To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander III GEN Techniczne - Błąd P0137 - Układ napędowy O2

kris504 - 17-10-2020, 20:37
Temat postu: Błąd P0137 - Układ napędowy O2
Witam.
Kilka dni temu zakupiłem outlandera III 2013r 2,0 CVT.
Po przejechaniu ok 400 km zapalił się chceck - po odczytaniu błędu wyśietliło P0137 O2 Sensor Circiuit Voltage (Bank 1 Sensor 2)
Co dokładnie oznacza ten błąd.
W necie znalazłem, że chodzi o drugą sondę ale co konkretnie wg. komunikatu jej dolega.
Poprzedni właściciel krótko przed sprzedażą wymienił włąśnie II sondę na nową ale na jakiś zamiennik (pewnie najtańszy).
Czy usterka leży na pewno po stronie tej sondy ? Czy może być uszkodzony jaki inny element ?
Sprawdziłem z kanału przewody przy sondzie oraz odpiąłem wtyczkę (pod dywanikiem) i ponownie podłączyłem.
Po wykasowaniu błędu check zgasł ale nie jeździłem zbyt dużo i zakładam, że błąd powróci.
Bardzo proszę o poradę.

Bizi78 - 17-10-2020, 21:02

Poniżej masz opis błędu z manuala dla silnika 4J11.
http://mmc-manuals.ru/man...70034800ENG.HTM
Może być kiepski zamiennik, trzeba by było sprawdzić pracę sondy na jakimś lepszym sprzęcie.

spirosun - 18-10-2020, 00:28

2 wyjścia albo faktycznie sonda np. uniwersalna albo padniety katalizator.
Rozwiazaniem jest założenie tulei dystansujacej sonde o kilka cm od strumienia spaln. Koszt kilkanascie zl.

kris504 - 18-10-2020, 13:22

Cytat:
2 wyjścia albo faktycznie sonda np. uniwersalna albo padniety katalizator.
Rozwiazaniem jest założenie tulei dystansujacej sonde o kilka cm od strumienia spaln. Koszt kilkanascie zl.


Dzięki za podpowiedzi.
Auto ma prawie 180 tyś. nalotu więc jest możliwość, że to kat.
Czy mógł byś podać namiary (link) gdzie nabyć odpowiednią tuleję?
Chodzi o taką do wspawania czy innego rodzaju ?
Być może poprzedni właściciel wymienił sondę a jak błąd powrócił powiedzieli mu, że to katalizator i gość sprzedał auto.
Najważniejsze to zdiagnozować co jest uszkodzone.
Czy jechać na diagnostykę do ASO czy zwykły warsztat powinien ogarnąć temat ?

Bizi78 - 18-10-2020, 13:36

kris504 napisał/a:
Chodzi o taką do wspawania czy innego rodzaju ?

Nie, wykręcasz sondę, wkręcasz tuleję (emulator sondy lambda, tak to się zowie) i dopiero wkręcasz lambdę.
Oczywiście może być problem z odkręceniem lambdy :rolleyes: .

Co do diagnostyki, to najlepiej podpiąć pod porządny komp (ASO drogo pewnie lub powiedzmy BOSCH serwis) i sprawdzić jak pracuje sonda.
Jeśli sonda będzie ok i wina kata to warto sprawdzić spaliny na SKP.
Jeśli spaliny ok to zamontować emulator i prawdopodobnie zapomnieć o błędzie.
Druga opcja to wymiana katalizatora co pewnie skrobnie po kieszeni :evil: .

kris504 - 18-10-2020, 13:44

Może uda mi się w tygodniu dostać się na diagnostykę.
Dam znać co wyszło.
Dzięki.

spirosun - 18-10-2020, 16:02

https://allegro.pl/oferta/365-emulator-drugiej-sondy-lambda-prosty-mosiezny-6871155322?utm_medium=app_share&utm_source=facebook

To rozwiązuje problem 2 sondy lambda. Mialem to samo. Kat padł przy 100.000km.
Diagnostyka może być kosztowna, bo nie wystarczy podpiąć pod kompa ale trzeba tez pojezdzić. Jest cała procedura testowa na sprawdzenie. Ja bym zaczął od tej tulejki. U mnie sonda odkrecona bez problemu na cieplym.

kris504 - 20-10-2020, 11:01

Czy ten konkretny emulator o tych wymiarach będzie pasować ? Z tego co widziałem to jest mało miejsca między wydechem a podłogą.

[ Dodano: 25-10-2020, 16:50 ]
Dwa dni temu byłem na diagnostyce.
Chceck znowu się zapalił.
Mechanik po podłączeniu się pod OBD stwierdził, że druga sonda na wolnych obrotach pokazuje napięcie 0 V. Po wjechaniu na podnośnik okazało się, że sonda jest wkręcona w emulator.
Emulator został zdemontowany a sonda wkręcona bezpośrednio w wydech.
Błąd wykasowano a sonda zaczęła wykazywać napięcie na biegu jałowym.
W porównaniu do I-wszej sondy inne wartości - więc kat raczej pracuje.
Na razie zrobiłem ok 80 km i check się nie zapalił. Ale teoretycznie problem może powrócić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group