To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II Ogólne - Mitsubishi Outlander II 2.0 - LPG czy Nigdy w ŻYCIU

Skibi - 09-08-2020, 12:37
Temat postu: Mitsubishi Outlander II 2.0 - LPG czy Nigdy w ŻYCIU
Witam wszystkich,
Noszę się od dłuższego czasu z decyzją doposażenia Miśka w instalacje gazową, jednak spotkałem się z opinią ( Fachowców z lpg forum ), że niby mitsubishi nie lubi się z alternatywnym źródłem energii - gazem. Konkretnie padają zawory ( w najlepszym wypadku do regulacji ) bądź głowica, co jeśli chodzi o koszty staje się dla mnie powodem zawrotów głowy. Bardzo proszę o pomoc w wyborze podpartą własnymi doświadczeniami co do instalacji bądź jej uniknięcia. Mam miśka z 2011 roku z przebiegiem 160k km za sobą i chciałbym zrobić nim jeszcze ho ho ile się da.

pavvcio81 - 09-08-2020, 13:15

Zakładaj tylko później nich zrobią strojenie na sondę afr. Mam gaz od 2016r. I tylko biorę gazowników co mają dobre opinie co nie idzie z opinią że nie tanich, bo jak później dostaje za mało gazu to masz po gniazdach.
Skibi - 09-08-2020, 13:20

pavvcio81 napisał/a:
Zakładaj tylko później nich zrobią strojenie na sondę afr. Mam gaz od 2016r. I tylko biorę gazowników co mają dobre opinie co nie idzie z opinią że nie tanich, bo jak później dostaje za mało gazu to masz po gniazdach.

A na jakim zastawie jeżdzisz? check engine jest u Ciebie częstym gościem ? lubrykacja czy bez ?

pavvcio81 - 09-08-2020, 13:47

Wszystko mam na stag-u. Nie mam błędów.
plecho1 - 09-08-2020, 15:48

Błędy się pojawiają jak instalacja była założona u partacza.
Skibi - 09-08-2020, 20:47

plecho1 napisał/a:
Błędy się pojawiają jak instalacja była założona u partacza.


No właśnie moje obawy wystąpiły gdy uwagę zwrócili mi Ci z b. dobrą opinią, ci z gorszą właśnie ani się zająknęli o problemach. Dotąd uważałem mitsubishi za markę bezproblemową w tej kwestii, nawet na tym forum spotkałem się z taką opinią. I dla tego teraz proszę grono doświadczonych o informację :wink:

plecho1 - 10-08-2020, 06:46

Silniki bezproblemowe w Mitsubischi występowały do około 2008r, nowsze konstrukcje miały już delikatne głowice. W starszych nie do końca właściwa mieszanka nie była tak bardzo destrukcyjna dla głowicy ale w nowszych jest już bardzo ważne aby mieszanka paliwowa była praktycznie idealna. Jeśli więc instalacja nie zostanie właściwie dobrana, zainstalowana i wyregulowana to głowica może zbyt długo nie wytrzymać.
Skibi - 10-08-2020, 07:07

Bardzo dziękuję za tą informację myślę, że zaważy ona nad ostatecznym przebiegiem zdarzeń
plecho1 - 10-08-2020, 07:13

Nie chcę nikogo zniechęcać ale obecne moje autko jest wynikiem podobnych przemyśleń :) Silnik to stara pancerna konstrukcja 2.0T bezproblemowo znosząca LPG oraz automat który też jest praktycznie nie do zajeżdżenia.
Bzyk_R1 - 10-08-2020, 08:33

Zakładaj LPG i ciesz się z niskich kosztów jazdy. Nie oszczędzaj na instalacji, co 10.000 podjedź na sprawdzenie działania. Nawet jak nie trzeba to pilnuj. Filtry wymieniaj razem z olejem. Przy Twoim aucie po 15.000km z zapasem zwróci się instalacja. Za kolejne 15.000 odłożysz wystarczająco pieniędzy na ewentualne problemy (które nie muszą być) Jeżeli ktoś twierdzi że CE musi się świecić a sonda jest nie potrzebna to omijamy i szukamy dalej. Ja zrobiłem 70.000 km na LPG silnik z turbo, działa jak trzeba.
m_przemek - 10-08-2020, 17:25

O LPG i założonej instalacji oraz kilku problemach przynajmniej w moim outlanderze napisałem trochę w tym wątku możesz zajrzeć:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=111260

Skibi - 10-08-2020, 20:31

Dziękuję wszystkim za opinie, na tę chwilę postanowiłem się wstrzymać mimo że kupiłem auto z chęcią montażu LPG. m_przemek, również czytałem przed decyzją jako nieliczne i pełne źródło informacji
krool - 11-10-2020, 21:23

Dodam do watku i swoje 3 grosze:

Zalozylem gaz w 2013 2.0 w Warszawie w Energy Gaz Polska - sugerujac sie przede wszystkim ich iloscia instalacji na stronie wlasnie w Outkach. zalozyli instalcje BRC SQ 32 OBD za 2900 + Lubrifikator zaworow 300 + plyn.

Co do spalania - 12-15 LPG trasa (140-150km/h) ; 10-12 mieszany (bez rumakowania)

Zbiornik 53L - zasieg 300 -400 km - tu w zaleznosci od tego gdzie i jak jezdzone (przy spokojnej jezdzie dociagnie do "dna" przy jezdzie w trasie powyzej 3tys obrotow dosyc wczesnie sie wylacza zostawiajac jeszcze nawet 10L w zbiorniku.

Najwieksza zmora tej instalacji to podatnosc na niedoregulowanie - symptom - dlawiacy sie silnik podczas naglego dodania gazu/ niekiedy przy zmianie biegow. po chyba 6tej wizycie udalo im sie dostroic.
przejechane 30 000 km - brak jakichkolwiek awarii silnika, wtryskow itd.

plecho1 - 12-10-2020, 19:40

Ten warsztat ma niesamowity marketing który niestety ale nie idzie w parze z jakością usług. Nie wszystko złoto co się świeci :)
krool, lepiej kontroluj luz zaworowy bo jak się skasuje to będzie do naprawy głowica.

referee81 - 31-10-2020, 20:59

Podpinam się do tematu montażu lpg, jak wygląda sprawa z silnikiem 2,4 170 KM 2011r. Proszę o opinię, czy ten silnik nadaje się do lpg.z tego co wiem to luzy zaworowe regulowane są hydraulicznie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group