To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Mitsu Astra Twin Top

W@sio - 25-05-2020, 08:31
Temat postu: Mitsu Astra Twin Top
Od jakiegoś czasu, za namową paweli po głowie chodziło mi drugie auto, może jakieś całoroczne kabrio ze sztywnym dachem... I tak po długim namyśle zdecydowałem, że będę szukał Opla (sic!) Astry Twin Top (sic! sic!) i to w dieslu (sic! sic! sic!) :D

Tym sposobem wczoraj z pawela ruszyliśmy na podbój Białostocczyzny celem obejrzenia auta, które w ogłoszeniu było tak słabo opisane, że nie liczyliśmy, że wrócimy na dwa wozy... a jednak :D

MODEL: Opel Astra Twin Top polift, 2009

SILNIK: 1.9 cdti - 178 kuni i coś ponad 382 Nm

UKŁAD DOLOTOWY:
-seria

UKŁAD WYDECHOWY:
-seria

ELEKTRONIKA:
- seria, ale jest trochę systemów jak automatyczne światła, czy wycieraczki, elektryczny składany dach itd itp

UKŁAD NAPĘDOWY: AWD
- seria FWD

ZAWIESZENIE:
- Eibach pro kit

UKŁAD HAMULCOWY:
- seria w fajnym stanie

KOŁA: seria 17"

BODY-KIT: pakiet sport / OPC line

ŚRODEK:

-szare skóry, podgrzewane stołki, wstawki w czerni fortepianowej, seryjna navi

CAR-AUDIO:
seria - bodaj 6 głośników, tyłka nie urywa, ale to jest daily :)


Generalnie zdecydowałem się na to auto, bo jest fajnie wyposażone, wersja Cosmo +...
Jest parę rzeczy do ogarnięcia - jak w każdym aucie po zakupie, ale powolutku się to poogarnia i będzie lalka na letnie pojeżdżawki :D





Hugo - 25-05-2020, 11:54

Nie widzę zdjęć.
AidsD - 29-05-2020, 07:26

I przyjedzie taki na zlot do Grudziądza z wiatrem we włosach jak to złośliwi już pisali na fb :P
W@sio - 29-05-2020, 09:09

No no :P
Bizi78 - 29-05-2020, 09:28

Fajnie, fajnie gdyby nie ten klekot pod maską :wink: .
Bezawaryjności 8) .

lolo.lolo - 09-06-2020, 21:38

Fajna fura w gnojówce ... 8) :D :D
kurcze..... super mieć w garażu cabrio :twisted:

Marcino - 10-06-2020, 09:42

Fajne cabrio.... a to jaki ma znaczek i silnik zaczyna miec dla mnie drugorzędne znaczenie
HUGIO - 12-06-2020, 09:33

Fajnie, że windstopa dali, bo jazda w cabrio przy wyższych prędościach bez niego, robi się "dziwna", gdy wieje od tyłu, a czasami potrafią kosztować kosmiczne pieniądze. Ja osobiście jestem fanem softtopów (jeśli chodzi o wygląd), ale z drugiej strony z twardym dachem nie ma tyle roboty (impregnacja, przetarcia, rozprucia itp.) :roll: . Fajnie zrobili ze światłami, że te białe są przedłużeniem listwy chromowanej, ale czerwone moim zdaniem lepiej wyglądałyby, gdyby były ciemniejsze :lol: .
Krzyzak - 12-06-2020, 15:15

HUGIO napisał/a:
przy wyższych prędościach bez niego, robi się "dziwna", gdy wieje od tyłu
kilkanaście lat temu, a może i więcej już, jechałem jakimś mercedesem cabrio i wtedy już było aktywny system nadmuchu z foteli, który przeciwdziała tym wiatrom wstecznym
widocznie nie chcieli efektu:


scena z filmu Bridget Jones

HUGIO - 12-06-2020, 18:44

Krzyzak,
Ja się znam tylko na jednym cabrio, a mianowicie e46 brata, a tam takiego systemu nie ma (albo już po tylu latach nie działa jak powinien). Dopiero z windstopem jazda po autostradzie/ekspresówkach stała się znośna przy dłuższych dystansach, także nie mam porównania do aut z tym nadmuchem. Tutaj obstawiam, że skoro jest windstop, to pewnie nie ma tego systemu.

