| 
				
					| Nasze Miśki - Szary Daily Outlander Turbo
 
 Adix_Cupra - 28-09-2020, 09:01
 Temat postu: Szary Daily Outlander Turbo
 Cześć wszystkim!
 
 Od ponad dwóch miesięcy jestem posiadaczem Outlandera Turbo. Stało się tak, gdyż planowałem zmianę mojego codziennego auta na coś w turbo benzynie, który lubi LPG. Całkiem przypadkiem trafiłem na O1T, bo nawet nie wiedziałem, że wychodzi w nim 2.0T.
 Zacząłem poszukiwania... Obejrzałem chyba 7 sztuk i żaden z nich nie przekonał mnie do siebie. Jak silnik w miarę okej to blacharka tragiczna, jak blacharka okej to z silnikiem coś nie tak.
 Któregoś razu przypadkowo wpisałem frazę "outlander turbo" w wyszukiwarce FB i znalazłem ogłoszenie prywatnej osoby, która wrzuciła je do siebie na tablicę. Zadzwoniłem, obejrzałem i stało się, Misiek w moim posiadaniu
   
 Zrobiłem nim już jakieś 15 tysięcy kilometrów i jak to z samochodem używanym coś trzeba było zrobić, na szczęście nic poważnego.
 
 Co już zrobiłem:
 - nowy rozrząd,
 - druga wymiana oleju na Liqui Moly 5W40,
 - nowe świece,
 - wymiana krzyżaka na wale,
 - wymiana mechanizmu szyby prawy przód,
 - wymiana kolektora na customowy + nowe uszczelki z ASO (podziękowania dla Staszka),
 - nałożony wosk Collinite + QD Gtechniq.
 
 W najbliższym czasie planuję założyć customowy DP i może jakiś wydech końcowy i najprawdopodobniej jakiś Stage 1, co by się przyjemniej jeździło
   No i muszę w końcu ogarnąć temat "dzwoniącego" wału. Odkąd kupiłem auto powyżej 4 tys obrotów, czy to podczas gazowania na postoju, czy podczas jazdy wał wpada w straszny rezonans, co strasznie wkurza ucho... Może ktoś coś podpowie?
 
 No i pora na zdjęcia
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   
 
   majchas01T - 28-09-2020, 11:21
 
 B fajnie się prezentuje. Lubię ten kolor w Outlanderze.
 Co do dzwoniącego wału... To nie wał, tylko najprawdopodobniej wałek balansowy. Było o tym kilka razy na forum. Mechanicy zapominają, albo nawet nie wiedzą, że trzeba zablokować go podczas wymiany rozrządu i później takie kwiatki...
 Miałem to samo 😁
 Hugo - 29-09-2020, 06:39
 
 Jak coś dzwoni i wpada w rezonans przy oddawaniu gazu to układ wydechowy, pewnie jakieś osłony na/nad nim. Wał napędowy nie, bo na postoju się nie obraca. Powodem może być też to o czym wspomniał kolega majchas01T, bo wtedy naturalnie cały silnik w pewnym przedziale obrotów wpada w wibracje, a od tego reszta auta wibruje.
 Turbocbr - 29-09-2020, 08:46
 
 
  Witam . Bardzo ładne auto tylko pogratulować  . Z tymi  rezonansami to stawiam na źle ustawiony rozrząd,  U mnie było to samo ( lekko wyczuwalne rezonansy i buczenie) , założyłem nowy ustawiony tak jak powinno być i jest oki Bzyk_R1 - 29-09-2020, 12:38
 
 Wygląda wspaniale gratuluję zakupu.
 
 |  | 
 |  |