Space Star Techniczne - Czyszczenie przepustnicy
MSS02 - 15-06-2020, 17:07 Temat postu: Czyszczenie przepustnicy Witam. Jak wyczyścić przepustnice w SS 1.3 82 KM ? Czy jest konieczna adaptacja przepustnicy po jej czyszczeniu ? Jeśli tak to jak to zrobić? Dzięki
Bizi78 - 15-06-2020, 18:23
Przed czyszczeniem odpina się klemę minusową a po wyczyszczeniu podpina i przeprowadza naukę obrotów.
Tylko nie wolno ruszać czujników i śrubek, poza krokowcem, którego też należy przeczyścić.
Info znajdziesz w manualu na forum.
Jak wyczyścić bez demontażu masz tutaj:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1212808#1212808
MSS02 - 15-06-2020, 18:45
Dzięki Bizi78, na Ciebie zawsze mozna liczyć, ja dopiero raczkuje z MSS 🙂 Konieczne jest odpinanie klemy?
Bizi78 - 15-06-2020, 18:57
MSS02 napisał/a: | Konieczne jest odpinanie klemy? |
Tak bo ECU (komputer silnika) musi się zaadoptować do nowych warunków.
Przy całkowitym demontażu warto dokupić uszczelkę pomiędzy przepustnicę a kolektor, w ASO chyba coś koło 30zł.
Jak coś to powinienem mieć dorobiony zamiennik.
Hugo - 15-06-2020, 23:11
Ja nie odpinałem akumulatora i po czyszczeniu jakiś czas dość mocno falowały obroty, ale nigdy nie zgasł. Po jakimś czasie silnik zaczął pracować jak złoto.
MSS02 - 16-06-2020, 17:17
Ta uszczelkę pod przepustnice za każdym razem obowiązkowo trzeba wymienić? Bo rozumiem że odłączanie Aku to obowiązek . Dobrze zrozumiałem adaptacje? 10 min bez obciążenia, 10 s przerwy 10.min z obciążeniem. No i na benzynie tak? Bo ja mam LPG.
AidsD - 17-06-2020, 10:47
MSS02 napisał/a: | 10 s przerwy |
Wystarczy wyłączyć silnik i włączyć ponownie.
MSS02 napisał/a: | 10 min bez obciążenia |
nigdy nie czekam tak długo
Hugo - 17-06-2020, 20:59
MSS02, tą uszczelka jest z czegoś podobnego do twardej tektury i jak przepustnica nie jest długo odkręcana to uszczelka się rozpada przy demontażu przepustnicy.
MSS02 - 18-06-2020, 13:33
Czyli trzeba być przygotowanym że się rozpadnie...
[ Dodano: 28-06-2020, 20:17 ]
Wyczyszcilem przepustnice i... Niestety obroty trzyma 1100… więc za duzo, poza tym zapalił mi się.check engine. Nie wymieniałem uszczelki bo była przyklejona do przepustnicy. Myślicie że mogla się rozszczelnić ? Co może być przyczyną wysokich obrotow i check?
AidsD - 29-06-2020, 09:31
MSS02, dojścia do komputera nie masz żeby sprawdzić kod błędu chyba, że masz starszego spejsa to możesz wymrugać.
MSS02 - 29-06-2020, 10:21
Mam 2002 po lifcie. Myślałem żeby kupisz interfejs diagnostyczny i podpiąć pod kompa. Dam rade to zrobić sam? Gdzie w MSS 1.3 jest wtyczka diagnostyczna?
Bizi78 - 29-06-2020, 10:33
MSS02 napisał/a: | Gdzie w MSS 1.3 jest wtyczka diagnostyczna? |
Pod uchwytem na kubeczki.
tommo1982 - 29-06-2020, 19:50
MSS02 napisał/a: | Mam 2002 po lifcie. Myślałem żeby kupisz interfejs diagnostyczny i podpiąć pod kompa. Dam rade to zrobić sam? Gdzie w MSS 1.3 jest wtyczka diagnostyczna? |
Kup sobie ELM237 z Bluetooth na allegro i ściągnij apkę na telefon. Sam tak diagnozuję błędy.
AidsD - 30-06-2020, 11:27
MSS02, dokładnie tak jak powyżej tommo1982 napisał. Wydatek coś koło 30 - 50 zł a masz swój sprzęt.
MSS02 - 30-06-2020, 21:18
Po odłączeniu Aku, uszczelnieniu przepustnicy teraz mam obroty między 1250 a 1500 po rozgrzaniu, jak włączę klimę i dmuchawe na maksa to spadają do 900… jak wyłączę wracaja do 1500. Co to może być?
|
|
|