To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander II GEN Techniczne - [2.2 MIVEC 177KM] - szarpie przy 2000/, częściej wypala DPF

esowa - 05-01-2021, 10:09
Temat postu: [2.2 MIVEC 177KM] - szarpie przy 2000/, częściej wypala DPF
Witajcie,
Od 2 miesięcy jestem posiadaczem O2 2011 z 177km silnikiem MIVEC (przebieg 172tys km). Auto użytkuje głównie w trasie (codziennie 2 x 50km).
Od ok 3 tygodni występuje problem z pracą silnika w zakresie 1800-2100 obrotów - przy jeździe ze stałą prędkością w tym zakresie obrotów auto szarpie, dławi się, nie ma mocy - po dodaniu gazu, powyżej 2100obr wyraźnie czuć już i słychać turbo i jedzie płynnie. Dodatkowo częściej, bo co 100km wypala się DPF (przy mojej jeździe - codziennie) - podczas wypalania szarpie już na prawdę konkretnie.
Udało mi się podłączyć go pod MUT - błędów brak, turbo niby pompuje, egr pracuje, ciśnienie DPF na postoju 0-0,5kPa (5km po ostatnim wypaleniu) i wszystkie wypalenia wyzwolone przez czujnik różnicy ciśnień. Na dłuższą diagnostykę mechanik ma czas za ok 3tyg, a nikt inny w Poznaniu nie chce ruszać tego silnika.

Póki co: wlane liqui molly na wtryski, tankowanie na innej stacji, odłączony i zaślepiony wężyk od EGR - bez rezultatów. Jeżdżę z podpiętym ELM i szukam anomalii w parametrach ale nic nie zauważam. Przepustnica otwarta stale na 100% - podczas wypalania przymyka się do ok 20%. Temperatura filtra podczas wypalania 650-700C.

Jakieś pomysły co jeszcze można sprawdzić?

krzych922222 - 05-01-2021, 10:18

U mnie był tez problem z częstym wypalaniem DPF - nawet co 40 km!!! Winne były wtryski. Niestety nie da się ich regenerować. Koszt nowego to ok 1800 zł na oficjalnej stronie DENSO.

Jednak u mnie nie było takich objawów jak szarpanie i dławienie.

raptor - 10-01-2021, 08:30

Zakres obrotów wskazuje na 2 rzeczy - wtryski albo egr się przycina, ale prędzej wtryski skoro dpf się zapycha non stop czyli muszą lać paliwem.
esowa - 19-01-2021, 09:31

Też myślałem że wtryski, specjalnie dałem go do serwisu Bosch od diesli żeby sprawdzili cały układ, stał tam 3 dni i "nie mają się do czego przyczepić", na komputerze wszystkie parametry w normie, a wtrysków denso nie mają jak sprawdzić (ew tylko metodą porównawczą) - nie ma też dla nich technologii naprawy. Samochód jak szarpał tak szarpie, dpf wypala co 50-100km i brakuje mi już pomysłów co dalej. Na jutro umówiony jestem do magików od dpf, egr i chiptuningu ale boję się że usunę skutek, a przyczyna nadal zostanie...
rajan - 19-01-2021, 12:01
Temat postu: Re: [2.2 MIVEC 177KM] - szarpie przy 2000/, częściej wypala
esowa napisał/a:
Od ok 3 tygodni występuje problem z pracą silnika w zakresie 1800-2100 obrotów - przy jeździe ze stałą prędkością w tym zakresie obrotów auto szarpie, dławi się, nie ma mocy - po dodaniu gazu, powyżej 2100obr wyraźnie czuć już i słychać turbo i jedzie płynnie. Dodatkowo częściej, bo co 100km wypala się DPF (przy mojej jeździe - codziennie) - podczas wypalania szarpie już na prawdę konkretnie.


Miałem podobne objawy - nierówna praca, szarpnięcia w tym zakresie obrotów i częste wypalanie DPF. Powodem był pęknięty dolot powietrza. Sprawdź, czy nie masz gdzieś nieszczelności.

esowa - 30-01-2021, 17:40

Cytat:
Miałem podobne objawy - nierówna praca, szarpnięcia w tym zakresie obrotów i częste wypalanie DPF. Powodem był pęknięty dolot powietrza. Sprawdź, czy nie masz gdzieś nieszczelności.

Bingo, trafiony lewy przewód od IC - po wymianie problem z głowy. DPF uratowany przed wycięciem w ostatniej chwili.

rajan - 03-02-2021, 09:21

esowa napisał/a:
Bingo, trafiony lewy przewód od IC - po wymianie problem z głowy. DPF uratowany przed wycięciem w ostatniej chwili.


Tylko teraz warto jeszcze dopalić DPF jakąś chemią, bo mógł się trochę przypchać. No i jakby oleju za dużo w silniku się zrobiło to obowiązkowo wymiana.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group