Pajero Pinin - Pompa wysokiego ciśnienia pajero pinin 2.0gdi
Matiii112 - 12-01-2021, 13:06 Temat postu: Pompa wysokiego ciśnienia pajero pinin 2.0gdi Witam. Ma ktoś pompę wysokiego ciśnienia na pozbyciu? Chodzi mi o to aby podmienic swoją i sprawdzić czy cos to zmieni w pracy mojego silnika.
romek atomek2 - 18-01-2021, 10:05
TPS'a sprawdziłeś ? - ja bym go podejrzewał. Czyściłeś w ogóle kiedy przepustnicę ? sprawdziłeś magnes etc ?
Matiii112 - 18-01-2021, 14:37
[quote="romek atomek2"]TPS'a sprawdziłeś ? - ja bym go podejrzewał. Czyściłeś w ogóle kiedy przepustnicę ? sprawdziłeś magnes etc ?[/quote
Przepustnica byla na regeneracji. TPSa a co to i jak to sprawdzić? I ten magnes?
Krzyzak - 19-01-2021, 08:32
TPS to throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy
teraz przepustnica sterowana elektrycznie to standard, kiedyś wszystkie były na linkę - od tych z GDI zaczęło się przechodzenie na "bezprzewodowe"
magnes jest przyklejony w przepustnicy i czasem się odkleja a to powoduje problemy
znajdziesz na pewno filmy o tym, przykładowy
https://youtu.be/OcfL5qZm1lQ
Matiii112 - 19-01-2021, 21:56
Krzyzak napisał/a: | TPS to throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy
teraz przepustnica sterowana elektrycznie to standard, kiedyś wszystkie były na linkę - od tych z GDI zaczęło się przechodzenie na "bezprzewodowe"
magnes jest przyklejony w przepustnicy i czasem się odkleja a to powoduje problemy
znajdziesz na pewno filmy o tym, przykładowy
https://youtu.be/OcfL5qZm1lQ |
Mowisz ze moze to dawac takie objawy jak umnie?
romek atomek2 - 21-01-2021, 10:15
Matiii112 napisał/a: | Krzyzak napisał/a: | TPS to throttle position sensor - czujnik położenia przepustnicy
teraz przepustnica sterowana elektrycznie to standard, kiedyś wszystkie były na linkę - od tych z GDI zaczęło się przechodzenie na "bezprzewodowe"
magnes jest przyklejony w przepustnicy i czasem się odkleja a to powoduje problemy
znajdziesz na pewno filmy o tym, przykładowy
https://youtu.be/OcfL5qZm1lQ |
Mowisz ze moze to dawac takie objawy jak umnie? |
- przerywanie jakby podawania paliwa
- krztuszenie się samochodu mimo wciśnięcia gazu w podłogę ( ty mu gaz a on zgasł )
- check engine
- mija gdy włączysz wyłączysz auto - ale też w przypadku rozregulowania - problem z zapaleniem.
trzeba trochę zrozumieć zasady działania systemów opartych o komputer sterujący i jego czujniki. Gdy wartość mierzona przez komputer na czujniku jest wyższa lub niższa od przyjętego założenia - ECU przechodzi w tryb awaryjny - wywala błąd. I jemu jest trudno wtedy sterować przepustnicą bo nie wie, w jakim ona de facto jest położeniu. hipotetycznie zakres TPSA przyjmijmy od 1 do 1000 .. a ECU zczytało MINUS 50 .. no to już ECU wie, ze tu się coś złego dzieje .
to samo masz z pompą wysokiego Ciśnienia - ciśnienie może być wyższe lub niższe
mechanik mówi "to Pompa" - a może być zabity powrót z listwy do baku - ciśnienie wzrośnie ponad zakłądane i wywali "bląd Ciśnienia 56" - często mylony z błędem niewyrabiającej się pompy. Trzeba mieć to na uwadze ... sprawdzić czy po odkręceniu powrotu z listwy paliwo cieknie strugą czy nie - jeżeli cieknie = pompa pompuje ok i nadmiar wraca do baku jak powinien,.
|
|
|