To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

ASX Techniczne - [1.8DI-D] DPF

JuliP - 21-01-2021, 09:45
Temat postu: [1.8DI-D] DPF
Witam!

Mam nadzieję , że tu znajdę kilka wskazówek odnośnie mojego ASX...

a mianowicie jakiś czas temu (8miesięcy) zakupiłam ASX 2010r 1,8 DiD.. wszystko było ok aż do momentu awaryjnego hamowania... zaświeciły się wszystkie kontrolki jak na choince w tym ABS itp... i od tą zaczęły się problemy. Auto różnie reagowało na gaz, raz nie miało mocy raz szarpnęło jakby go coś dusiło.. Kody błędu P0102 czyli za niski sygnał powietrza z przepływomierza. Wymiana przepływki itp błąd nadal. Auto nie jedzie, w sensie nie rozpędza się prawidłowo jest ciągle w trybie awaryjnym. Po którymś odpaleniu ku mojemu zdziwieniu zapalił się dodatkowo check DPF P1498 - przeciążenie... to szukam, chce dać dpf do czyszczenia... zaglądamy a tam spaw - DPF brak. został wycięty - dodam, że przy zakupie auta byłam na stacji diagnostycznej gdzie pan obejrzał auto z każdej strony i nie wspomniał, że tam była jakaś ingerencja i może tego tam nie być.. Pytanie co dalej ? Jak zrobić ? Kupiec nowy DPF ? Zrobić nowy program do auta czy dać sobie spokój i zrobić porządny program ? Drugie pytanie ??? Gdzie znajdę sterownik silnika ? Musze go sama wyjąć żeby zawieźć na program... Na podszybiu ? Może ma ktoś jakiś schemat co by ułatwiło pracę ? Czy ktoś miał podobne objawy w swoim aucie ?

za wszelkie wskazówki bardzo dziękuję!

kamil508 - 21-01-2021, 10:31

Witam
sterownik jest pod maską obok puszki filtra powietrza.
Wszystko wskazuje na to że ktoś wyciął DPF i źle zrobił mapę.
Zostają 2 opcje:
- podjechać do jakiegoś lokalnego chiptunera niech zgra program i porówna z oryginałem i może zrobi od nowa
lub
- zamontować DPF-a, wymienić sterownik na drugi sprawny (zaadaptować VIN i wtryski), albo pokusić się o wgranie oryginału do tego sterownika

ja bym jeszcze sprawdził pod maską czy nie ma jakiegoś PowerBOXa albo dołożonego jakiegoś emulatora DPF, bo może program w sterowniku jest oryginał. a ktoś tylko wyciął DPF i założył emulator.

Bizi78 - 21-01-2021, 10:34


JuliP - 21-01-2021, 10:54
Temat postu: DPF
Serdecznie dziękuję za odpowiedź.

Wstępnie jestem umówiona właśnie na program, ale zanim zawiozę sterownik właśnie sprawdzimy to tylko gdzie tego można szukać ??






kamil508 napisał/a:
Witam
sterownik jest pod maską obok puszki filtra powietrza.
Wszystko wskazuje na to że ktoś wyciął DPF i źle zrobił mapę.
Zostają 2 opcje:
- podjechać do jakiegoś lokalnego chiptunera niech zgra program i porówna z oryginałem i może zrobi od nowa
lub
- zamontować DPF-a, wymienić sterownik na drugi sprawny (zaadaptować VIN i wtryski), albo pokusić się o wgranie oryginału do tego sterownika

ja bym jeszcze sprawdził pod maską czy nie ma jakiegoś PowerBOXa albo dołożonego jakiegoś emulatora DPF, bo może program w sterowniku jest oryginał. a ktoś tylko wyciął DPF i założył emulator.

kamil508 - 21-01-2021, 11:48

Jak auto jeździ to podjedź całym autem a nie zanoś tylko sterownika, niech człowiek co to będzie robił sam zobaczy czy nie ma czegoś "domontowanego".
JuliP - 21-01-2021, 13:05

No właśnie tak to miało wyglądać, ale to taki spec majster , że nie ma czasu sam tego demontować i chce sam sterownik żeby było szybciej.. Czy demontaż dęgo sterownika jest szybki i można to zrobić bez warsztatu ? Tak by właśnie podjechać tym autem i wyjąc na miejscu ? Wolałabym wiedzieć za co płacę i czy problem rzeczywiście zniknął z uwagi na to, że muszę tam trochę dojechać...



kamil508 napisał/a:
Jak auto jeździ to podjedź całym autem a nie zanoś tylko sterownika, niech człowiek co to będzie robił sam zobaczy czy nie ma czegoś "domontowanego".

kamil508 - 21-01-2021, 13:41

odkręcenie sterownika to 3 śuubki, 1x nadaska 10 i 2x nasadka 12
wychodzi cały z blacha montażową
zostaje wypiąć dwie wtyczki
całość 5min pracy

JuliP - 21-01-2021, 14:42

Można tu dodać zdjęcie ? Zrobiłam i chciałabym potwierdzić czy to to :P żebym nie wykręciła czegoś innego :D


kamil508 napisał/a:
odkręcenie sterownika to 3 śuubki, 1x nadaska 10 i 2x nasadka 12
wychodzi cały z blacha montażową
zostaje wypiąć dwie wtyczki
całość 5min pracy

kamil508 - 21-01-2021, 14:50

to to :
https://allegro.pl/oferta/sterownik-silnika-mitsubishi-asx-1-8-did-2wd-4n13-9587922312

