ASX Techniczne - [1.6] Problemy z uruchomieniem silnika
dub4 - 05-09-2020, 10:50 Temat postu: [1.6] Problemy z uruchomieniem silnika Kupiłem ASXa miesiąc temu, jeżdżę dopiero drugi tydzień i od razu pojawił się nieregularny problem z uruchomieniem auta. Kręcę i kręcę, w końcu załapuje i jedzie jak gdyby nigdy nic. Najgorzej jest po zrobieniu krótkiego odcinka i krótkim postoju, ok 15-30 min. Bywają dni, że nic się nie dzieje, a co pewien czas podnosi mi ciśnienie. Podłączenie do komputera nic nie dało, 0 błędów. Proszę o wszelkie sugestie i pomysły.
michaltalerz - 06-09-2020, 18:58
Cześć, od jakiegoś czasu też mam taki problem.
Rozmawiałem z mechanikiem i opcji jest kilka. Slaby akumulator - u mnie odpada, bo mam nowy i raczej doładowany zawsze bo dobrze kręci. Kolejna opcja jaka usłyszałem jest rozrusznik, że już może się kończyć. No i ostatnia opcja, to czujnik ustawienia wału.
pitt63 - 06-09-2020, 19:54 Temat postu: Re: Problemy z uruchomieniem silnika
dub4 napisał/a: | Kupiłem ASXa miesiąc temu, jeżdżę dopiero drugi tydzień i od razu pojawił się nieregularny problem z uruchomieniem auta. Kręcę i kręcę, w końcu załapuje i jedzie jak gdyby nigdy nic. Najgorzej jest po zrobieniu krótkiego odcinka i krótkim postoju, ok 15-30 min. Bywają dni, że nic się nie dzieje, a co pewien czas podnosi mi ciśnienie. Podłączenie do komputera nic nie dało, 0 błędów. Proszę o wszelkie sugestie i pomysły. |
Jaki przebieg masz? Kiedy wymieniane były świece? Przyjrzyj się wariatorowi.
dub4 - 07-09-2020, 08:57 Temat postu: Re: Problemy z uruchomieniem silnika
pitt63 napisał/a: | dub4 napisał/a: | Kupiłem ASXa miesiąc temu, jeżdżę dopiero drugi tydzień i od razu pojawił się nieregularny problem z uruchomieniem auta. Kręcę i kręcę, w końcu załapuje i jedzie jak gdyby nigdy nic. Najgorzej jest po zrobieniu krótkiego odcinka i krótkim postoju, ok 15-30 min. Bywają dni, że nic się nie dzieje, a co pewien czas podnosi mi ciśnienie. Podłączenie do komputera nic nie dało, 0 błędów. Proszę o wszelkie sugestie i pomysły. |
Jaki przebieg masz? Kiedy wymieniane były świece? Przyjrzyj się wariatorowi. |
Przebieg to 100 tys, świec nie sprawdzałem. Przewaliłem całe forum i rzeczywiście kilka lat wstecz dużo było pisane o wariatorze. W serwisie usłyszałem, że to nie mozliwe, bo nie stuka...
Laknat - 07-09-2020, 09:13
Ja bym wymienił świece i przewody WN. Koszt niewielki i będziesz miał jedną rzecz mniej jako potencjalnego sprawcę usterki. A kto wie, może to pomoże ...
apikus - 07-09-2020, 09:46
A luzy zaworowe sprawdzone?
pitt63 - 07-09-2020, 10:03
Laknat napisał/a: | Ja bym wymienił świece i przewody WN. Koszt niewielki i będziesz miał jedną rzecz mniej jako potencjalnego sprawcę usterki. A kto wie, może to pomoże ... |
Ten silnik nie ma przewodów WN. Zawory można sprawdzić aczkolwiek ten silnik jest pancerny i jeśli nie jeździ na LPG to raczej nie ma co tam grzebać bo to nie sa tanie rzeczy.