W@sio - 13-06-2020, 23:23

Dostałem do auta dwa windshoty... W jednym brakuje jednej zapinki 😅 nie mniej obaj macie racje. M-B praktykował niegdyś nadmuch powietrza z fotela, inne marki poszły w stronę "siatki" rozpraszającej strugi powietrza. Niezależnie od systemu, ważne, że działa...

A na Astre zdecydowałem się świadomie - twardy dach czyni z niego auto całoroczne...

Co do zabiwgów - uszczelki trzeba i tak czyścić i smarować - o czym nie wiedział poprzedni właściciel, doczyszczenie ich zajęło mi kilka godzin 😅

pawela twierdzi, że mam idealny miks aut - szybkiego, rodzinnego suv'a i całkiem przyjemne daily kabrio w turbognoju...

W@sio - 29-06-2020, 12:06

Jakieś dwa tygodnie temu założyłem zewnętrzny moduł DRL i wpiąłem weź światła drogowe. Dzięki temu pozycja "auto" na włączniku świateł działa w pełni sprawnie - fajnie bo jest spięta z czujnikiem deszczu i w razie intensywnej pracy wycieraczek uruchamia światła mijania.

Z dziennika pokładowego: wskoczyło 160 tys km... W zeszłym tygodniu auto trafiło na warsztat, gdzie wymieniłem wszystkie filtry (Filtron), oleje w silniku i skrzyni (Motul 8100 5W30/Gear300), płyn chłodniczy, kompletny rozrząd (INA) z pompą wody (Dolz)... Przy okazji zdemontowałem klapy wirowe i zaślepiłem otwory zestawem Tafmet, oraz wymieniłem magistralę wodną na nierdzewną (z Vectry C) oczywiście poskładane wszystko na nowych uszczelkach (oem)... No i zająłem się klimą... Jak się okazało układ był nieszczelny, wymiany wymagał skraplacz (chłodnica) - założyłem Thermotec'a, klima sprawdzona, napełniona i śmiga jak ta lala w te upały :)

Wczoraj zabrałem mamę na długą przejażdżkę bez dachu... z podniesionymi szybami bocznymi i windshotem da się spokojnie lecieć 120km/h w taki upał :)

Turbocbr - 30-06-2020, 07:25

Dobrze zrobiles z tymi klapami ,Kolektor ssący dużo nagaru miał? :roll:
W@sio - 02-07-2020, 09:01

Turbocbr napisał/a:
Kolektor ssący dużo nagaru miał?
przebieg 160kkm... wewnątrz ledwo okopcony, także na prawdę spoko wyglądal
W@sio - 02-08-2020, 14:30

Wymiana oleju w skrzyni niestety skończyła się jej kapitalnym remontem. O tym, ze te skrzynie są wadliwe wiedziałem przed zakupem, ale nie sądziłem, że przy tak niskim przebiegu pojawi się problem. Niecałe 1700km po wymianie pojawiło się huczenie na 5 i 6 biegu, potem pojawiło się wycie, ażw końcu chrobotanie i wypadanie biegu. Na moje nieszczęście byłem w trasie. Dojechałem jakoś do domu i po tygodniowym oczekiwaniu na termin u speca od skrzyń okazało się, że wszystkie łożyska się rozpadły, a zębatka 6 begu spadła z łożyska i również wymaga wymiany. Przy okazji wysprzęglik się rozleciał...
Tak czy owak wleciał komplet łożysk, nowy wysprzęglik, nowy 6 bieg i nowy olej...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group