To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - Wymiana oleju i filtrów

Andrzej1669 - 22-06-2020, 10:52
Temat postu: Wymiana oleju i filtrów
Witam wszystkich
Jestem nowym uczestnikiem tego Forum. Przed dwoma dniami kupiłem swoje wymarzone ASX 1.8 DID z 2011 roku z przebiegiem 144 500 km. Z informacji uzyskanej od sprzedającego oraz przekazanej mi historii serwisowej wynika, że jak najprędzej powinienem wymienić olej i filtry. Również przed odpaleniem samochodu każdorazowo wyświetla się informacja na ten temat. Będę wdzięczny za informację jakie filtry oraz jaki olej silnikowy są zalecane dla tego samochodu? Przeglądając Forum widziałem, że wcześniej już ktoś o to pytał ale nie znalazłem pełnej odpowiedzi na ten temat, dlatego pozwalam sobie jeszcze raz poruszyć ten temat. Ponadto mam pytanie, czy jeśli wymiany oleju i filtrów dokonam nie w autoryzowanym serwisie tylko w zaufanym zakładzie mechaniki pojazdowej, to informacja z wyświetlacza zniknie?
Serdecznie pozdrawiam

pitt63 - 22-06-2020, 20:41

Jak dla mnie to trochę dziwne pytania zadajesz ale ok rozumiem, że nie masz za bardzo wiedzy motoryzacyjnej. Najpierw sprawdź, jaki olej był stosowany w silniku. Istnieją różne strony doboru odpowiedniego oleju i tak na przykład, jeśli miałeś taki olej to szukaj tutaj: https://applications.castrol.com/oilselector/pl_pl/c/search
Filtry możesz natomiast dobrać na stronie chociażby filtrona. Co do skasowania serwisu, to musisz szukać serwisu, który ma odpowiedni program do Miśka. A jak nie znajdziesz, to wpadnij do mnie :badgrin: żartowałem, za daleko.

bob1969 - 22-06-2020, 21:42

144500 km w dizlu od 2011 roku? Ja bym zmienił z przodu 1 na 3 i zbierał kasę ...
Andrzej1669 - 22-06-2020, 23:33

Do pitt63 - nie rozumiem co dziwnego jest w pytaniu do uczestników forum o to, jakie stosują oleje do interesującej mnie marki i modelu samochodu? Wiem jakie oleje są na rynku i które z nich mógłbym zastosować do mojego samochodu ale pytam o opinie innych użytkowników, które z nich uważają za najlepsze. O to chyba właśnie chodzi w pisaniu na tym i innych forach, żeby wymieniać się opiniami. To takie dziwne? I dlaczego zaraz na tej podstawie wysuwasz wnioski, że nie mam wiedzy motoryzacyjnej? Po prostu nie jeździłem wcześniej ASX-em i chcę zasięgnąć opinii innych. Poza tym, dziękuję za odpowiedź.

Do bob1969 - czy Twój post jest aby na pewno odpowiedzią na moje pytania? Tak, mam udokumentowaną historię serwisową i gwarancję przebiegu od 1 właściciela od nowości. Nie wszyscy na tym świecie muszą być oszustami. Osobiście znam 2 osoby, które jeżdżą 10 letnimi samochodami będąc ich jedynymi właścicielami i mają 50 tys. przejechanych kilometrów, bo jeżdżą nimi wyłącznie kilka kilometrów dziennie do pracy i z powrotem.

Do obydwu panów - mam pecha, człowiek grzecznie pyta, na koniec serdecznie pozdrawia, a w odpowiedzi ironia, złośliwości i pokpiwanie. Szkoda czasu na pisanie tutaj, pewnie nic tu po mnie.
Jeszcze raz pozdrawiam

Laknat - 23-06-2020, 07:11

Andrzeju, nie denerwuj się.

Co do oleju to pitt63 ma rację. Lej taki olej jak do tej pory lał poprzedni właściciel. Często w komorze silnika jest karteczka z datą wymiany oraz marką i typem oleju. Jeśli nie wiesz jaki to był olej to zalej auto olejem zgodnym z normą producenta przewidzianą do tego silnika. Jeśli masz instrukcję to tam powinni to napisać. Jeśli nie masz, to mogę sprawdzić u siebie, o ile jest informacja o silniku diesla, bo ja osobiście mam benzynę. Filtr dobiorą Ci w dowolnym serwisie zmieniającym olej (bo jak rozumiem nie będziesz oleju zmieniał u siebie na podwórku?).

