Outlander II Ogólne - Kilka pytań odnośnie Outlandera 2.0 benzyna
Witek05 - 05-06-2020, 21:55 Temat postu: Kilka pytań odnośnie Outlandera 2.0 benzyna Witam.
Przymierzam się do zakupu Outlandera II generacji po lifcie z silnikiem benzynowym 2.0 w związku z tym mam kilka pytań.
Dotychczas użytkuje Hyundai Tucsona 2.0 benzyna z gazem, czy te silniki są do siebie konstrukcyjne zblizone ??
1. Jak wygląda regulacja zaworów w tym silniku ?? w Tucsonie mam regulację płytkowa
2. wiem że na rozrządzie jest łańcuch jaka jest trwałość takiego łańcucha, co ile powinno się sprawdzać naciąg lub szykować na wymianę ?
3 Czy ten silnik nadaje się do gazu i jaką ewentualnie instalację gazową wybrać włoską czy niemieckiego Staga ??
m_przemek - 07-06-2020, 10:56
Witam.
Czy silniki są bliźniacze konstrukcyjnie tego nie wiem bo nie miałem hyundaia ale:
1. Outlander ma szklanki
2. Mój ma nalotu 140 tyś na lpg brak niepokojących objawów ze strony silnika więc nic tam nie grzebię puki co. Kupiłem go w 2019r z pełną dokumentacją serwisową i założonym gazem stag w 2018r przez poprzednią właścicielkę. Pochodzi z Niemiec i miał wcześniej zainstalowaną oryginalną instalację gazową" Autogasanlage ECE 115" z racji tego że nikt z gazowników nie posiadał oprogramowania do niego zmieniła na Staga
3. Żadnych problemów z LPG nie mam "choć było kilka ALE" oczywiście po skończeniu się gwarancji, żadne błędy się nie pokazują mam instalację bez lubryfikacji: komputer stag qnext plus, reduktor/parownik kme silver do 217KM wymieniłem w tym roku bo poprzedni stag red do 150KM po 40tyś/km nie trzymał ciśnienia i jak skończył się gaz to przełączenie na benzynę przy 140km/h wyglądało jakbym uderzył w jakieś zwierzę teraz przełączenia w ogóle nie czuć, wtryski listwa LPGTECH Dragon Silver 4 cylindry schowane pod plasikową osłoną silnika, z racji tego, że nie ma ich w spisie programu staga gazownik(czyt. gość który naprawdę zna się na instalacjach gazowych i nie partacz) wybrał ustawienie dla "hana 2000 red" jakby ktoś pytał. Wtryski zmieniłem w tym roku bo poprzednie "stag AC W01 BFC" puszczały gaz i po nagrzaniu silnika ponowne odpalenie/kręcenie rozrusznikiem i odpalenie trwało dosyć długo teraz jest ok pali można powiedzieć na widok kluczyka . Przewody gazowe firmy faro, butla stako 50L gazu wchodzi trochę ponad 40l to zależy od temperatury i pogody, ale to wiesz bo masz gaz w swoim aucie podwieszona w miejscu koła, wlew pod klapką wlewu benzyny poruszam się z prędkością ok 110km/h + normalna jazda po mieście spalanie lpg to 11litrów/100km przycisk w kabinie to led 401 filtry stosuję z firmy Czaja wymieniam co 10tyś koszt 12zł.
Mam nadzieję że rozwiałem chociaż kilka wątpliwości swoją wypowiedzią
Silnik zdecydowanie nadaje się do LPG(znanej firmy i zamontowanej poprawnie nie jakiś wynalazek) pomimo wątpliwych opini i wypowiedzi w internecie osób które w ogóle nie posiadały tego auta
76magg - 16-07-2020, 19:29
Dorzucę kilka swoich jeśli można. A w zasadzie jedno:
Może mi powiedzieć ktoś, kto jeździł O1T i O2 w benzynie (a może nawet ten 220KM), czy zawieszenie w obu jest podobne?
Czy może jakimś cudem w O2 będzie bardziej miękkie i będzie można skakać przez progi bez uderzania głową o sufit?
miron - 16-07-2020, 21:31
O1T jest twarde w O2 (2,4) dupa jakby uciekała takie moje odczucie.
kajos - 17-07-2020, 06:31
sprawdz laczniki stabilizatora na tyle
moze maja luzy
koszt na[rawde ich jest niewieliki i wymiana bardzo prosta (zalezy jaki typ zalozony)
O2 jest wyzsze od O1 wiec mozesz miec takie odczucie
|
|
|