To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Problemy techniczne - Outlander 2.0T cięcie zapłonu - szukam mechanika z Piotrkowa

drleon - 01-10-2020, 11:00
Temat postu: Outlander 2.0T cięcie zapłonu - szukam mechanika z Piotrkowa
Cześć, szukam mechanika z okolic Piotrkowa Trybunalskiego, pacjent to Outlander 2.0T w którym tnie zapłon od tak mniej więcej 4 tysięcy obrotów.

1. Cewka wymieniona
2. świece wymienione stare Bosch (cięło troche), nowe NGK - cięło bardziej, teraz nowe Bosch ( też tnie)
3. tnie na LPG i benzynie
4. nie wkręca się wyżej niż 4,5 tysiąca.

Szukam sprawdzonego mechanika, który dałby radę to ogarnąć bez wymiany całego układu zapłonowego i komputera :)

Bizi78 - 01-10-2020, 11:09

Pewnie zaraz spec Krzysiu coś więcej podpowie :wink: .

A tak ogólnie jaki model świec i skąd produkcja :?:
Czy ECU wywala jakieś błędy :?:
Czy ostatnio był robiony rozrząd :?:

drleon - 01-10-2020, 12:44

Co do świec to nie znam szczegółów, wiem tylko że Bosch i pod ten ślinik.
ECU wywala coś, ale właśnie nie mogę znaleźć czytnika także nie wiem co.
Rozrząd był robiony niedawno.

Bizi78 - 01-10-2020, 13:33

drleon napisał/a:
ECU wywala coś, ale właśnie nie mogę znaleźć czytnika także nie wiem co.

Wystarczy zwykły elm327 bluetooth i free apka typu piston.

drleon napisał/a:
Rozrząd był robiony niedawno.

Może fachowiec olał temat wałka balansowego albo w ogóle rozrząd jest przestawiony :? .

drleon - 01-10-2020, 15:05

Znalazłem czytnik:
============1==============
P0100
Raw code: 0100
ECU: 00
Status: Oczekująca
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
Mitsubishi: Mass or Volume Air flow Circuit Malfunction
============2==============
P0100
Raw code: 0100
ECU: 00
Status: Potwierdzona
OBDII: Mass air flow (MAF) sensor/volume air flow (VAF) sensor - circuit malfunction
Mitsubishi: Mass or Volume Air flow Circuit Malfunction

====================

Słabe odczyty z tego MAFa. Jak się podgazowywuje to jakieś odczyty ma. Ale jak powoli wchodzi na obroty to stoi na zero. Załączam wykresy.
Raczej nie powinno to tak wyglądać ?
Gdzie jest ten czujnik, chciałbym sprawdzić wtyczkę i połączenia ?










roger18sx - 15-09-2024, 20:09

Pora odświeżyć troche rozoczęty temat. Od jakiegoś czasu w mojej furze przy około 2.5 tyś obrotów występuje zanik mocy na sekundę lub dwie. Jak i pb tak i lpg. Tydzień temu się nasiliło zrobił się prawie jak kangur. Potem przeszło. Moc pełna jest doładowanie 0.9. Po rozgrzaniu jak by ustapiło. Ostatnio wymieniłem olej i przeglądnełem wszystkie styki w kostkach na silniku, umyłem przepływkę przepustnicę. świece oraz 4 cewki ok. Dziś wybrałem się na Solinę. Po 2 godzinach odpalam furę złapała dziwnie niskie obroty i zgasła . Odpalam jadę i wkońcu check się po 3 latach pojawił. Odpalam kompa i wyskoczył błąd P0100. Więc coś się w przepływce zaczyna dziać. Już 2 lata temu zauważyłem że jak na pracującym silniku uderzyłem w filtr powietrza to silnik odrazu reagował obrotami.Może zimne luty. Czy ktoś testował przepływki z alliexpress. Nty z polski za free nie chcę. Trzega będzie zrobić pełną diagnostykę fury.
Bzyk_R1 - 23-09-2024, 13:05

Powiem tylko że reakcja na uderzanie w filtr, nawet mocne zamknięcie maski, u mnie też powoduje zmianę obrotów i jest to normalne zjawisko. Przepływka jest strunowa i to powoduje drganie i zaburzenie przepływu. Tutaj nie szukał bym problemu. U mnie niedawno też wywalił CE p0100 pierwszy raz po 8 latach, pomogło poruszanie wtyczką od przepływki. Warto tam zajrzeć raz na kilka lat bo może styki już nie takie czyste.

Jeżeli chcesz podmienić przepływke to raczej doradzam używkę z innego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group