To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] Regulacja sprzegla

Anonymous - 17-04-2007, 22:19
Temat postu: [CA4A 1.6] Regulacja sprzegla
Witam chcialbym sie dowiedziec czy w kolcie ca0 1.6 glxi z 92 r mozna wyregulowac jakos sprzeglo chodzi mi o ustawienie momentu w ktorym sprzeglo zacznie brac i jak to zrobic jesli jest taka moliwosc.U mnie samochud zaczyna jechac gdy pedal sprzegla jest jakies 5 cm od podlogi czy to dobre ustawinie?Prosze o porade
Hugo - 17-04-2007, 22:46

Mnie też ten temat interesuje. U mnie jest dokładnie tak samo. Rusza gdy pedał sprzęgła jest kilka cm od podłogi. Moim zdaniem tak powinno być i jeśli sprzęgło jest sterowane hydraulicznie (tak jak właśnie w naszych autach) świadczy to o jego dobrym stanie (czyt. małym zużyciu). U mnie ruszanie jest bardzo płynne, ale podczas zmiany przełożeń biegi się "haczą". Dzisiaj mechanik próbował mi odpowietrzyć sprzęgło, ale nie było zapowietrzone. Tak czy inaczej regulacji takiego sprzęgła nie ma. Nie wiem jak u Ciebie, ale u mnie pedał sprzęgła jest z 2-3 cm niżej od pedału hamulca. Nie wiem czy tak powinno być.
po wszystkim sprawdziłem poziom oleju w skrzyni biegów i jest go za mało. Jutro uzupełnię. Jeszcze dzisiaj przesmarowałem mechanizm zmiany biegów na skrzyni i może będzie jakaś poprawa.
A Ty dlaczego pytasz o regulację sprzęgła?

josie - 17-04-2007, 22:57

Hugo napisał/a:
Tak czy inaczej regulacji takiego sprzęgła nie ma


Jak to nie ma - jest - nad pedałem sprzęgła śruby.

[ Dodano: 17-04-2007, 22:00 ]
zdzislavo napisał/a:
U mnie samochud zaczyna jechac gdy pedal sprzegla jest jakies 5 cm od podlogi czy to dobre ustawinie?


Serwisówka podaje 7cm lub więcej - moim zdaniem jest OK

Hugo - 17-04-2007, 23:22

josie napisał/a:
Jak to nie ma - jest - nad pedałem sprzęgła śruby
No tak pewnie chodzi o tą śrubę chyba na 17 mm klucz z nakrętką kontrującą? U mnie pedał sprzęgła jej nie dotyka-jest przerwa ok. 1 cm. Wygląda na to, że tak ma być, bo obniżenie pedału w moim przypadku mijałoby się z celem. I tak jest niżej niż hamulca. Jeśli to w ogóle ma znaczenie.
josie - 18-04-2007, 00:07

Hugo, to może masz coś ze sprężyną napinającą pedał?
Są 2 regulacje - wysokości pedału sprzęgła (śruba ograniczająca z góry) i tego w którym momencie sprzęgło łapie (na końcówce tłoczka przymocowanej do pedału sprzęgła)
Zresztą - serwisówka - pdf nr 21

Hugo - 18-04-2007, 08:51

Dzięki sprawdzę to dzisiaj.
Krzyzak - 18-04-2007, 10:36

a wg mnie sprzeglo powinno brac 4 cm od podlogi, a odleglosc pedalu od tej sruby powinna wynosic 1-3 mm
i tak mam ustawione, bo tak mowi serwisowka

Anonymous - 18-04-2007, 15:26

No ja pytam sie o to bo mi podobnie jak tobie hugo biegi hacza troche :cry: i mysle sobie ze moze by jakos to sprzeglo podciagnac to by to ustalo.Tarcze sprzegla mialem wymieniana jakies 3 tys km temu przed wymiana jeszcze bardziej haczyly teraz mniej ale jednak nie jest jeszcze tak jak byc powinno
KaWu - 19-04-2007, 15:09

zdzislavo, to chaczenieto pewnie synchronizatory a nie sprzeglo. Taka przypadlosc Mitsu.
Lepiej moim zdaniem bedzie zmienic olej na jakis dobry.

Hugo - 19-04-2007, 16:43

Dzisiaj miałem dolać oleju do skrzyni, ale przed tym upuściłem kilka kropel starego żeby zobaczyć jak wygląda. No i jest czarny i w dodatku są w nim opiłki metalu. Więc zaniechałem dolewki. Kupię jeszcze litr nowego i wymienię. Ciekawe z czego wzięły się te opiłki?
Krzyzak - 19-04-2007, 16:51

czarny = przepracowany staroc -> wymien calosc
opilki metalu = MOCNO!!! zjechana skrzynia (manualne tez maja magnesy - najczesciej 1 sztuke; jak juz nie daje rady wylapywac, to skrzynia mocno jest zuzyta a magnes strasznie zaglutowany); opilki wziely sie z luzow w skrzyni i tego, ze mechanizmy pracuja krzywo (w duzym uproszczeniu)

Anonymous - 19-04-2007, 19:23

w ktorym miejscu wymienia sie olej skrzyni biegow ? i jak sie to sprawdza ? laik sobie poradzi ? prosze o pomoc
josie - 19-04-2007, 21:26

kumanprx napisał/a:
w ktorym miejscu wymienia sie olej skrzyni biegow ? i jak sie to sprawdza ? laik sobie poradzi ? prosze o pomoc


WWW Krzyzaka - opisane krok po kroku

Hugo - 19-04-2007, 21:37

Krzyzak napisał/a:
czarny = przepracowany staroc -> wymien calosc
opilki metalu = MOCNO!!! zjechana skrzynia (manualne tez maja magnesy - najczesciej 1 sztuke; jak juz nie daje rady wylapywac, to skrzynia mocno jest zuzyta a magnes strasznie zaglutowany); opilki wziely sie z luzow w skrzyni i tego, ze mechanizmy pracuja krzywo (w duzym uproszczeniu)
To brzmi jak wyrok. Da się dojść do tego magnesu (aby go wyczyścić) bez demontażu skrzyni? I co Twoim zdaniem nie warto w ogóle wymieniać oleju w takiej skrzyni?
Krzyzak - 19-04-2007, 22:05

Hugo napisał/a:
To brzmi jak wyrok. Da się dojść do tego magnesu (aby go wyczyścić) bez demontażu skrzyni? I co Twoim zdaniem nie warto w ogóle wymieniać oleju w takiej skrzyni?

Niestety tez tak pomyslalem po napisaniu swojego posta - wyrok :) . Do magnesu dojdziesz tylko rozbierajac cala skrzynie - w kazdym razie trzeba wyjac walki (jest tak zrobiona, ze olej przepycha sie kanalikami od krecacych sie kol - nie ma tam pompy, wiec musi to byc przemyslany przeplyw; i w jednym z kanalikow jest blaszka z magnesem). Olej zawsze warto zmienic - na pewno nie zaszkodzi.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group