To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAX]Adaptacja wersji angielskiej do wersji europejskiej

Anonymous - 16-04-2007, 21:42
Temat postu: [EAX]Adaptacja wersji angielskiej do wersji europejskiej
Witam
Zarejestrowałem sie tylko po to aby zapytać Was specjalistów o jeden problem.
Mój sąsiad zamierza kupić Galanta z roku 98 w wersji angielskiej. I ma pytanie w zwiążku z tym. Jak duże zmiany wymaga adaptacja wersji angielskiej do polskich przepisów i wymagań . Czy konieczna jest wymiana ściany grodziowej ?
pozdrawiam

swinks_UK - 18-04-2007, 11:56

Spróbuję ci to oględnie opisać od strony przepisów, ale być moze będzie to wymagało korekty, bo z polskimi realiami nie mam do czynienia już od 4 lat.
Otóż, zdaje się że zgodnie z nowymi wytycznymi UE samochody LHD lub RHD nie mogą już być dyskrymnowane w dopuszczeniu do ruchu (zarejstrowaniu) ze względu na tą cechę. Jedyne co, to dopuszcza się zróżnicowanie stawek ubezpieczenia OC, ale pod warunkiem, że ubezpieczyciel UDOWODNI że pojazd z kierownicą po inej stronie stanowi większe zagrożenie.
Na przykładzie UK - z rejstracją pojazdów LHD nie było/nie ma problemów, do końca lat 80-tych samochody te objęte były inną (wyższą) stawką ubezpieczenia. Po regulacjach UE i kilku sprawach sądowych (precedensy) firmy ubezpieczeniowe odstąpiły od różnicowania stawek ubezpieczenia ze względu na LHD/RHD bo nie mogły wykazać bezpośredniego związku wypadkowości/szkodowości z LHD/RHD.
Opisywany problem był w Anglii o tyle istotny, że w UK jest duży import samochodów z USA, których się po prostu nie modyfikuje.
Myślę, ze podobnie jest w Polsce. Nooo..., może plus urzędnicze kłody pod nogi :|
Ze swej strony radziłbym ci zostawić auto takie jak jest - RHD. Po przejechaniu kilku km przyzwyczaisz się do zmiany biegów ("ręka w drzwi :lol: "), a potem jedynie wyprzedzanie będzie troche bardziej kłopotliwe (ale bez przesady).
Piszę to na podstawie swych doświadczeń z LHD i RHD (wielokrotne wyjazdy do Polski). Jak dla mnie nie ma specjalnej różnicy czy auto jest RHD czy LHD.
No, czyba że koniecznie chcesz wydać kwotę rzędu 10 tys. PLN (słyszałem o takich stawkach).

Anonymous - 29-04-2007, 20:19

Cóz musze sie z przedmowca niezgodzić poniewaz bez wzgledu na wszystkie przepisy UE Polska jest jak zwykle indywidualistą w tego typu sprawach i nie dopuszcze do ruchu (zerejstrowania) samochodów RHD (right hand drive) wiem to poniewaz sam przywiozłem do polski dwa auta z anglii (co prawda nie miśki) byly to dwie laguny jedna 97 druga laguna II 2001 wiec przerobki starszego modelu kosztowala mnie 3 (czesc + robota) natomiast nowy model 7tys (czesci + robota) laguna pod tym wzgledem byla uniwerslana poniewaz nie ma potrzeby ciac ani wymieniac sciany grodziowej poniewaz otwory sa po obydwu stronach tyle ze z jednaj sa zaślepione, nie wiem jak jest w galancie na pewno sciany wymieniac nie trzeba, jesli juz cos mozliwe ze trzeba ja bedzie ciac. poza tym trzeba wymienic niektore czesci o ktorych sie na poczatku nie mysli np reflektory przednie (tak tak) ze wzgledu na inna strefe swiatła i cienia i nie ma co sie łudzić ze wystarczy regulacja, otóż nie wystarczy i przegladu nie przejdzie, no oczywiscie legalnie nie przejdzie za dodtakowe kilkaset złoty to nawet bez kół przejdzie :) poza tym wycieraczki, klimatyzacja (jesli jest) panele sterowania szybami (podłokietniki) deska rozdzielcza oczywiscie, musiałem tez wymieniac maglownice w lagunie (nie wiem jak misiek) należałoby choc niekoniecznie wymienic fotel pasażera z wersji angielskiej na fotel kierowcy(wiekszy zakres regulacji) no i oczywiscie nie mozna ich poprstu miejscami zamowic :) mogłem o czyms zapomniec ale raczej wiekszosc wymieniłem. podsumowujac w starszej wersji laguny opłacała mi sie ta operacja (niski koszt zakupu - 400f i niski koszt przróbki) jednak z ta nowsza to juz gorzej bo 7 tys za przerobke i inne koszty akcyza itd zrobiły swoje wiec radziłbym sie dobrze zastanowic bo do miska czesci tanie nie sa.
pozdrawiam

kochajj - 29-04-2007, 22:24

trzeba z grodzią sie bawić... cała instalacja elektryczna jest inna... (no prawie)
Anonymous - 30-04-2008, 09:41

Witam. Czy dużo roboty i kasy kosztuje zmiana na Polskę. Interesuje mnie galant?


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group