Outlander I GEN Techniczne - nierówna praca silnika 2.0 136kM i błędy P0301 i P0420
adamo38 - 28-08-2020, 17:49 Temat postu: nierówna praca silnika 2.0 136kM i błędy P0301 i P0420 Witam serdecznie! Jestem posiadaczem Outlandera 2.0 100kW 4WD z 2003 roku.
Mój problem polega na tym ,że raz z samochodem nic się nie dzieje a, a niekiedy potrafi " kuleć jakby na 3 cylindry" przy czym nie ma mocy.Kolejnego dnia znów jest dobrze i tak w kółko.Na gazie i benzynie to samo. Spalanie wzrosło do 12.5 l a zawssze miałem na wyswietlaczu 10.9-11.2(80% trasy jeżdżę około 120km dziennie). Nie wiem co jest grane. Pomóżcie!!!
Nadmienię ,że układ zapłonowy cały nowy(cewki, przewody, świece NGK)
[ Dodano: 28-08-2020, 17:53 ]
Aha i po podpięciu pod komputer pokazują się błędy P0301 oraz P0420. Po skasowaniu ciągle wracają szczególnie ten P0301
heer75 - 28-08-2020, 22:22
Sprawdź ciśnienie na cylindrach.
Może nie trzyma na którymś. Tym bardziej, że masz konkretnie te błędy..
A spalanie wg wyświetlacza to jest raczej "kolekcjonerskie":,-)
Na LPG zwłaszcza. Zatem jak miałeś 11 a jest 12-13 to tyle ci pali właśnie. I nic w tym dziwnego. Dla porównania, Outlander 3 z cvt, benzyna..wciąga mi od 10l (bez korków) do 14 w mieście. To normalne spalanie dla podobnego gabarytu.
Bzyk_R1 - 29-08-2020, 20:02
Jeżeli na gazie i benzynie masz to samo czyli wypadanie zapłonu na 1 cylindrze to znaczy że problem dotyczy układu elektrycznego. Nie chcę wyrokować ale NGK to nie jakiś wyznacznik jakości. Zwłaszcza wyroby made in france. Przyjrzyj się pierwszemu cylindrowi od rozrządu, czasem były problemy z kablami i słabym stykiem bo fajki nie wchodziły jak trzeba. Jeżeli chodzi o kable to liderem jest magnecor, to w zasadzie pewniaki.
Co do p0420 to katalizator woła o inspekcję. Sprawę załatwi emulator 2 sondy lambda.
adamo38 - 30-08-2020, 09:12
Jesli chodzi o ten emulator to jaki i gdzie to mogę kupić. Możesz mi coś podrzucić?(link)
luk2501 - 30-08-2020, 09:43
Może być prosty lub kątowy jest tam dużo miejsca ale pewniakiem będzie kątowy.
Bzyk_R1 - 30-08-2020, 12:05
adamo38,
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=92481&postdays=0&postorder=asc&start=0
adamo38 - 31-08-2020, 19:47
Emulator zamówiony. Dam znać za 2 dni czy to pomogło. Będzie ten kątowy.
[ Dodano: 06-09-2020, 11:34 ]
Emulator drugiej sondy założony(ten kątowy) i spełnia swoją rolę. Nie ma już dławienia i Misiek jedzie normalnie. Porada okazała się trafna. A co do wypadania zapłonu na cylindrze 1 to chyba czeka mnie robota głowicy gdyż jakieś słabe ciśnienie na tym cylindrze 1 -tylko 7 jest a na pozostałych 2-10, 3-8.5, a na 4 jest 11. Myslę, że chodzi o zawory. Już ładnych kilka lat na gazie jeździ a więc zużycie napewno już jest.
Bizi78 - 06-09-2020, 12:54
Zaworów się nie reguluje bo siedzą tam hydropopychacze.
Co do ciśnienia to możliwe, że gdzieś wydmuchało uszczelkę lub zapiekły się pierścienie.
Tak czy siak pewnie czapka do zdjęcia .
Rander - 06-09-2020, 14:51
adamo38 napisał/a: | (...) A co do wypadania zapłonu na cylindrze 1 to chyba czeka mnie robota głowicy gdyż jakieś słabe ciśnienie na tym cylindrze 1 -tylko 7 jest a na pozostałych 2-10, 3-8.5, a na 4 jest 11. (...) |
Nie chyba, tylko na pewno. Przyjmuje się różnicę ciśnienia w granicach do kilku, góra kilkunastu procent.
Trzeba sprawdzić zawory, uszczelkę, pierścienie.
Jeśli silnik jeździł z tak dużymi różnicami, to dobrze było by jeszcze sprawdzić lub wymienić panewki oraz sprawdzić olej silnikowy na obecność opiłków.
Bzyk_R1 - 06-09-2020, 15:29
Zawsze zalecam najtańsze i najprostsze rozwiązania ale jeżeli pomiar ciśnienia tak wyszedł to wiadomo dlaczego jest czek. Jak naprawisz silnik to zrób dokładny przegląd instalacji LPG. Trzeba wykluczyć ewentualny brak wydajności na 1 cylidrze żeby nie było powtórki.
adamo38 - 11-09-2020, 09:23
instalacja lpg 5generacji i po serwisie. Olej wymieniony i sprawdzony na te opiłki. Wszystko wpożądku jest : - żadnych ubytków od wymiany do wymiany (zmieniam co 10tys. 5w40), -żadnego dymienia ani nic niepokojącego w silniku poza jak napisałem wypadaniem zapłonu na cylindrze 1 nie ma. Za miesiąc będzie zrobiona ta głowica oraz nowy rozrząd do tego i wtedy napiszę.Autko już 8 lat na gazie to możliwe że zawory trzeba zrobić
|
|
|