JuliP - 21-01-2021, 15:03

Super, dziękuję za odpowiedź , spróbuję jutro tam dojechać ....a raczej doturlać :D

kamil508 napisał/a:
to to :
https://allegro.pl/oferta/sterownik-silnika-mitsubishi-asx-1-8-did-2wd-4n13-9587922312

pablo diablo - 21-01-2021, 18:00

skontaktował bym sie ze sprzedawcą i wyjaśnił fakt ze ci tego wycięcia nie zgłosił. To nawet podstawa do zwrotu
kamil508 - 22-01-2021, 07:18

To nic nie da, powie że się na tym nie zna, on taki kupił i u niego nie było problemów, a po za tym auto przecież było na sprawdzeniu przed zakupem.
Trzeba doprowadzić do ładu samochód i jeździć.
Dziwni mnie że to po awaryjnym hamowaniu się stało, ja bym obstawiał jakiś emulator dpf-a czy inny box i może on się wypiął albo uszkodził, dlatego zawiezienie samego sterownika do chip-tinera wydaje mi się złym rozwiązaniem jak gość ma obrabiać program nie widząc auta i co w nim jest zamontowane/zdemontowane, nie podłączając kompa i nie sprawdzając parametrów bieżących i błędów.
A propos spawów na dpf-ie to czy ktoś zaglądał do środka ? bo same spawy o niczym nie świadczą, może bym jaką amatorską metodą czyszczony i ktoś nacinał puszkę, może on tam jest w środku.

sampler - 22-01-2021, 07:54

Pamiętaj, że będziesz miała problem ze sprzedaniem takiego auta. To sprzedający odpowiada za wady ukryte. W tym wypadku masz prawo zgłosić mu problem a on powinien ponieść wszystkie koszty związane z przywróceniem auta do stanu z przed homologacji. Nie ma znaczenia że auto przeszło przegląd przed zakupem. To problem diagnosty, że puścił takie auto. Sprzedający najpewniej puści to na drzewo także pozostanie sąd.
kamil508 - 22-01-2021, 09:35

Jak to jest rocznik 2010 to może a nie musi mieć dpf-a. Krajowy czy sprowadzony ? Bo może nawet nie 2010 a 2009 i w tedy w PL nie musi mieć DPF jak przechodzi test zadymienia na SKP, a zawsze możesz podjechać na najbliższa stację i poprosić o pomiar a nawet wydruk testu zadymienia.
DPF to nie katalizator w silniku benzynowym że po wycięciu do razu CO i HC skacze i 'trujemy' planetę. Masa diesli po usunięciu DPF-a fizycznie i oczywiście programowo (sterownik musi wiedzieć że nie ma DPF-a i poprawionej mapie) bez najmniejszego problemu mieści się w zadymieniu przewidzianym w sposobie przeprowadzania badań technicznych a i w wartości określonej na tabliczce (najczęściej) znamionowej pojazdu.

Chcesz możesz iści do sądu ze sprzedawcą, sprawa będzie trwała kilka lat, zdąży Ci się auto znudzić i go nie sprzedaż bo ciągle będzie sprawa trwała - po co utrudniać sobie życie.
A zadzwonić do sprzedawcy i podpytać do czy i co robił z DPF-e, gdzie robił program, na pewno nie zaszkodzi a może nawet ułatwi rozwiązanie problemu czyli naprawę auta.

JuliP - 22-01-2021, 12:06

Jestem właśnie u pana autem.. doturlal się jakoś. No i właśnie wyszło , że to nie to.. jak odpiął kostkę przepływki to normalnie auto ma siłę , po podłączeniu znów to samo. Sprawdza, podłącza .. szuka. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Przepływka nowa, mam też przy sobie stara. Coś tam mu wariuje ma wskaźnikach ten przepływomierz. Dziwne to wszystko jest.




kamil508 napisał/a:
Jak to jest rocznik 2010 to może a nie musi mieć dpf-a. Krajowy czy sprowadzony ? Bo może nawet nie 2010 a 2009 i w tedy w PL nie musi mieć DPF jak przechodzi test zadymienia na SKP, a zawsze możesz podjechać na najbliższa stację i poprosić o pomiar a nawet wydruk testu zadymienia.
DPF to nie katalizator w silniku benzynowym że po wycięciu do razu CO i HC skacze i 'trujemy' planetę. Masa diesli po usunięciu DPF-a fizycznie i oczywiście programowo (sterownik musi wiedzieć że nie ma DPF-a i poprawionej mapie) bez najmniejszego problemu mieści się w zadymieniu przewidzianym w sposobie przeprowadzania badań technicznych a i w wartości określonej na tabliczce (najczęściej) znamionowej pojazdu.

Chcesz możesz iści do sądu ze sprzedawcą, sprawa będzie trwała kilka lat, zdąży Ci się auto znudzić i go nie sprzedaż bo ciągle będzie sprawa trwała - po co utrudniać sobie życie.
A zadzwonić do sprzedawcy i podpytać do czy i co robił z DPF-e, gdzie robił program, na pewno nie zaszkodzi a może nawet ułatwi rozwiązanie problemu czyli naprawę auta.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group