To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - Pęknięty tłok!

Wasyl1969 - 26-01-2021, 14:39
Temat postu: Pęknięty tłok!
I niestety, stało się. Przy ostatnim rozruchu silnik zaczął pracować nierówno, tak jakby jeden cylinder nie pracował. Przez otwór korka oleju ucieka wysokie ciśnienie. Zdjęcie głowicy pokazało pęknięty ostatni tłok...Dodatkowo na denku tłoka w okolicach zaworów ssących uwidoczniły się ślady jakby uderzeń... Zaznaczam, że wcześniej nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów (dym, stuki, nierówna praca, kłopoty z rozruchem). Jaka przyczyna? Jakieś pomysły?
link do zdjęć

ruks - 30-01-2021, 20:37

Współczuję 😬 Może przegrzany 🤔 Jaki masz przebieg?
Wasyl1969 - 04-02-2021, 07:50

ruks napisał/a:
Współczuję 😬 Może przegrzany 🤔 Jaki masz przebieg?

Przebieg około 240 tyś, około 15 tyś temu robiona uszczelka pod głowicą... Samochodu nie katowałem w terenie. Chyba powoli tracę cierpliwość do tego samochodu, za wiele mnie to kosztuje... Obecnie robię cały "dół" silnika.

hlukasz - 04-02-2021, 09:09

Jak zwory odbiły się na tłokach to coś miałeś grubo nie tak, łańcuch rozrządu wymieniałeś? W moim właśnie przy 250k musiałem wymienić praktycznie cały rozrząd - łańcuch, napinacz, ślizgi.
ruks - 05-02-2021, 17:35

Dziwne, ja mam ponad 300kkm i rozrządu nie ruszałem poza akcją serwisową. Właściwie to nic nie robiłem przy silniku. Taki przebieg dla tego silnika nie powinien stanowić problemu :shock:
Daroot - 05-02-2021, 19:24

ruks napisał/a:
Dziwne, ja mam ponad 300kkm i rozrządu nie ruszałem poza akcją serwisową. Właściwie to nic nie robiłem przy silniku. Taki przebieg dla tego silnika nie powinien stanowić problemu :shock:


Mam dokładnie tak samo - 280 tyś, była akcja serwisowa na napinacz i pracuje cichutko.

Wasyl1969 - 09-02-2021, 14:22

hlukasz napisał/a:
Jak zwory odbiły się na tłokach to coś miałeś grubo nie tak, łańcuch rozrządu wymieniałeś? W moim właśnie przy 250k musiałem wymienić praktycznie cały rozrząd - łańcuch, napinacz, ślizgi.

Napęd rozrządu czyli łańcuch, ślizgi i te wszystkie okoliczne sprawy włącznie z uszczelnieniem głowicy wymieniałam jakieś 15 tyś. km temu... Może mechanik coś źle złożył??? Ale jeździłbym tak tyle kilometrów bez innych objawów? Ale widzicie te zdjęcia z mojego linku? Taki czas od tamtej naprawy i dopiero teraz skutek w postaci peknięcia tłoka? Nie kumam nic!

[ Dodano: 10-02-2021, 12:33 ]
Mam wrażenie że pęknięcie mojego tłoka jest skutkiem historii opisanej przeze mnie w tym wątku:
https://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=109364
PRZEGRZANY SILNIK 🤨

Azz - 10-02-2021, 19:54

Prawdopodobnie, na forum AU większość z pękniętym tłokiem to przegrzany motor, drugie w kolejności są wtryskiwacze. U mnie przy 230 tyś dwa już lekko "przelewały" i zmieniałem wszystkie końcówki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group