ASX Techniczne - [1.6] Geometria kół tył prawy poza zakresem
Mayday998 - 15-12-2020, 14:10 Temat postu: [1.6] Geometria kół tył prawy poza zakresem Mam pytanie dlaczego dało sie wyregulować kąt PK lewy tył a prawego nie? Majster na stacji powiedzial tyle że nie da rady. ??? Czy tak moze być czy wrócić i niech poprawia?
Tył lewy:
Kąt pk- pierwotny -0*57** bieżący -0*52** i tu jest ok
Tył prawy:
Kąt pk- pierwotny -1*27** bieżący -1*30**
Tolerancja -0*55 - 0*05**
remi - 11-01-2021, 20:22
No, jeżeli auto jest po kolizji, to jest to jak najbardziej normalne.
pitt63 - 08-02-2024, 20:19
Ma ktoś może normy geometrii zawieszenia? Głównie interesują mnie kąty pochylenia kół. Tylne mam lekko poza zakresem i z opinii wykonującego geometrię 3D wynika, że trzeba wymienić wahacze poprzeczne górne. Macie jakieś doświadczenia z tym związane?
Już sprawdziłem i potwierdziłem. Jest tak, jak w pierwsxym poście. Po konsultacji w ASO i innym specjalistą od geomatrii stanęło na tym, że wszystko jest ok. Nie ma oznak nieprawidłowego zużycia starych opon, auto nie ściąga, nie trzęsie itp. Jeździć obserwować.
[ Dodano: 02-02-2025, 09:42 ]
Wracam do tematu po roku jeżdżenia na nowych oponach. Po przejechaniu 10 tysięcy km ponownie pojechałem na sprawdzenie geometrii. Zasadniczo nic się nie zmieniło i kąty pochylenia tylnych kół są nadal nieznacznie poza zakresem. Z opinii warsztatu wykonującego tę czynność wynika, że nie ma się czym przejmować. Tej wersji się będę trzymać tym bardziej, że opon nie bierze a auto prowadzi się dobrze. Mam jednak pytanie odnośnie wysokości pojazdu. Pan sprawdzający geometrię pomierzył wysokość pojazdu z przodu i z tyłu. Wydawało mi się, że za bardzo tył siedzi i tak faktycznie jest, bo przód to 74 cm a tył 73. Niby nie dużo ale jednak efekt wizualny jest. Stwierdził także, że parametry geometrii mogą wrócić do normy po podniesieniu tyłu, czyli wymianie sprężyn. Może ktoś pomierzyć w swoim aucie i podzielić się swoimi wynikami?
Grzesiek17 - 04-02-2025, 16:09
pitt63 napisał/a: | Wydawało mi się, że za bardzo tył siedzi i tak faktycznie jest, bo przód to 74 cm a tył 73. Niby nie dużo ale jednak efekt wizualny jest. Stwierdził także, że parametry geometrii mogą wrócić do normy po podniesieniu tyłu, czyli wymianie sprężyn. Może ktoś pomierzyć w swoim aucie i podzielić się swoimi wynikami? |
A jak było to mierzone? podłoże -> górna krawędź błotnika?
pitt63 - 05-02-2025, 18:38
Grzesiek17 napisał/a: | pitt63 napisał/a: | Wydawało mi się, że za bardzo tył siedzi i tak faktycznie jest, bo przód to 74 cm a tył 73. Niby nie dużo ale jednak efekt wizualny jest. Stwierdził także, że parametry geometrii mogą wrócić do normy po podniesieniu tyłu, czyli wymianie sprężyn. Może ktoś pomierzyć w swoim aucie i podzielić się swoimi wynikami? |
A jak było to mierzone? podłoże -> górna krawędź błotnika? |
Dokładnie tak, jak piszesz. Od podłoża poprzez piastę koła do błotnika. Zaznaczam, że mam nakładki na błotnikach. W międzyczasie zmierzyłem taksówkarzowi na postoju wysokość i u niego jest 77cm tył i 78cm przód. ASX taki sam jak mój i z tym samym wyposażeniem więc wersja ta sama. Dokonałem jeszcze pomiarów dwóch innych ASX-ów i wymiar jest taki sam jak u tej taksówki. Ciekawa sprawa, jak sądzicie?
Grzesiek17 - 05-02-2025, 23:57
pitt63 napisał/a: | Dokładnie tak, jak piszesz. Od podłoża poprzez piastę koła do błotnika. Zaznaczam, że mam nakładki na błotnikach. W międzyczasie zmierzyłem taksówkarzowi na postoju wysokość i u niego jest 77cm tył i 78cm przód. ASX taki sam jak mój i z tym samym wyposażeniem więc wersja ta sama. Dokonałem jeszcze pomiarów dwóch innych ASX-ów i wymiar jest taki sam jak u tej taksówki. Ciekawa sprawa, jak sądzicie? |
To u mnie jest tył 75 cm, a przód 76 cm
pitt63 - 06-02-2025, 10:32
Dzięki serdeczne za odpowiedź. O to mi chodziło. Wygląda to podobnie, jak u mnie czyli jest ok.
|
|
|