gazie chodzi wzorowo, natomiast na benzynie czuć lekką utratę mocy, mechanik sprawdził kompresje i wyszło wszystko ok. zakłada że to wina przepływomierza lub pompy paliwa.
plecho1 - 01-06-2020, 12:16
A czy sprawdzane były nieszczelności? Źle wyregulowane lub uszkodzone LPG najpewniej rozjechało mapy benzynowe w sterowniku silnika i dlatego na benzynie jest gorzej. Napraw nieszczelności jak są i pojeździj ze 100 km na benzynie to moc powinna wrócić i dopiero wtedy ustawiaj LPG.
Krzyzak - 02-06-2020, 13:47
plecho1 napisał/a: | rozjechało mapy benzynowe w sterowniku silnika | one są na stałe, nie da się ich rozjechać - prędzej zmienić
plecho1 - 02-06-2020, 14:42
To było potoczne określenie korekt dynamicznych.
Krzyzak - 02-06-2020, 22:33
wątpię by ECU benzynowe to miało - jest sztywna mapa - otwarcie przepustnicy, obciążenie, temp. silnika i powietrza, ilość powietrza i na tej podstawie na sztywno dobrany czas otwarcia wtrysku (zakładając stałe ciśnienie paliwa) - nic więcej
plecho1 - 02-06-2020, 23:30
Jak jest wtrysk i sonda lambda regulacyjna to są i korekty. Są one po to by korygować mieszankę w razie niesprawności układu zasilania aby silnik dostawał optymalną lub w miarę bezpieczną mieszankę i aby spaliny były w miarę ekologiczne.
Jeśli instalacja będzie źle ustawiona lub padnie któryś podzespół którego awaria spowoduje niewłaściwe dawkowanie to sterownik silnika próbując to naprawić, wprowadzi odpowiednie korekty.
krzychu - 03-06-2020, 08:02
Krzyzak napisał/a: | wątpię by ECU benzynowe to miało |
Zważywszy, że to częsty problem przy gazie... Często jest tak, że po jakimś czasie komputer samochodu ustawi korekty pod gaz (bo się na nim jeździ np. 95% czasu) i potem nawet nie chce odpalić na benzynie... Tak ma taka funkcję korektę krótkoterminową i długoterminową.
Krzyzak - 03-06-2020, 22:16
plecho1 napisał/a: | Jeśli instalacja będzie źle ustawiona lub padnie któryś podzespół którego awaria spowoduje niewłaściwe dawkowanie to sterownik silnika próbując to naprawić, wprowadzi odpowiednie korekty. | no właśnie nie - będzie brał wtedy wartość default dla danego czujnika i wg tego brał dane z mapy
np. przy czujniku temp silnika przyjmuje wartość default na +20°C, identyczna sytuacja z resztą czujników
jedyne co się zgodzę to lambdy - ale do nich też są sztywne korekty dodawane do parametrów mapy
plecho1 - 04-06-2020, 08:09
Tu nie chodzi o zupełną niesprawność jakiegoś czujnika czy podzespołu związanego z zasilaniem benzyny czy aż taką niesprawność w LPG co by oczywiście spowodowało tryb awaryjny czyli korzystanie ze sztywnych nastaw. Tu chodzi o system adaptacyjny działający w granicach +-25% co nawet dla bezpieczeństwa silnika może mieć związek także ze słabą jakością paliwa.
Jeśli niesprawności będą powodowały wprowadzenie korekt nie większych niż +-25% to sterownik silnika będzie zmieniał korektę długą i krótką i po przełączeniu na benzynę jeszcze przez jakiś czas te korekty będą niewłaściwe dla benzyny.
Więc tu są i sztywne mapy jak sugerujesz i mapy korygowane na bieżąco na podstawie odczytu składu spalin przez sondę lambda która ciągle sprawdza czy mieszanka ma właściwe proporcje. Na podstawie tych odczytów sterownik wprowadza odpowiednie korekty.
|
|
|