To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.8DI-D] DPF Kiedy wypala ,co radzicie

tomalik - 16-06-2020, 08:34
Temat postu: [1.8DI-D] DPF Kiedy wypala ,co radzicie
Witam, nie znalazłem tematu ,może słabo szukałem. Ale do rzeczy, sporadycznie sprawdzam olej, Wczoraj patrzę : mam powyżej max. Czyli nie dokończyło wypalania. Przyznaje ,że jężdżę mało , głownie lokalnie. Ale niedawno specjalnie wybrałem się w trasę by (jak będzie miał ochotę) to wypalił. Ale czy to zrobił ??? Co teraz robić . Nie wiem kiedy wypala. Temperaturę zawsze mam w połowie. Ale to zawsze. Czy tu jak w Peugeotach załącza lusterka ? Zrobiłbym kontrolkę. Co radzicie??
Laknat - 16-06-2020, 09:49

Słabo szukałeś. Jest wątek jak zrobić w prosty i tani sposób diodę informującą o wypalaniu DPF, która wykorzystuje fakt, że podczas tego procesu podgrzewana jest bodajże tylna szyba

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=110112&highlight=wypalaie+dpf

tomalik - 16-06-2020, 10:46

Rzeczywiście słabo szukałem, Bardzo dziękuję ,Zaraz kupuję diodę i to robię. Tylko te zdjęcia mi się nie wczytują . I boję się czy znajdę ten przekaźnik.

[ Dodano: 16-06-2020, 12:10 ]
A jeszcze jak wymusić wypalanie ?

Laknat - 17-06-2020, 07:00

Tu nie pomogę, bo sam diesla nie mam. Ale może zapytaj któregoś z kolegów co taką przeróbkę robili. Myślę, że Ci pomogą.
Klajusz - 02-08-2020, 20:46

Czesc,
to jest temat rzeka dla Asx-ow. Powiedzmy taka "pieta Achilessa" tego auta.
Moja zona uzywa diesla 1.8 z 2010 roku.
Dorobilem diode ktora sie wlacza podczas procesu wypalania (umieszczona w lampie oswietlenia kabiny - nie widac dopoki sie nie zapali, przewod plus podlaczony pod przekaznik od ogrzewania tylnej szyby i lusterek).
Na forum jast opisane jak to zrobic. Prosta sprawa a pomaga.
Generalnie staramy sie nie gasic auta w trakcie procesu regeneracji dpf aby zapobiec znacznego wzrostu ropy w oleju. Co natomiast moze doprowadzic ze bedziesz musial wymienic olej o wiele wczesniej niz myslisz. Sa na forum watki o wymuszonych wymianach co 7000-5000km. Normalna wymiana co 10 tys km.

Porada:
Jak masz male dzienne przebiegi (10-15 km) staraj sie nie uzywac wysokich biegow. Moze i wiecej pali... ale ten litr na sto kosztuje mniej niz regeneracja dpf w specjalistycznym zakladzie lub kompletna wymiana.
Zaraz ktos napisze ze to absurd.. bo to diesel i powinno sie jezdzic na niskich obrotach tak jak podpowiada komputer. Ok... niech kazdy jezdzi jak chce.

Ja pisze na bazie moich doswiadczen i konsultacji z forumowym guru kolega Tokyo.
Generalnie auto trzymamy powyzej 2000 obrotow jak benzyne i od tego czasu nie mamy problemow. Dodam, ze kupujac uzywanego Asx-a nie mialem pojecia o tym mankamencie.

Wczesniej przy 90km/h i 6° biegu.... filtr wypalal sie co 200 a pozniej co 100 km.

Oprocz zmiany sposobu jazdy (zawsze za porada kolegi Tokyo):
- przegonilem auto na 3° biegu (3500 obrotow po autostradzie jakies 40km),
- kompresorem przedmuchalem dwa przewody dpf - czujnik cisniena roznicowego (znajdziesz pod maska po prawej od strony kabiny,
- podjechalem do mechanika by mi wpisal w centralce wymiane filtra....

Efekt:
- wypalanie co 450-550 km

Moze sie to komus przyda.
Pozdrowionka
MK



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group