To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [1.8 GDI] Gaśnie na wolnych obrotoach

Nvm123 - 15-10-2020, 17:30
Temat postu: [1.8 GDI] Gaśnie na wolnych obrotoach
Witam Panowie,

mam problem z Carismą 1.8 GDI (polfit). Przetrzepałem sporo tematów tu na forum, ale dalej borykam się z moim problemem.
Otóż silnik gaśnie na wolnych obrotach i zaraz po odpaleniu. Żeby go odpalić i np. ruszyć to muszę go od razu trzymać na wyższych obrotach.

Z rzeczy, które zrobiłem to m.in.
- demontaż kolektora wraz z czyszczeniem z nagaru,
- to samo z zaworem EGR, wyczyszczony elegancko z nagaru,
- przepustnica była już czyszczona przez kogoś wcześniej ale od razu wyregulowałem czujnik położenia przepustnicy za pomocą woltomierza (metodę znalazłem tu na forum),
- wymieniłem obydwa filterki w pompie wysokiego ciśnienia,
- ciśnienie niskie zmierzone zegarem wynosi około 3.5bara,
- ciśnienie wysokie po wyregulowaniu śrubką (Torx 20) w regulatorze utrzymuje teraz ok 50 bar,

błedów po podłączeniu komputera brak.

Czasem uda się po przegazowaniu utrzymać równiótko obroty na jałowym ale po zgaszeniu i zapaleniu problem od razu wraca ;/.

czarter - 24-10-2020, 02:19

Uwaga ogólna: sterowanie wolnymi obrotami w tym silniku jest trudne dla sterownika, bo wolne obroty pracują w trybie ubogiej mieszanki, a silnik nie posiada sondy szerokopasmowej, wiec komputer zasadniczo nie wie jaki jest skład mieszanki na wolnych obrotach. Podejrzewam, że kalkukuje ją sobie jakoś odpowiednio na podstawie korekt dlugoterminowych wypracowanych przy średnich obciązeniach, bo wtedy silnik pracuje na mieszance stechiometryczbej - LAMBDA = 1. Ale nigdy nie da to takiego efektu jak sonda szerokopasmowa.

Sprawdź dokładnie jak pracuje przepustnica: wizualnie w jakim jest stanie, czy się nie zacina, czy płynnie chodzi, czy się domyka, jak szybko reaguje na gaz.
Sprawdź korekty długoterminowe.
Sprawdź czy nie ma lewego powietrza.
Sprawdź czujnik temperatury silnika.
Sprawdź kompresję.
Sprawdź zawory air-bypass.
Sprawdź przepływomierz.

Opis procedur diagnozy znajdziesz w manualu.

Nvm123 - 25-10-2020, 22:23

Jak się okazało, poprzedni mechanik założył drugą używkę przepustnicy i niestety nic nie pomogło i teraz próbuję ja rozwiązać problem.
czarter - 25-10-2020, 22:53

Mimo wszystko sprawdź czy przepustnica pracuje prawidłowo, bo może problem jest ze sterowaniem, a nie z samą przepustnicą.
Sprawdz też te rzeczy co pisałem.

Nvm123 - 26-10-2020, 08:53

Tak, przepustnica pracuje prawidłowo. Świece są czarne tak jakby były zalewane, może trzeba przyjrzeć się wtryskom.

Jakie podciśnienie powinno być w tych silnikach? Na pomiarze wychodzi mi ~-0.4.

Krzyzak - 27-10-2020, 06:50

Silnik krokowy pomierzony?
Nvm123 - 27-10-2020, 08:18

Chodzi Ci o czujnik położenia przepustnicy? To tak, pomierzony i ustawiony.
Krzyzak - 27-10-2020, 08:37

Nie, TPS to:


silnik krokowy to (np):

Nvm123 - 27-10-2020, 10:36

Przepustnica jest elektroniczna, nie widzę tu żadnego silniczka krokowego, chyba że zawór egr.
Bizi78 - 27-10-2020, 10:50

Który rocznik auta?
Krzyzak - 27-10-2020, 12:00

Nvm123 napisał/a:
Przepustnica jest elektroniczna
w GDI na pewno - zasugerowałem się opisem przy nicku (samo 1.8) nie patrząc na tytuł posta
Nvm123 - 27-10-2020, 18:37

Bizi78 napisał/a:
Który rocznik auta?


Z tego co widzę w papierach to końcówka 2001. Kolektor plastikowy.

czarter - 28-10-2020, 01:31

Jeżeli chcesz naprawić ten silnik musisz się polubić z manualem.



"Świece są czarne tak jakby były zalewane, może trzeba przyjrzeć się wtryskom." - sprawdź korekty długoterminowe, gdyby faktycznie zalewał to będziesz miał korekty długoterminowe na dużym minusie.

Nvm123 - 28-10-2020, 10:40

Dzięki kolego za Twoją pomoc, niestety nie mogę znaleźć manuala do nowszej carismy, ściągnalem tu z forum ale do tej starszej przed liftem.

Podcisnienie się zgadza, obroty muszę pedałem gazu utrzymywać ok. 1000obr to wtedy jest -0.4 bara.

Korekty długoterminowe mam ok. 4%, a krótkie ok. -9%.

Co jest dziwne też, odpinam wtyczki np. od czujnika wałka albo od sondy a w sterowniku żadnych błedów nie ma.
Były przypadki, że siadały sterowniki w carismach?

czarter - 29-10-2020, 09:44

Tutaj znajdziesz manual do poliftu:
http://mmc-manuals.ru/Old_Mitsubishi_Cars

Cytat:
Co jest dziwne też, odpinam wtyczki np. od czujnika wałka albo od sondy a w sterowniku żadnych błedów nie ma.


Samochód masz z 2001, więc powinieneś mieć w nim EOBD, czyli możliwość diagnostyki silnika niezależnej od producenta. Dostęp do podstawowych parametrów i błędów masz teoretycznie zagwarantowany prawnie. To jest podejrzane, że nie widzisz błędów dotyczących tak istotnych podzespołów.
Może spróbuj innym skanerem? Bez porządnego komputera będziesz się bawił w zgadywankę.

Co do sondy to silnik musi trochę pochodzić, żeby wystąpiły błędy:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group