To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Czipowanie P4 3.2 did 190km

Ijon.Foden - 13-11-2020, 11:45
Temat postu: Czipowanie P4 3.2 did 190km
Hej. Jak w tytule. Czy ktoś ma doświadczenia w czipowanie P4? Mam wersje z 2015, nominalnie 190 km. Zastanawiam sie czy warto, czy to bezpieczne i na co zwrócić uwagę przed.
kubacki85 - 15-11-2020, 00:39

Hej!
Polecam tych gości. Tanio, na gwarancji, w granicach rozsądku jeśli chodzi o moc:
https://www.kreatormocy.p...-3-2-did-190-km

Docmartin - 25-11-2020, 21:38

Witam.
Mam ten sam model Pajero i też kiedyś się zastanawiałem nad tuningiem, ale osoba, która zna się na samochodach jak mało kto, bo je konstruuje, zdecydowanie mi to odradziła. A takie argumenty są przeciw:
1) jedyny tuning, który wchodziłby w grę, był to kiedyś tuning fabryczny (robiła to firma RalliArt - ta od Dakaru) - nie miał wówczas wpływu na gwarancję, ale jego już niema, a nawet w wówczas, jeśli ktoś chce długo jeździć swoim Pajero (> 300 tys. km) to tego nie polecał;
2) gwarancja może przepaść nawet na piasty kół, półosie czy dyfry i skrzynię rozdzielczą,a nawet skrzynię automatyczną (większy moment obrotowy może ją uszkodzić/szybciej zużyć) - na wszystko z układu napędowego - importer może się dopatrzeć tuningu po zużyciu części i przeglądnie komputer silnika i nawet jak doczepka jest zdjęta lub usunięty program tuningowy to importer to wyłapie;
3) w Pajero po tuningu nawet najlepszym - DPF szybko pada (trzeba wymieniać co 50 tys. km - a bez tuningu nawet miejska jazda warszawska mu nie szkodzi);
4) tuning silnika to też aspekty prawne: homologacji, ubezpieczenia, leasingu czy podatku; za granicą a nawet w Polsce można mieć duże problemy jak samochód został tuningowany - niezgodność z homologacją, niesprawność pojazdu (przekroczenia norm emisji spalin) i AC wygasa;
5) w homologacji jest moc silnika, a za granicą płaci się podatek od mocy a nie o pojemności i jest oszustwo;
Pozdrawiam

albertoo1 - 23-02-2021, 12:41

kubacki85, robiłeś cos z DPF ,EGR lub moca w tej firme co wspomniałes bo mam zamiar ale się waham.
marsosno - 01-03-2021, 10:53

Mam pajero z 2016r. Kończy mi się gwarancja więc chcę podnieść moc.
Teraz też mam podrasowanego bo mam włożone pudełko z 160KM na 180KM chyba.
Wiem że można do 200Km podnieść. Tak kiedyś miały ale że homologacji nie przechodziły czy emisji spalin to moc zmniejszali...

[ Dodano: 01-03-2021, 10:56 ]
W tym samym czasie zrobili mi tuning alhambry - kopa dostała OSTREGO tylko że wtedy były problemy z przyczepnością przy ruszaniu. Na śliskim aż podskakiwały koła. Podobno elektronika sobie z tym nie radziła. Powinienem opony zmienić i zawieszenie ale pojeździłem kilka lat i sprzedałem. Teraz mam sharana co prawda 4x4 ale jak skończy się gwarancja to też podniosę. Niestety przy 4x4 nie ma takiego kopa...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group