Outlander I GEN Techniczne - Outlander 1 2,4 TURBO
Joniorpl - 26-09-2020, 16:04 Temat postu: Outlander 1 2,4 TURBO Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Outlandera 1 gen z silnikiem 2,4 160km. Chciałbym założyć turbo w tym silniku. Czy ktoś z grupowiczow zakładał turbo do tego silnika i mógłby mi podpowiedzieć co i jak?
Bzyk_R1 - 26-09-2020, 17:24
Cześć. Nie ma takiego "przypadku" opisanego na forum. Raczej małe szanse na gotowe rozwiązania pod ten silnik. Poza tym 2.0T to najlepszy wybór pod względem modyfikacji. Jak ktoś chce spróbować mechaniki to jest bardzo rozwojowy.
Oczywiście żaden problem wyspawać custom pod turbo i wystroić to np na SA. Ale pytanie brzmi ile takie coś będzie mogło udźwignąć mocy i momentu czy 400cm sześciennych pojemności więcej sprawi że motor wyprodukuje taką nadwyżkę względem 2.0T że warto to robić? Wątpię. Kolejna sprawa to czy jest jakaś podaż części tuningowych? Jakaś kucizna lepsze bebechy? To nie 4g63t do którego części leżą niemal w biedronce. Kolejna sprawa to gorsza głowica, regulacja luzów naśrubkę. Ten silnik nie jest przystosowany na takie rzeczy. Oczywiście można głowę założyć inną itp itd...
Ja na wstępie wybił bym sobie to z głowy. Zwłaszcza że nadwozie nie nadąża za mocą w tym aucìe.
ledziu - 27-09-2020, 12:28 Temat postu: Re: Outlander 1 2,4 TURBO
Joniorpl napisał/a: | Witam. Jestem szczęśliwym posiadaczem Outlandera 1 gen z silnikiem 2,4 160km. Chciałbym założyć turbo w tym silniku. Czy ktoś z grupowiczow zakładał turbo do tego silnika i mógłby mi podpowiedzieć co i jak? |
Sama idea stroka jest jak najbardziej na + ale zrób to na ot1 2,0 i starym galancie 2,4 wyjdzie taniej i pewniej.
Oczywiście taniej nie oznacza tanio.
Fighter001 - 28-09-2020, 19:45
Ruscy takie tuningi robili. Korby ładne dziury w bloku robiły. Kup sobie silnik z Evo z wiązkami i kompem zrób program i ciesz się bezawaryjną jazdą.
ledziu - 29-09-2020, 12:03
Fighter001 napisał/a: | Ruscy takie tuningi robili. Korby ładne dziury w bloku robiły. Kup sobie silnik z Evo z wiązkami i kompem zrób program i ciesz się bezawaryjną jazdą. |
A po co Ci silnik z evo? To samo Ci da silnik z ot tylko trzeba przy nim gmerać a mowa jest o stroku więc i tak motorownie z evo robisz na galancie 2,4 więc podwójna robota.
Fighter001 - 29-09-2020, 19:41
Najtańsza droga to silnik z Evo z osprzętem i program, jest moc i bezawaryjna jazda.
ledziu - 30-09-2020, 11:51
Fighter001 napisał/a: | Najtańsza droga to silnik z Evo z osprzętem i program, jest moc i bezawaryjna jazda. |
Tak właściwie dalej nie rozumiem o co chodzi z tym evo ... oczywiście jako długoletni właściciel evo i ot1 (krócej)
Fighter001 - 02-10-2020, 18:56
Jak wiesz dół w słupku od evo jest mocniejszy więc ryzyko fuck up'u jest mniejsze niż w przypadku słupka z Outlandera. Osprzęt też jest inny więc kupując słupek z osprzętem mamy 300+ po programie co w przypadku silnika z Outlandera jest nie realne.
ledziu - 07-10-2020, 13:02
Fighter001 napisał/a: | Jak wiesz dół w słupku od evo jest mocniejszy więc ryzyko fuck up'u jest mniejsze niż w przypadku słupka z Outlandera. Osprzęt też jest inny więc kupując słupek z osprzętem mamy 300+ po programie co w przypadku silnika z Outlandera jest nie realne. |
Jedno jest pewne jak powtórzy się 20 razy jakąś informację to w końcu się w nią uwierzy
Na tą chwilę słupki ot1 są używane w evo i nie ma z tym problemu.
Co do reszty różnic są to bzdety które przy grubych modach nie mają znaczenia.
Tak więc dalej twierdzę że kupowanie 2,0 z e7-8 jest dublowaniem silnika który jest pod maską a którego swobodnie można odetkać do zbliżonych parametrów evo a robiąc up na silnik e9 czyli na miveca ubieramy się w bardzo duże koszty.
Dlatego fajną opcja jest autora pomysł strokera gdzie robimy go na galancie 2,4 zyskując całkowicie inną charakterystykę silnika nawet jeżeli nie pójdziemy w pałer.
|
|
|