To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[02-06]Lancer CS0 - 4G63 podcisnienie LPG

plone - 18-05-2020, 09:17
Temat postu: 4G63 podcisnienie LPG
Cześć,

na przeglądzie LPG mapsensor podaje podciśnienie na poziomie 0,44 - wg gazownika niedobrze i sugeruje żebym przyjrzał się luzom zaworowym. Silnik 4G63 więc ma hydrauliczną regulacje luzu zgadza się? Na co zwrócić uwagę, ktoś z Was przerabiał podobny temat? Jestem totalnym laikiem jeżeli chodzi o mechanikę, więc z góry wybaczcie ;)

plecho1 - 18-05-2020, 10:23

Taka wartość podciśnienia może być spowodowana nieszczelnościami w dolocie czyli po między przepustnicą a głowicą i tu albo jakieś przewody podciśnieniowe podpięte do kolektora ssącego albo uszczelki kolektora, uszczelki wtryskiwaczy benzynowych albo brudna i niedomykająca się przepustnica albo przewody od wtryskiwaczy gazowych po między wtryskami a kolektorem albo podparte lub wypalone zawory albo przestawiony rozrząd.
Jeśli są to zewnętrzne nieszczelności to dość łatwo je namierzyć za pomocą jakiegoś paliwa w sprayu czyli samostartu, plaka, zmywacza do tarcz.
Na pracującym rozgrzanym silniku na biegu jałowym psikasz delikatnie po podejrzanych miejscach i poprzez OBD podglądasz pracę sondy lambda lub wartości korekt paliwowych. Jak trafisz na nieszczelność to paliwo zostanie przez ną zaciągnięte i wtedy sonda lambda przez pewien czas pokaże wartość napięcia bliską 1V a korekty przyjmą wartości ujemne.

Krzyzak - 18-05-2020, 10:23

Ale chodzi o MAP sensor benzyny? czy coś innego? Jak benzyny to bym się nie przejmował tym co mówi gazownik.
plone - 01-06-2020, 09:38

sorry za późny odzew, samochód na gazie chodzi wzorowo, natomiast na benzynie czuć lekką utratę mocy, mechanik sprawdził kompresje i wyszło wszystko ok. zakłada że to wina przepływomierza lub pompy paliwa.
plecho1 - 01-06-2020, 12:16

A czy sprawdzane były nieszczelności? Źle wyregulowane lub uszkodzone LPG najpewniej rozjechało mapy benzynowe w sterowniku silnika i dlatego na benzynie jest gorzej. Napraw nieszczelności jak są i pojeździj ze 100 km na benzynie to moc powinna wrócić i dopiero wtedy ustawiaj LPG.
Krzyzak - 02-06-2020, 13:47

plecho1 napisał/a:
rozjechało mapy benzynowe w sterowniku silnika
one są na stałe, nie da się ich rozjechać - prędzej zmienić
plecho1 - 02-06-2020, 14:42

To było potoczne określenie korekt dynamicznych.
Krzyzak - 02-06-2020, 22:33

wątpię by ECU benzynowe to miało - jest sztywna mapa - otwarcie przepustnicy, obciążenie, temp. silnika i powietrza, ilość powietrza i na tej podstawie na sztywno dobrany czas otwarcia wtrysku (zakładając stałe ciśnienie paliwa) - nic więcej
plecho1 - 02-06-2020, 23:30

Jak jest wtrysk i sonda lambda regulacyjna to są i korekty. Są one po to by korygować mieszankę w razie niesprawności układu zasilania aby silnik dostawał optymalną lub w miarę bezpieczną mieszankę i aby spaliny były w miarę ekologiczne.
Jeśli instalacja będzie źle ustawiona lub padnie któryś podzespół którego awaria spowoduje niewłaściwe dawkowanie to sterownik silnika próbując to naprawić, wprowadzi odpowiednie korekty.

krzychu - 03-06-2020, 08:02

Krzyzak napisał/a:
wątpię by ECU benzynowe to miało


Zważywszy, że to częsty problem przy gazie... Często jest tak, że po jakimś czasie komputer samochodu ustawi korekty pod gaz (bo się na nim jeździ np. 95% czasu) i potem nawet nie chce odpalić na benzynie... Tak ma taka funkcję korektę krótkoterminową i długoterminową.

Krzyzak - 03-06-2020, 22:16

plecho1 napisał/a:
Jeśli instalacja będzie źle ustawiona lub padnie któryś podzespół którego awaria spowoduje niewłaściwe dawkowanie to sterownik silnika próbując to naprawić, wprowadzi odpowiednie korekty.
no właśnie nie - będzie brał wtedy wartość default dla danego czujnika i wg tego brał dane z mapy :)
np. przy czujniku temp silnika przyjmuje wartość default na +20°C, identyczna sytuacja z resztą czujników
jedyne co się zgodzę to lambdy - ale do nich też są sztywne korekty dodawane do parametrów mapy

plecho1 - 04-06-2020, 08:09

Tu nie chodzi o zupełną niesprawność jakiegoś czujnika czy podzespołu związanego z zasilaniem benzyny czy aż taką niesprawność w LPG co by oczywiście spowodowało tryb awaryjny czyli korzystanie ze sztywnych nastaw. Tu chodzi o system adaptacyjny działający w granicach +-25% co nawet dla bezpieczeństwa silnika może mieć związek także ze słabą jakością paliwa.
Jeśli niesprawności będą powodowały wprowadzenie korekt nie większych niż +-25% to sterownik silnika będzie zmieniał korektę długą i krótką i po przełączeniu na benzynę jeszcze przez jakiś czas te korekty będą niewłaściwe dla benzyny.
Więc tu są i sztywne mapy jak sugerujesz i mapy korygowane na bieżąco na podstawie odczytu składu spalin przez sondę lambda która ciągle sprawdza czy mieszanka ma właściwe proporcje. Na podstawie tych odczytów sterownik wprowadza odpowiednie korekty.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group