Co do skasowania inspekcji - tak jak napisał pitt63 - musisz albo mieć stosowny interface i wiedzę jak to zrobić samemu albo znaleźć serwis który dysponuje odpowiednim sprzętem i wie jak skasować tę inspekcję.

Pozdrawiam

pitt63 - 23-06-2020, 07:20

Do obydwu panów - mam pecha, człowiek grzecznie pyta, na koniec serdecznie pozdrawia, a w odpowiedzi ironia, złośliwości i pokpiwanie. Szkoda czasu na pisanie tutaj, pewnie nic tu po mnie.
Jeszcze raz pozdrawiam[/quote]
No nie było to moim celem, jeśli tak to odebrałeś to sorki. Tematów o olejach jest mnóstwo i stąd moja reakcja na zadane pytanie. Tak jak kolega Laknat napisał wszystko jest do ogarnięcia bez większego problemu. Moim zdaniem powinieneś pozostać przy takim oleju, jaki był do tej pory zalewany.

Andrzej1669 - 23-06-2020, 12:31

Większość swojego żywota auto było serwisowane w Szwajcarii co 15 tys. km przez jednego właściciela, ale w udostępnionej mi dokumentacji nie znalazłem informacji o tym jaki olej był stosowany. Właściciel w Polsce który samochód sprowadził i od którego go kupowałem, zalał silnik lotosem 5W 40. Wiem, że nasze rodzime oleje parametrami dorównują tym najlepszym i nie mamy się czego wstydzić ale może mógł tu zadziałać czynnik ekonomiczny i został wybrany najtańszy olej, niekoniecznie jednak najlepszy. Ale nie zamierzałem tego jakoś tutaj roztrząsać, tak tylko chciałem się przywitać i pogadać. ASX-y to piękne samochody, warto o nie dbać.
Laknat - 23-06-2020, 13:33

To ja bym lał właśnie 5W40. Możliwe, że poprzedni właściciel lał olej Mitsubishi, przynajmniej początkowo. Możesz śmiało lać Lotosa, ja osobiście do Suzuki leję Mobila a do ASX właśnie mitsubishi. Bo w ASO robię przeglądy. Ale wiadomo, samo Mitsubishi nie robi olejów, biorą z innej firmy.

Dobrze, obiecałem że zajrzę do instrukcji obsługi. Silnika Diesla 1.8 nie ma. Są dane dla modeli 1600 lub 2200

zakres temperatur -40 do +50C
SAE 0W-30 albo 5W-30.

Modele 1600
Należy używać poniższego oleju silnikowego
Zalecany olej silnikowy: Total Quartz Ineo First 0W-30, Total Activa Ineo ECS 5W-30

Modele 2200
Należy wybrać olej silnikowy o właściwym numerze lepkości SAE, w zależności od temperatury otoczenia
Należy stosować olej silnikowy zgodny z powyższą klasyfikacją
-Klasyfikacja ACEA: Do użytku C1, C2, C3 lub C4
-Klasyfikacja JASO: Dla użytku DL-1

i jeszcze informacja, że jak takie oleje nie są dostępne to należy skontaktować się z ASO

Teraz ode mnie. W moim 1.6 benzyna mam olej 5W40. Na pierwszym przeglądzie zmienili mi z fabrycznego 0W30. Potem mi powiedzieli, że nie należy zmieniać oleju wyższego na niższy, bo można sobie narobić problemów ze szczelnością silnika. Był na ten temat także tutaj wątek. Ktoś twierdził, że jest inaczej, ale autor wątku (i pytania, czy można zmieniać z wyższego na niższy) pytał się potem w ASO i potwierdzili, że nie jest to zalecane. (pisał do mnie w tej sprawie nawet na priv).

Dlatego podsumowując. Jak masz zalany olej 5W40, to zostań przy tym oleju. Marka to rzecz drugorzędna, bo każdy olej niezależnie od producenta będzie spełniał takie same normy.

