[97-04]Galant EAxA/W - [EA5A] Nierówna praca silnika
Kamsyyo - 23-01-2021, 20:03 Temat postu: [EA5A] Nierówna praca silnika Cześć wszystkim, mam problem z nierówną pracą silnika, trwa to już jakiś czas. Ja nie wiem co to może być, jak dla mnie silnik chodzi za głośno, troche jak diesel. Słychać klepanie/klekot, nie wiem jak to nazwać. Wrzucam 3 filmiki, na jednym przegazowanie do 2k obrotów.
1. https://youtu.be/Jpdkv65zjlI
2. https://youtu.be/b3MxCW7RDLY
3. https://youtu.be/8fe_b1SllkE
[ Dodano: 30-01-2021, 15:16 ]
Nikt nie pomoże? Jak nie słychać dobrze to postaram się nagrać lepsze filmiki.
Marcino - 01-02-2021, 09:02
Nic poważnego tutaj nie słychać. Raczej takie syczenie. Jak już to raczej klikają wtryskiwacze.
Masz LPG?
Kamsyyo - 01-02-2021, 09:23
To muszę nagrać inne filmiki, w rzeczywistości chodzi prawię jak diesel. Mam go 2 lata ponad i pamiętam że ten samochód chodził inaczej. Nagram później bo ja nim w zimę nie jeżdżę.
Jaro1974 - 01-02-2021, 09:42
To może ci klepią hydropopychacze?
Marcino - 01-02-2021, 14:31
Jaro1974 napisał/a: | To może ci klepią hydropopychacze? |
Najprawdopodobniej są to popyhacze
Kamsyyo - 01-02-2021, 19:49
Tak myślę że są to popychacze, ale nie znalazłem innego filmiku żeby sobie porównać. A ktoś mi powie czy coś się dzieje jak troche z tym pojeździłem już?
Hugo - 02-02-2021, 07:37
Jak trochę jeździłeś na uszkodzonych popychaczach to nic nie powinno się stać.
Marcino - 02-02-2021, 08:08
Znam przypadek ze się w rękach rozpadał ale silnik chodził. Dalsza jazda skutkuje wyklepywaniem się główki popychacza - wżery.
Hugo - 02-02-2021, 18:33
Marcino, zgadza się, ostatnio wymieniałem popychacz u znajomego w 2,5 V6 i popychacz rozpadł się na 3 części. Osobno główka, zabezpieczenie główki i korpus. W silniku tak waliło, że każdy mechanik stawiał na panewkę.
Co do wżerów na popychaczach to na pewno powodem nie jest to, że klepią i się wżery robią, bo w moim na kilku sztukach mam wżery, na niektórych takie duże jak cała podstawa popychacza, a od 8 lat jak nim jeżdżę jeszcze nigdy nawet na sekundę nie usłyszałem żadnego popychacza.
Krzyzak - 02-02-2021, 21:10
Klepią jak komora wysokiego ciśnienia nie trzyma oleju albo są zapowietrzone.
Marcino - 03-02-2021, 09:15
Hugo napisał/a: | bo w moim na kilku sztukach mam wżery, na niektórych takie duże jak cała podstawa popychacza, a od 8 lat jak nim jeżdżę jeszcze nigdy nawet na sekundę nie usłyszałem żadnego popychacza. |
Serio nie zmieniasz? Ja zmieniłem mimo ze trzymały cisnienie. Wiem ze to wina raczej oleju i chyba głównie z tylnej głowicy. Mój wczoraj w 8stC odpalony po 2tyg zacykał na 2-3s i pozniej spokój.
Hugo - 04-02-2021, 08:45
Marcino, nie ruszam dopóki jest cisza. Nie pamiętam dokładnie, ale u mnie chyba akurat tylko na przedniej głowicy mają wżery. Oglądałem wszystkie przy wymianie uszczelniaczy zaworowych z 2 lata temu.
Kamsyyo - 06-02-2021, 09:29
Hugo napisał/a: | Jak trochę jeździłeś na uszkodzonych popychaczach to nic nie powinno się stać. |
Wydaje mi się ze z jakieś 2-3 tysiące km, bo wtedy jakoś zacząłem słyszeć że chodzi nie tak jak powinien. Wystarczy je wyczyścić czy trzeba wymieniać? Jeszcze mechanika dopytam czy tak zrobi bo sam się raczej nie bawię przy samochodzie. Gdzieś widziałem że koszt nowych to chyba 70 za sztuke.
Bizi78 - 06-02-2021, 10:04
Kamsyyo napisał/a: | Gdzieś widziałem że koszt nowych to chyba 70 za sztuke. |
Firmy Ajusa kupisz za 35zł/szt. na allegro, OE za 85zł/szt.
Choć mnożąc to x24 to i tak wychodzi ładna kwota .
U mnie czyszczenie pomogło na pół roku .
Kamsyyo - 06-02-2021, 10:14
Bizi78 napisał/a: | Firmy Ajusa kupisz za 35zł/szt. na allegro, OE za 85zł/szt. |
Te za 35 mogę kupić Ale czy one są dobre i jak długo wytrzymają.
|
|
|