To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero Sport - Pajero 3.0 v6 problem z odpaleniem na letnim silniku

gimli2 - 22-01-2021, 21:38
Temat postu: Pajero 3.0 v6 problem z odpaleniem na letnim silniku
Prośba o pomoc. Auto na zimnym silniku pali od strzału. Gorący również. Jak pojeżdżę i zostawię na pół godziny lub dłużej (ale nie do zupełnego wystygnięcia) , to muszę kręcić z 10 sekund zanim zapali. Jak odpali to potem znowu od strzału. Posiadam instalacje LPG Stag.
Z góry dziękuję

tościk - 25-01-2021, 11:11

W sumie ciężko zgadywać. Ja na twoim miejscu zakręciłbym zawór od gazu, poczekał, aż auto resztę wypali i przerzuci na benzynę. Zgasić, odczekać, sprawdzić kilkukrotnie czy problem występuje. Jak przy zakręconym gazie nie ma, to znaczy, że któryś komponent w instalacji nawala. Najpopularniejsze w takich przypadkach to wtryskiwacze lub reduktor. Choć tu trochę dziwne, że na zimnym silniku problemu nie ma, dlatego nie ma co wróżyć, tylko diagnozować po kolei.
gimli2 - 25-01-2021, 12:42

Wymieniłem filtr powietrza i paliwa, czujnik temperatury płynu chłodzącego - ten co daje sygnał do komputera. Problem pozostał. Wyjeżdżę gaz do zera i pojeżdżę na benzynie. W przyszłym tygodniu profilaktycznie wymienię świece i przewody
tościk - 25-01-2021, 15:00

gimli2 napisał/a:
Wyjeżdżę gaz do zera i pojeżdżę na benzynie.

Pamiętaj, że instalacje sekwencyjne nie opróżniają bulti LPG do końca, więc może się okazać, że coś tam jeszcze będzie popuszczać. Zakręcenie zaworu daje pewność, że nie poleci nic.

Profilaktycznie to serio najpierw diagnozuj etapami. Bo wymienisz pół auta na marne :)

gimli2 - 23-10-2021, 21:21

Problem się powiększa, tzn. obecnie auto zimne pali na dotyk, zaraz po zgaszeniu też pali na dotyk. Ale jak postoi z 5 minut to już ma problem z odpaleniem. Zaskakuje po paru sekundach ale tak jak by ledwo. Jak postoi z 20 minut to już trzeba kręcić z 10 sekund żeby odpalił albo z 3 razy krótkie kręcęnie rozrusznikiem. Bez znaczenia czy jeżdżę na benzynie czy LPG. Świece i przewody wymieniałem niedawno. Auto na gazie i benzynie pracuje równo, obroty nie falują, ma moc. Jedynie co to nie mogę u nikogo podłączyć pajero do komputera bo nie chce się połączyć.
Jakieś pomysły?

Slaweqk - 24-10-2021, 10:00

Wtryskiwacze ?
tościk - 25-10-2021, 13:08

gimli2 napisał/a:
Problem się powiększa, tzn. obecnie auto zimne pali na dotyk, zaraz po zgaszeniu też pali na dotyk. Ale jak postoi z 5 minut to już ma problem z odpaleniem. Zaskakuje po paru sekundach ale tak jak by ledwo. Jak postoi z 20 minut to już trzeba kręcić z 10 sekund żeby odpalił albo z 3 razy krótkie kręcęnie rozrusznikiem. Bez znaczenia czy jeżdżę na benzynie czy LPG. Świece i przewody wymieniałem niedawno. Auto na gazie i benzynie pracuje równo, obroty nie falują, ma moc. Jedynie co to nie mogę u nikogo podłączyć pajero do komputera bo nie chce się połączyć.
Jakieś pomysły?

A zakręciłeś w końcu butlę od gazu, żeby sprawdzić? Zakręcasz zawór, wypalasz pozostałości, aż się przełączy na benzynę sam, zostawiasz na noc, czy ile tam potrzeba. Jak odpali, to masz w zasadzie dwie opcje - wtryskiwacze albo reduktor LPG. Jak nie odpali, to problem z benzyną, zapłonem, etc.

Krzyzak - 25-10-2021, 14:22

wystarczy zdjąć styk z elektrozaworu - obojętnie którego, czy na butli czy pod maską...
gimli2 - 27-10-2021, 00:40

Butla LPG pusta i zakręcona. Problem pozostał. Zastanawiam się jak zweryfikować wtryskiwacze. Wymiana 6 szt w ciemno to 1800 złociszy
Krzyzak - 27-10-2021, 08:10

mając LPG fajnie się testuje wtryski benzynowe - z poziomu softu LPG wyłączasz pojedyńczo wtryski gazowe i patrzysz jak na tym jednym wtrysku benzynowym się zachowuje silnik
inna sprawa, że kiedyś całą listwę z 6 wtryskami do EA5 kupiłem za 50zł, do podmiany miałem jeden, oczywiście musiał to być ten pod kolektorem...

zbyszekm2 - 16-11-2021, 09:10
Temat postu: Re: Pajero 3.0 v6 problem z odpaleniem na letnim silniku
gimli2 napisał/a:
Prośba o pomoc. Auto na zimnym silniku pali od strzału. Gorący również. Jak pojeżdżę i zostawię na pół godziny lub dłużej (ale nie do zupełnego wystygnięcia) , to muszę kręcić z 10 sekund zanim zapali. Jak odpali to potem znowu od strzału. Posiadam instalacje LPG Stag.
Z góry dziękuję

Czujnik położenia wałka rozrządu lub wału korbowego.

msokol - 16-11-2021, 22:25

Jak często masz poziom rezerwy benzyny?
gimli2 - 22-12-2022, 08:49

Zrobione jakiś czas temu. Wymieniłem uszczelki wtrysków benzyny.

[ Dodano: 25-06-2023, 11:14 ]
Po kilku tygodniach problem powrócił 😬 auto potrzebuje 5 sekund kręcenia na letnim silniku żeby odpalić. Jak jest ciepło to nawet po nocy nie odpala od strzała. Powoli brak pomysłów. Zastanawiam się nad wymiana przewodów i świec na oryginały. Ma ktoś inne sugestie?

Miniur - 10-11-2024, 19:58

Witam, jestem tu nowy. Mam podobny problem z odpalaniem na letnim silniku. Mam pytanie czy udało się rozwiązać problem ?
Krzyzak - 11-11-2024, 14:56

Prawdopodobnie się zalewa, podmieniłbym wszystkie wtryski na próbę.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group