Pajero IV - [3.2 DID] Zakup pierwszego auta terenowego
akustyk - 21-06-2020, 13:35 Temat postu: [3.2 DID] Zakup pierwszego auta terenowego Witajcie forumowicze,
Po kilkudziesięciu latach jazdy samochodem osobowym przyszedł czas na dużą zmianę w naszej rodzinie . Od 6 lat zwiedzamy bardzo intensywnie Bałkany i nie tylko plaże W tech chwili poruszamy się Skodą Octavią. Co raz częściej chcemy zwiedzać ten rejon od dzikiej strony. Nie będę zapuszczał się w nie wiadomo jakie trasy górskie lub błoto. Będą to drogi utwardzone z drobnymi kamieniami ew. drogi polne. Tutaj przykład:
https://pl.dreamstime.com/zdjęcie-stock-makadam-droga-przez-wzgórzy-image89801854
Jednym z typów o który myślę to właśnie Pajero 4. Jest duży w środku, mogę założyć opony AT i przejechać nim 1000 km wygodnie na Bałkany a potem pozwiedzać więcej niż Octavią. Auto chcę kupić na przełomie września i października. Dysponuję budżetem 50-70 tys. zł. Dodatkowo zakładam dołożenie ok. 10 tys w remont/konserwację i ew. "uterenowienie" (czyli dołożenie np. płyt pod spodem) aby auto służyło mi przez następne kilka lat dobrze.
Jak uważanie czy to dobry pomysł? Jest kilka aut na otomoto. Na co zwracać uwagę przy zakupie?
PS. Czy jest ktoś ze Śląska z okolic Tychów abym mógł zobaczyć takie auto bliżej i zobaczyć co i jak? Dodatkowo czy polecacie jakiegoś dobrego mechanika na Śląsku który może przeglądnąć takie Pajero przez zakupem i wypowiedzieć się co będzie do zrobienia?
Pozdrawiam
hlukasz - 23-06-2020, 14:43
Myślę, że Pajero IV będzie dobrym wyborem do takich tras. W tym budżecie masz duże pole manewru, więc masz szanse trafić na fajny egzemplarz. Przy zakupie warto zwrócić uwagę na:
- rdzę, trzeba wejść pod samochód i zobaczyć jak on wygląda
- czy działają wszystkie ustawienia napędów, dużo użytkowników kupuje taki samochód i nigdy nie zapina reduktora, czy blokady międzyosiowej, jeżeli jest blokada tylnego dyfra to też trzeba sprawdzić czy się zapina
- czy silnik pracuje równo, jeżeli przy przyspieszaniu słychać falowanie to mogą być wtryski do robienia
- czy są jakiś stuki przy wciskaniu/odpuszczaniu gazu, jeżeli tak to są gdzieś luzy w układzie napędowym
- czy słychać łańcuch rozrządu, znanym problemem są zużyte ślizgi łańcucha, wtedy silnik generuje charakterystyczny metaliczny dźwięk
- fajnie jak ktoś wymienił bak (nie jest to tak krytyczne jak w PIII)
- jeżeli jest to wersja z DPF to trzeba sprawdzić, czy ten DPF rzeczywiście tam jest
akustyk - 23-06-2020, 18:51
Wow!!! Dziękuję za taki opis. Postaram się to wszystko sprawdzić wg. listy. Muszę poszukać też mechanika który to ogarnie wszystko
Musze poczytać jak się te napędy włącza żeby podczas jazdy testowej niczego nie zepsuć To teraz trzeba szukać dobrej okazji w okolicach Śląska
Pozdrawiam
hlukasz - 25-06-2020, 14:14
Napędy przełączasz na włączonym silniku, skrzynia w pozycji N i po kolei przestawiasz i obserwujesz wskaźnik na środku zegarów. Migająca lampka oznacza, że jest w trakcie zmiany ustawień, jak zapali się na stałe to znaczy, że wszystko jest ok. Powtarzasz tak dla każdego ustawienia. Blokada tylnego dyfra tak tamo, tylko, że jest do tego osobny przełącznik. Rób to wszystko na jakimś piasku albo innym nieprzyczepnym terenie, żeby na koniec sprawdzić, czy po włączeniu wszystkiego samochód dalej jedzie Nie wolno jeździć z zapiętymi blokadami po asfalcie.
Jakby się okazało, że lampka od napędów miga i nie chce przestać to można spróbować ruszyć samochodem przód-tył, często to pomaga.
Między 4H a 2H można zmieniać w trakcie jazdy przy niskich prędkościach po odpuszczeniu gazu, ale najlepiej wszystko sprawdzić na postoju.
Powodzenia w poszukiwaniach
akustyk - 26-06-2020, 00:43
Dziękuję bardzo. Bardzo pomocne rady.
Z innej beczki... czy ktoś zna tą aukcję? Czy coś więcej wie?
https://www.otomoto.pl/of...html#ba93833624
d007 - 16-07-2020, 19:32
Ja jestem z Tychów. Mam Pajero. Jak chcesz obejrzeć wóz to zapraszam do kontaktu. Oczywiście mój nie jest na sprzedaż ale chętnie pomogę. Dobry mechanik od Miśków w okolicy to Wojtek Adamus z Mikołowa na ul. Reymonta.
akustyk - 20-07-2020, 19:01
Ok wielkie dzięki. Kolega z Tychów już mnie przewiózł i spodobało mi się. Do Wojtka już dzwoniłem Teraz zostało najważniejsze: znaleźć fajny egzemplarz w fajnej cenie i nie daleko Tychów czyli powiedzmy do 100-200 km.
klapek - 21-07-2020, 08:48
Tak nie kupisz dobrego auta.. To nie Focus, których na portalach tysiące. Jak się trafi fajny, to zasuwasz nawet 500km i nie za tydzień a jutro, bo za 3 dni go nie będzie. Na swojego polowałem ok 5 miesięcy, ale warto było. Jeden tel, kilka bankomatów i w drogę
Miły - 21-07-2020, 14:02
Pojedzie 500 km i trafi na zachwalanego złoma. W okolicy jest generalnie mało takich aut, ale coś się trafia, bądź cierpliwy. Również polecam warsztat na Reymonta, jakbym teraz kupował auto to na pewno brałbym go tam na oględziny.
akustyk - 22-07-2020, 08:59
Czekam. Na szczęście mam tą możliwość i mogę poczekać. Zobaczymy;)
dziobaku - 29-11-2020, 17:39
i jak polowanie na P4 udało sie coś ustrzelić?
ruks - 01-12-2020, 20:30
Auto do takiego zastosowania jak piszesz nadaje się idealnie, właśnie tak użytkujemy nasz egzemplarz. Jeżeli jeszcze nie kupiłeś a potrzebujesz jakiejś porady, pomocy przy oględzinach egzemplarza na Śląsku to śmiało dzwoń. Telefon masz na stronie podanej w stopce, przy okazji możesz zerknąć na zdjęciach jak PIV sprawuje się w warunkach bałkańskich
|
|
|