To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Nasze nieMiśki ;-) - Avensis T25 1.8 - Renowacja :)

deejay - 06-01-2021, 12:25
Temat postu: Avensis T25 1.8 - Renowacja :)
Nie będę sobie zaśmiecał tematu , więc otworzę nowy temat prac przy Toyocie

Tak się złożyło okazjonalnie, że stałem się posiadaczem Avensis T25 1.8 129 kucy w PB 216 nalotu oczywiście, kilka fotek na szybko 😉




Auto zdrowe, na nowych oponach, technicznie prawie idealnie. Kosmetyka do zrobienia typu dwie gumy stabilizatora tył i łącznik stabilizatora przód. Skusił mnie stan techniczny i oryginalny stan powłoki lakierniczej tak samo wszystkich szyb.
Do wszystkich aut mam trochę pedantyczne podejście , więc będę dożył do doprowadzenia Toyoty do stanu idealnego technicznie jak i wizualnie .
Z ostatnich prac jakie wykonałem, został wykonany większy serwis przy aucie, nowy olej silnikowy , nowy olej przekładniowy , wymienione nadkole prawe, o dziwo zamiennik pasował idealnie :shock: , pod nadkolem tez igła , zero rdzy ,wymiana lampy przedniej prawej do kpl , bo nowa była już zamontowana na lewej stronie przez poprzednika , czyszczenie sektora przepustnicy plus adaptacja , kontrola wszystkich prowadnic zacisków hamulcowych i ew zaaplikowanie nowego smaru , wymiana żarówek H7 :wink: na Osram Night Breaker Laser, nowe świece zapłonowe Denso .







Kolejne części i prace już naszykowane , wszystko w wolnej chwili będzię wykonywane .

deejay - 06-01-2021, 12:31

Co do spalania oleju przez silnik 1ZZ-FE to obecnie mam zrobione ok 1200 km od wymiany oleju i na bagnecie ubyło ok 100-150g oleju moim zdaniem . Pomiar zawsze wykonuje po nocy i oczywiście w garażu .
sampler - 06-01-2021, 20:33

Konsola prawie jak w znanej mi Corolce :)
Z ciekawości jakie lampy założyłeś? Ja w Toyocie lampy regenerowałem poprzez nową powłoke malarską i dawało to ekstra efekt. Spalanie oleju jak na Toyke spoko :)

deejay - 06-01-2021, 21:29

Lampy kupiłem firmy DJ Auto , bo Depo mnie bardzo rozczarowało i nie było idealnej wiązki , robiła sie tęcza na granicy światłocienia .
Co do oleju to ma nie brać ani grama , już powoli obmyślam plan działania , po prostu mam takie a nie inne podejście do aut , ze nie odpuszczę tematu :wink:

wojtas - 06-01-2021, 23:18

Bardzo fajny egzemplarz z opisu.
joujoujou - 06-01-2021, 23:50

Spoko maszynka, niech dobrze służy.

Ale 5w40? :shock: Do 1ZZ zalecają 5w30 A5/B5/C2.

deejay - 07-01-2021, 08:40

Olej tej lepkości zalany tylko na testy, celem obserwacji zużycia oleju. Zlany będzie po ok 3-4 tys.
Juiceman - 07-01-2021, 12:00

Aż się prosi o konserwację xD
deejay - 07-01-2021, 13:07

Przemek już dawno zrobiona, szkoda takiego podwozia 😉
joujoujou - 07-01-2021, 16:32

deejay napisał/a:
Zlany będzie po ok 3-4 tys.
To mnie trochę uspokoiłeś.

Wszystkie 1ZZ/3ZZ/4ZZ (2ZZ miał zupełnie inną konstrukcję i zupełnie inne problemy) z początku produkcji miały problem z nadmiernym zużyciem oleju. Powodem była kombinacja wad konstrukcyjnych, niepoprawnej specyfikacji odnośnie parametrów oleju, ale też i lekceważącego podejścia użytkowników.

Jakoś koło 2004/2005 (mogę znaleźć odpowiedni biuletyn jeśli chcesz) silniki te zostały przeprojektowane, dzięki czemu te nowsze jest dużo trudniej skłonić do palenia oleju (co nie znaczy że się nie da). ;)

W swojej stajni miałem 4ZZ z wadą olejową, który przed remontem palił litr oleju na 1000 km, a po remoncie ani kropelki, i to pomimo tego że lekko u mnie nie miał. Teraz mam 3ZZ po przeprojektowaniu, który też nie bierze nic. Nie mam pojęcia czym zalewali go poprzedni właściciele, ale wiem, że od kiedy ja mu wlewam co się zaleca, to w środku robi się coraz czyściej. :)

Zdarza się że nawet w ASO niektórzy nie wiedzą co tam trzeba lać - polecają np. 5w30 Fuel Economy, który ma tylko A5/B5. A tu raczej trzeba 5w30 Premium Fuel Economy, który spełnia A5/B5 i C2.

deejay - 07-01-2021, 23:09

Dziękuję za opis, ale znam cały problem Avensisa jeśli chodzi o zużycie oleju. Problem był w konstrukcji tłoka, zrobili za mało otworów odpływowych oleju stąd zapiekały się pierścienie olejowe.

Proszę , cała serwisowa instrukcja modernizacji tłoka :)

http://www.boards.ie/vbul...93&d=1304377051

joujoujou - 07-01-2021, 23:53

W uproszczeniu tak. W rozwinięciu - nie zapiekały się przy odpowiednim traktowaniu. ;)
ledziu - 08-01-2021, 20:45

joujoujou napisał/a:
W uproszczeniu tak. W rozwinięciu - nie zapiekały się przy odpowiednim traktowaniu. ;)




Podstawowy problem zz etów do połowy 05r.to tłoki i pierścienie.

deejay - 08-01-2021, 22:54

Przyszedł czas na nowe amorki tył, siedziały tam jeszcze oryginały różnica po wymianie na nowe kolosalna, chociaż stare nie były jeszcze tragiczne. Jutro jak czas pozwoli wlecą nowe tyleje wahaczy tył.



deejay - 09-01-2021, 18:56

Dzisiaj zamontowane czujniki parkowania tył. Jak się okazało po demontażu zderzaka stan blacharski wręcz idealny jak na 16 letnie auto 😉👌, nic tylko zalewać wszystko woskiem.






I na koniec zostały zamontowane Led H7 do soczewek. Barwa 4300K




A tutaj dla porównania LedH7/H7 Osram. Led powyżej.




Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group