[ Dodano: 23-06-2020, 13:54 ]
Jeszcze sobie zadałem trud przeszukania forum i znalazłem dla Ciebie taki wątek o olejach w silniku Diesla

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?p=1325994

[ Dodano: 23-06-2020, 14:00 ]
i jeszcze coś, co pomoże Ci wybrać właściwy olej

https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=108411&highlight=1.8+did+olej

Wszyscy piszą, że niskopopiołowy i C3

[ Dodano: 23-06-2020, 14:06 ]
i jeszcze sprawdziłem (chyba się nudzę :wink: ) te oleje Lotos i nie widzę, aby spełniały normę C3

Jest LOTOS Synthetic Plus 5W40

https://www.iparts.pl/cze...lot-468048.html

albo LOTOS Synthetic Turbodiesel Plus 5W40

https://www.iparts.pl/cze...lot-878591.html

I nic nie ma o normie C3

Dla przykładu Motul z wątku powyżej, tylko 5W40 spełnia tę normę

https://www.iparts.pl/cze...051-638951.html

natomiast zalecany do 1.6 Total spełnia normę C2

https://www.iparts.pl/cze...s-487308.html#v

To już chyba wszystkie informacje jakie dało się znaleźć Ci przekazałem. Wybór należy do ciebie.

[ Dodano: 23-06-2020, 14:29 ]
Niby wszystko, ale zawsze warto postawić kropkę nad i

https://k2.com.pl/blog/klasyfikacja-olejow/

pitt63 - 23-06-2020, 19:48

Andrzej1669 napisał/a:
ASX-y to piękne samochody, warto o nie dbać.
i tutaj się z Tobą całkowicie zgadzam. Osobiście nie wczytywałbym się tak w te tematy o olejach bo można doznać totalnego mętliku w głowie. Kilka lat temu jak miałem diesla pojechałem po olej do sklepu. Sprzedawca polecił mi wtedy Valvoline 5W40 MaxLife zamiast dotychczasowego. Było to trzy auta temu i obecnie do mojego MM 1,6 leję ten właśnie olej i jestem zadowolony. Decyzja należy do Ciebie. Pzdr
bob1969 - 23-06-2020, 20:14

Decyzja należy do INSTRUKCJI OBSŁUGI a nie co poleca sprzedawca/mechanik, bo zazwyczaj maja oni zlecenia producenta w głębokim poważaniu. Autor wątku posiada silnik 4N1 który posiada DPF i który zgodnie z instrukcją wymaga olejów nisko/średni popiołowych o normie ACEA: C1, C2, C3 lub C4 i JASO: DL-1.
pitt63 - 23-06-2020, 21:04

bob1969 napisał/a:
Decyzja należy do INSTRUKCJI OBSŁUGI a nie co poleca sprzedawca/mechanik, bo zazwyczaj maja oni zlecenia producenta w głębokim poważaniu. Autor wątku posiada silnik 4N1 który posiada DPF i który zgodnie z instrukcją wymaga olejów nisko/średni popiołowych o normie ACEA: C1, C2, C3 lub C4 i JASO: DL-1.

Co ty taki nerwowy jesteś? Czy ja napisałem lej taki, czy taki olej? Nie. Dałem tylko przykład, że nie koniecznie trzeba się kurczowo trzymać jednej marki oleju. Poza tym, uważasz, że jestem głupi i łykam wszystko jak pelikan, co mi sprzedawca poleca? Mechaników nie słucham. W jednym przyznam Tobie rację, że trzeba czytać instrukcję obsługi. Pzdr

Andrzej1669 - 24-06-2020, 01:07

Bardzo Wam wszystkim dziękuję. Teraz mam już pełną wiedzę. Nie chciałem tutaj narobić takiego zamieszania swoim postem. Obiecuję na przyszłość być bardziej samodzielnym w dochodzeniu do informacji. Póki co poznaję nowo kupiony samochód. Do tej pory najmłodszy samochód jakim jeździłem to było audi a4 b5 1.9 TDI z 1996 roku (dalej go mam). Tak więc jeżdżąc ASX-em czuję się jakbym przesiadł się do statku kosmicznego :D
Laknat - 24-06-2020, 14:38

Spoko. Niech Ci auto dobrze służy. Tylko nie mów głośno, że jest lepszy od Audi, bo się właściciele Audi obrażą ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group