Skoro masz przebieg 100 tkm to warto przeanalizować historię serwisową, jeśli takową posiadasz, w kwestii wymiany świec. Moje miały ponad 40 tkm i kupiłem irydowe i wymieniłem. Z tego co wyczytałem zwykłe właśnie na 40 a irydowe na 100 tysięcy mają wystarczać.
apikus - 07-09-2020, 10:08
Przy 100 tyś. sprawdzenie luzów to czynność serwisowa. Przy LPG trzeba to robić częściej.
dub4 - 07-09-2020, 10:45
pitt63 napisał/a: | Laknat napisał/a: | Ja bym wymienił świece i przewody WN. Koszt niewielki i będziesz miał jedną rzecz mniej jako potencjalnego sprawcę usterki. A kto wie, może to pomoże ... |
Ten silnik nie ma przewodów WN. Zawory można sprawdzić aczkolwiek ten silnik jest pancerny i jeśli nie jeździ na LPG to raczej nie ma co tam grzebać bo to nie sa tanie rzeczy.
Skoro masz przebieg 100 tkm to warto przeanalizować historię serwisową, jeśli takową posiadasz, w kwestii wymiany świec. Moje miały ponad 40 tkm i kupiłem irydowe i wymieniłem. Z tego co wyczytałem zwykłe właśnie na 40 a irydowe na 100 tysięcy mają wystarczać. |
Nie, nie mam LPG. Książka serwisowa jest, chociaż trudno to nawet próbować tłumaczyć, tak czy inaczej, mało pozycji. Dzisiaj jadę do kolejnego serwisu, dzięki za podpowiedzi.
[ Dodano: 08-09-2020, 12:12 ]
Tak jak wczoraj pisałem byłem w kolejnym serwisie. Okazało się, że wariator przesunięty o 10 stopni...Jest nadzieja, że to jednak to. Mam jeszcze problemy z wysokimi obrotami przy zmianie biegów. Tutaj podobno ma pomóc czyszczenie przepustnicy, ale tutaj wątpię, czy to pomoże. Po naprawie dam znać jak się sprawy mają, czy pomogło, czy nie, może komuś to się przyda.
[ Dodano: 13-10-2020, 09:46 ]
Chyba mogę zakończyć ten temat. W aucie został wymieniony wariator (w tej chwili w PL nie ma dostępnych zamienników, mój jedyny dostępny jest oryginalny i ściągany przez Mitsubishi z Holandii) i problem ustąpił. Samochód za każdym razem uruchamia się identycznie. Zauważyłem też dużo cichszą i równiejszą pracę silnika.
Poruszałem też temat podbijania obrotów. Trafił mi się dociekliwy mechanik którego też to zaciekawiło. W Mitsubishi dowiedział się, że ten silnik jest tak skonstruowany, że jeżeli zmiana biegu jest poniżej 3 tys obr, to auto samo sobie podbija żeby oszczędzać sprzęgło. I rzeczywiście, próbowałem, to prawda, ale taka jazda jest nie realna. Niech podbija, trudno, przyzwyczaiłem się
Maciek111 - 14-10-2020, 06:42
Na te wariatory była akcja serwisowa. Mi wymienili a też czasami nie zapalał. Może u Ciebie został nie wymieniony ?
osabzyk - 16-10-2020, 08:54
A jak to sprawdzić w aucie sprowadzonym z zagranicy ? Niby książki mam ale oprócz pieczątek to za dużo nie ma informacji w tej książce serwisowej
pitt63 - 16-10-2020, 15:31
Najprościej w ASO się sprawdza ale widziałem, gdzieś w sieci wykazy aut podlegających akcjom serwisowym.
bob1969 - 16-10-2020, 19:32
https://www.uokik.gov.pl/powiadomienia.php
Ale nie zawsze są nr VIN. Najlepiej więc w ASO.
PTE - 31-10-2020, 22:35
Nie było ogólnej akcji serwisowej związanej z tym problemem, przynajmniej w ASX.
dub4, możesz napisać, ile kosztowała wymiana?
dub4 - 14-12-2020, 13:55
Całkowity koszt wymiany to ok 3 tys zł.
|
|
|