Outlander II GEN Techniczne - Sworznie wahacza
Raiz3n89 - 01-08-2020, 15:47 Temat postu: Sworznie wahacza Siemka, czy ktos z was wymieniał moze sworznie wahacza w swoim misku? Duzo z tym roboty? Robota na aucie czy lepiej zdjąć wahacz i robic na stole? Idzie wogole wprasowac nowy sworzen w warunkach garazowych? Jakiej firmy kupic? Znajomy polecil mi firme 555 ale widze ze sa 2 razy drozsze niz np moog, zazwyczaj wkladalem rzeczy lemfordera w zawieszenie ale nie moge nigdzie znalezc sworzni tej firmy..
kajos - 02-08-2020, 19:46
najpierw sprawdz czy masz wymienialne
sa rozne wachacze
Raiz3n89 - 08-08-2020, 21:49
Ktos po zdjeciach moze mi powiedziec czy sworznie mozna wymienic czy musze cale wahacze kupic?
https://drive.google.com/file/d/16WJ5FIFXrSPN3sXlO64bLLxWQnze4WwO/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/16YpsmLXcCnvtvaK4KTaQiYwM846LfASv/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/16dbd2FXPyI2_Zv5mY8kKugrOAnT6zcH-/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/16QnwGVMuwzhDx-In8xQh7xDrC-9PfQqc/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/16Hlvag3SSP5FmNDW4A8dVNbAKLGwu9pu/view?usp=drivesdk
kajos - 09-08-2020, 10:49
z tych zdj nic nie wynika
trzeba oczyscic szczotka ale...
raczej sa nierozbieralne
ogolnie ciezko sie wyjmuje sworznie z wachacza bo jest bardzo cienki i latwo jego skrzywic
kup nowe cale wachacze
wymiana bardzo prosta jest
Raiz3n89 - 15-08-2020, 10:15
Dobra, w końcu to przetrawiłem i zamówiłem nowe całe wahacze, wziąłem TRW. Z racji tego że czeka mnie zrobienie geometrii po wymianie, chciałbym jeszcze zapytać które śruby muszę rozruszać żeby majster od geometrii sie nie szarpał? Tylko kontry przy końcówkach drążków czy jeszcze są jakieś np przy amorku do ustawiania kąta? Jest sens ruszać te z tyłu jeśli tam nic nie robiłem?
kajos - 16-08-2020, 21:34
tylko szczotką druciana kontry na końcówkach drążków i silnik jakimś środkiem smarnym
tyl nic nie mow
Raiz3n89 - 17-08-2020, 12:15
Silnik środkiem smarnym? Jaki silnik? Co z tym tyłem?
rozalk - 17-08-2020, 15:09
A ile masz silników. Smaruj silnik i będzie git.
Raiz3n89 - 17-08-2020, 16:45
Ten od wycieraczek i w drzwiach tez smarowac? a tak powaznie Panowie, rozruszac śruby od zbieżności z tyłu też, mimo ze nie bylo nic ruszane?
rozalk - 17-08-2020, 17:25
Sprawdzić zbieżność z tyłu nie zaszkodzi, ale jeżeli nie dzieje się nic niedobrego z tylnymi oponami to nic nie ruszaj. Psiknij tylko kontry na końcówkach z przodu i je rozruszaj. Reszta w rękach majstra. Daj mu się wykazać.
WiValdiBB - 25-08-2020, 17:21 Temat postu: Re: Sworznie wahacza
Raiz3n89 napisał/a: | Siemka, czy ktos z was wymieniał moze sworznie wahacza w swoim misku? Duzo z tym roboty? Robota na aucie czy lepiej zdjąć wahacz i robic na stole? Idzie wogole wprasowac nowy sworzen w warunkach garazowych? Jakiej firmy kupic? Znajomy polecil mi firme 555 ale widze ze sa 2 razy drozsze niz np moog, zazwyczaj wkladalem rzeczy lemfordera w zawieszenie ale nie moge nigdzie znalezc sworzni tej firmy.. | ja wymieniałem na wahaczach, trzeba uwazac aby rowno wyciskac i wciskać nowe bo wahacze nie sa płaskie, ja z cienszej strony dodtakowo podlozylem, hmmm zeby nie uchodzic za wiejskiego mechanika ale po prostu kawalek zagietego w łuk gwozdzia, poszło ok, prasa srubowa za 160 zł wystarcza, ja dawąlem sworznie Meyle
Raiz3n89 - 27-08-2020, 15:39
Wczoraj wymieniłem drugi wachacz, okazało się że oba były ze sworzniem na stałe, także całe szczęście że nie kombinowałem. Robota niby prosta ale strasznie mordowałem się ze śrubami, największy opór stawiały kontry od końcówek drążków, musiałem je pozdejmować i pneumatem potraktować. Teraz tylko musze pojechać i zbieżność zrobić. Taki troche OT ale zauważyłem że z przodu kąt nachylenia koła względem podłoża jest dodatni, czyli koła schodzą się dołem do środka, czy to normalne?
|
|
|