To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.6] ASX - remont silnika

Ag85 - 30-09-2020, 16:48
Temat postu: [1.6] ASX - remont silnika
Witam,

Mój ASX jest w trakcie remontu silnika - robię go samodzielnie. Jestem mechanikiem tylko pracuje przy ciężarówkach i naczepach. Czy któryś z kolegów poratuje mnie momentami dokręcenia przy składaniu silnika w całość :) ??
ASX 1.6 benzyna z LPG rok 2011 86kw.
Będę bardzo wdzięczny...

Bizi78 - 30-09-2020, 19:48

Wszystko znajdziesz w manualu.
http://mmc-manuals.ru/man...11/index_M1.htm
A tutaj ściąga dla silnika 4A9 z powyższego manuala 8) .
http://mmc-manuals.ru/man...40480600ENG.HTM

pitt63 - 30-09-2020, 20:04
Temat postu: Re: ASX - remont silnika
Ag85 napisał/a:
Witam,

Mój ASX jest w trakcie remontu silnika - robię go samodzielnie. Jestem mechanikiem tylko pracuje przy ciężarówkach i naczepach. Czy któryś z kolegów poratuje mnie momentami dokręcenia przy składaniu silnika w całość :) ??
ASX 1.6 benzyna z LPG rok 2011 86kw.
Będę bardzo wdzięczny...

Możesz powiedzieć co się stało, że remontujesz silnik? Z tego, co jest powszechnie wiadome, te silnik są mocnymi konstrukcjami.

Bizi78 - 30-09-2020, 23:15

Pewnie LPG zrobiło swoje :wink: .
plecho1 - 01-10-2020, 08:00

Raczej spaprany montaż :)
Ag85 - 01-10-2020, 08:39
Temat postu: Re: ASX - remont silnika
pitt63 napisał/a:
Ag85 napisał/a:
Witam,

Mój ASX jest w trakcie remontu silnika - robię go samodzielnie. Jestem mechanikiem tylko pracuje przy ciężarówkach i naczepach. Czy któryś z kolegów poratuje mnie momentami dokręcenia przy składaniu silnika w całość :) ??
ASX 1.6 benzyna z LPG rok 2011 86kw.
Będę bardzo wdzięczny...

Możesz powiedzieć co się stało, że remontujesz silnik? Z tego, co jest powszechnie wiadome, te silnik są mocnymi konstrukcjami.


Gaz montowany fabrycznie, obsuneło się gniazdo zaworu, była zdemontowana głowica i rysy pionowe na wszystkich 4 cylindrach - nadmierne zużycie oleju. Nie udało się uratować ani cylindró w ani tłoków.

pitt63 - 01-10-2020, 10:22

Czy nie bardziej się opłacało wymienić silnik? Ta sytuacja jeszcze raz potwierdza wątpliwą opłacalność montażu LPG w tym silniku.
Ag85 - 01-10-2020, 10:37

pitt63 napisał/a:
Czy nie bardziej się opłacało wymienić silnik? Ta sytuacja jeszcze raz potwierdza wątpliwą opłacalność montażu LPG w tym silniku.


Obawiam się że znowu mógłbym trafić na złom.

[ Dodano: 01-10-2020, 10:37 ]
Bizi78 napisał/a:
Wszystko znajdziesz w manualu.
http://mmc-manuals.ru/man...11/index_M1.htm
A tutaj ściąga dla silnika 4A9 z powyższego manuala 8) .
http://mmc-manuals.ru/man...40480600ENG.HTM


Uratowałeś mnie. Dzięki

plecho1 - 01-10-2020, 16:36

Te fabryczne instalacje już niejednemu zniszczyły silnik.
juar_78 - 01-10-2020, 22:26

A czy „fabryczne” instalacje to nie są po prostu instalacje zakładane przez lokalny warsztat (lepszy lub gorszy) – na zlecenie dealera? Mój gazownik swego czasu zakładał na Śląsku LPG do nowych Lancerów i Outlanderów II. Był taki moment, że oferowano je z LPG. Ale u niego auta są akurat porządzenie gazowane. Ja swoim lancerem 4g63 zrobiłem na LPG już blisko 140 tys. km. Obecny przebieg to 280 tys.
Krzyzak - 02-10-2020, 06:42

juar_78 napisał/a:
A czy „fabryczne” instalacje to nie są po prostu instalacje zakładane przez lokalny warsztat (lepszy lub gorszy) – na zlecenie dealera?
to zależy od konkretnego producenta/dealera - gdyż to oni są gwarantem
ale tak - też znam wiele przypadków, że auto ląduje w takim warsztacie na montaż
a np. widziałem w skodzie, że kontrolka LPG jest wbudowana w zegary, więc ta integracja może być na innym etapie (kiedyś skoda montowała zestawy Landi)

plecho1 - 02-10-2020, 06:43

juar_78, tylko że Twoje auto ma jeszcze idiotoodporny, pancerny silnik a po 2008r były już zawory i gniazda z plasteliny i przy takich silnikach ważny jest każdy szczegół pontażu i regulacji.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group