To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze Miśki - Pajero Sport z Podhala

Tuff - 15-11-2020, 10:50
Temat postu: Pajero Sport z Podhala
Cześć wszystkim,
W marcu tego roku (2020) kupiłem Mitsubishi Pajero Sport, rocznik 2002, silnik 2,5 diesel o mocy 98kW (133KM). Wydawało mi się, że w stanie niezłym - z perspektywy czasu mogę powiedzieć, że bliżej mu było jednak do złego. Przez pół roku można powiedzieć, że udało się go doprowadzić do stanu przyzwoitego.

Wyposażenie: klimatyzacja automatyczna, abs, wspomaganie, fotele regulowane we wszystkich płaszczyznach, podgrzewanie piór wycieraczek na szybie przedniej, radio niefabryczne, elektryczne składane lusterka, centralny zamek z pilotem, podwójna podłoga w bagażniku, opony 265x70x16 typu AT, hak, zawieszenie ironman podnoszące o 2".

Naprawy i prace serwisowe od zakupu:
- wymiana oleju w: silniku, skrzyni biegów, reduktorze, mostach
- wymiana płynu chłodniczego
- wymiana uszczelnienia wału korbowego (wymaga zrzucenia skrzyni, zostawiał ślad oleju tam gdzie stał)
- wymiana kompletnego sprzęgła (żal było nie zrobić, koszt części 300zł, a wszystko było rozebrane przy wymianie powyższego elementu)
- wymiana łożyska podporowego wału
- regeneracja przedniego zacisku hamulcowego
- naprawa tylnej części ramy (przy zakupie przykryte czarnym gównem)
- wymiana wybieraka reduktora
- konserwacja ramy od środka
- dokupienie koła zapasowego, którego nie było
- kupno dwóch opon AT (z przodu z takimi kupiłem, z tyłu miał bardziej szosowe)
- wymiana przełącznika świateł cofania
- naprawa mechanizmu wycieraczki
- naprawa wiązki elektrycznej (z tym to długa historia, prawie wymieniłem pompę wtryskową za 2500zł, kupiłem nowy przełącznik świateł, a okazało się, że była wiązka uszkodzona)
- naprawa wydechu
- wymiana tylnych klocków wraz z wszystkimi elementami je trzymającymi

Samochód służy czasem na dojazdy na budowy, a głównie do wycieczek offrodowych. Samochodem zrobiłem ok. 5 tys. km. Średnie spalanie 11,2l.

W planach mam założenie listwy led, którą dostałem jeszcze do poprzedniego auta, ale do tego trzeba by dołożyć relingi dachowe. Dodatkowo zastanawiam się nad dołożeniem wyciągarki z przodu. W dalekiej przyszłości może raptor, bo auto niestety porysowało się od krzaków na bokach. No i walczę z nawiewem bo lubi ustawić tylko skrajne pozycje (grzanie lub chłodzenie na maksa) oraz w chwili obecnej świeci kontrolka abs, ale brak komputera do zdiagnozowania przyczyny, a z drugiej strony w terenie czasem lepiej go nie mieć :)



Fighter001 - 15-11-2020, 13:36

Kawał fury. Mój znajomy ma takiego i na żywo to jest niezły czołg.
Hugo - 15-11-2020, 16:18

Co do świrującego nawiewu to najprawdopodobniej uszkodzony jest silniczka regulujący klapy nawiewu.
Bzyk_R1 - 15-11-2020, 17:08

Lubię te generacje, super fura. Jak się to spisuje w terenie? Nie brakuje mu mocy? Kawał auta, niech służy.
Hugo - 15-11-2020, 17:15

Bzyk_R1, w terenie bardzo spoko. Ale silnik poza tym, że jest niezniszczalny i odpala na strzała nawet w największe mrozy to masakra. Jest strasznie głośny i mułowaty.
Tuff - 15-11-2020, 21:05

Hugo napisał/a:
Co do świrującego nawiewu to najprawdopodobniej uszkodzony jest silniczka regulujący klapy nawiewu.

Dzięki, trzeba będzie spróbować podmienić i sprawdzić :)

Bzyk_R1 napisał/a:
Jak się to spisuje w terenie? Nie brakuje mu mocy?

Na tym podniesionym zawieszeniu pięknie mija się wszystkie przeszkody - bardzo rzadko się zdarza coś złapać spodem, znajomy co jeździ ze mną frontierem (amerykańska navara) na seryjnym zawieszeniu musi dużo bardziej uważać. Ogólnie daje radę, ale opony AT na błoto są za słabe, z drugiej strony bardziej go chcę traktować jako auto użytkowo-wyprawowe, więc MT nie chce :wink:

Hugo napisał/a:
Jest strasznie głośny i mułowaty.

Głośny potwierdzam :D natomiast nie wiem jakim miałeś okazję jeździć, bo są wersje 100KM na mechanicznej pompie, 115 na elektrycznej, a u mnie jest 133KM (ogólnie internet za dużo nie wie o tym silniku), podejrzewam, że ma to związek tym, że był ściągnięty ze Szwajcarii. Ogólnie przy jego zestopniowaniu skrzyni sprawia wrażenie całkiem sprawnego na te gabaryty :) Wcześniej miałem ładę nivę 1,6 na gaźniku 76KM i jeepa cheeroke 2,1td 80KM, tutaj czuć "moc" :mrgreen: Optymalnie jest zapiąć 5ty bieg i toczyć się 80-90km/h, w terenie na reduktorze też mu nic nie brakuje jak na moje potrzeby

Hugo - 16-11-2020, 07:49

Niestety nie wiem ile KM miał ten którym jeździłem, ale też był z 2002 r. i 2,5 TD.
Tuff - 25-12-2020, 17:35

Zakupiłem wyciągarkę i płytę pod wyciągarkę także po nowym roku będzie czym się ratować z opresji :mrgreen:
Tuff - 15-01-2021, 18:14

Zima zaatakowała :P




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group