To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Problem z napędem Outlander 2,4

Godlo88 - 20-11-2020, 12:56
Temat postu: Problem z napędem Outlander 2,4
Witam, mam taki problem: O1, 2.4, 4x4

Pewnego dnia podczas jazdy ze 140km/h coś zblokowało jakby tylni napęd, po zatrzymaniu się i próbie przód tył odblowało się(czuć było olej spalony, wycieków zero). Od tego czasu sprzęgło się jakby „ślizga” w zakresie 1bieg(1000-4500), 2bieg(1000-3000), „nie ma mocy od dołu”. Podczas ruszania na piachu widać, że ślad zostawia przedni napęd. Podczas jazdy na zakrętach czuć, jakby tylko przód napędzał. Macie jakieś pomysły co może być przyczyną albo znacie ten objaw?
Dodam tylko, że nie blokuje go żaden hamulec, łożysko w piastach, itp, itd.
Pozdrawiam :)

W@sio - 20-11-2020, 13:50

1. Najprawdopodobniej zatarłeś tylny dyferencjał
2. To nie sprzęgło się ślizga, tylko mieli przekładnia kątowa i centralny dyferencjał.
3. Jak będziesz tak jeździł to zarżniesz dodatkowo centralny dyfer.

Godlo88 - 20-11-2020, 14:07

Dzięki za informację, orientujesz się czy da się to jakoś sprawdzić w sposób "prosty", nie demontując całego napędu, albo chociaż, czy po zdemontowaniu dyfra będzie widać uszkodzenie?
luk2501 - 20-11-2020, 14:43

Dyfer z tyłu ma dekiel, spuść olej odkręć wieszaki opuść dyfer i zdemontuj dekiel. Już spuszczenie oleju da jakiś obraz tego co się w nim dzieje.
Jaro1974 - 20-11-2020, 14:55

Proponowałbym przerzucić temat do działu technicznego ;-)
Bzyk_R1 - 20-11-2020, 15:03

Jaro1974 napisał/a:
Proponowałbym przerzucić temat do działu technicznego ;-)


Proszę bardzo.

Godlo88 - 25-11-2020, 16:47
Temat postu: Problem z napędem Outlander 2,4 cz.2
Witam ponownie, w tamtych tygodniu opisywałem problem z tylnym napędem w moim O1 2.4, ustaliliśmy wstępnie, że to wina tylnego dyfra.
link do postu: https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=112191

Nagrałem film jak wygląda załączony napęd, tu macie link:
https://youtu.be/fpv1vcDD6Y0

Chciałbym zapytać Was czy nadal sądzicie, że to wina dyfra, czy macie może jakieś inne pomysły?
Pozdrawiam :)

Bzyk_R1 - 25-11-2020, 21:02

Proponuję nie zaczynać nowych tematów tylko kontynuować istniejące.
luk2501 - 25-11-2020, 22:37

Jeżeli auto jest na biegu to nie ma napędu na tył ze strony skrzyni biegów. Wał napędowy stoi w miejscu razem z kołami z tyłu przód się obraca. Jeżeli był by to wieloklin między skrzynią a transferem to tracisz całkowicie napęd jak dla mnie to celował bym w sam transfer, ale niech się ktoś jeszcze wypowie może się mylę.
starzec 00 - 25-11-2020, 22:42

Wał się nie obraca, może to wina rozdzielacza.
elektryk - 26-11-2020, 14:28

luk2501 napisał/a:
Jeżeli auto jest na biegu to nie ma napędu na tył ze strony skrzyni biegów. Wał napędowy stoi w miejscu razem z kołami z tyłu przód się obraca.
Skoro wał stoi to by nie oznaczało że tylny dyfer jest już zmielony w pył? Jeśli samochód jedzie i kręcą się koła to wał byłby "napędzany" zarówno od silnika jak i od tylnych kół.

luk2501 napisał/a:
Jeżeli był by to wieloklin między skrzynią a transferem to tracisz całkowicie napęd jak dla mnie to celował bym w sam transfer, ale niech się ktoś jeszcze wypowie może się mylę.
Też mi się tak wydaje, przy zerwanym wałku wieloklinowym, dyferencjał "wybierze" napędzać zerwany wałek a nie koła.

Ja bym sugerował wjechać na podnośnik i podkręcić kołami i popatrzeć co się kiedy kręci.

Fighter001 - 26-11-2020, 19:12

Wał powinien się kręcić na biegu. Na moje oko zmieliło którąś zębatkę w tylnym dyfrze bo jak kręcisz jednym kołem w powietrzu to drugie też powinno się obracać. Z transferem też jest coś nie tak bo powinien napędzać wał więc pewnie też zmieliło zębatkę która przekazuje napęd na tył.
Tak uszkodzić napęd jest bardzo łatwo podcinając ręcznym bez wysprzeglania.

Godlo88 - 26-11-2020, 20:29

Dziękuję za odpowiedzi. Będę walczył w tym temacie. Tak przy okazji, wiecie może czy dyfer w automacie jest taki sam jak w manualu?
luk2501 - 26-11-2020, 22:28

Wg manuala dyfry w każdej wersji są takie same. Jeżeli chodzi o dyfer to na filmiku kręcisz wałem i kręci się jedno koło to jeszcze nie oznacza że dyfer jest zmielony bo wtedy kręci się koło które ma lżej, pokręć kołem tylnym w tym samym czasie powinno się drugie kręcić w odwrotną stronę. Na filmie tego nie widać co się dzieje z drugim kołem gdy kręcisz jednym.
Godlo88 - 16-12-2020, 14:01

Witam ponownie, przyczyna ustalona, uszkodzony reduktor (transfer). Moje pytanie, czy ma ktoś na sprzedaż taki reduktor? Chciałbym również zapytać, czy reduktor np. z O1 2.0, O2 2.4 są takie same, czy jednak się czymś różnią? Pozdrawiam :wave:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group