To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Silnik dławi się przy dodawaniu gazu.

G09012021 - 28-01-2021, 07:13
Temat postu: Silnik dławi się przy dodawaniu gazu.
Panowie pomóżcie proszę, jaka może być przyczyna. Samochód pracuje równo dojeżdżam do świateł silnik pracuje równo, chcę ruszyć dodaję gazu i silnik zaczyna się dusić po chwili rozkręca się i jedzie normalnie. Co może być przyczyną? silnik 2006r 2.0 136KM tylko benzyna (4G63).
Kilka dni wcześniej odpinałem akumulator i wtedy faktycznie praca silnika była nie równa, ale się uspokoiło. Teraz wygląda to trochę inaczej, jak wspomniałem, praca silnika jest równa. Przy jeździe w korku i częstym podjeżdżaniu jest najgorzej, muszę delikatnie dotykać gazu żeby nie zadusić silnika i po chwili silnik się rozkręca "tak skokowo". Mam samochód od 2 tygodni, wymieniałem filtry i świece, przed wymianą świec też mi się to zdarzyło. W normalnej jeździe przy zmianie biegów i wyższych obrotach nie zauważyłem tego problemu.
Dzięki.

Bzyk_R1 - 28-01-2021, 09:30

Ja bym zaczął od czyszczenia przepustnicy i przepływomierza.
G09012021 - 28-01-2021, 10:24

Tak zrobię dzięki, a jak w moim silniku wygląda adaptacja przepustnicy (przepływomierza) po czyszczeniu, czy trzeba podłączać samochód pod komputer?
Bzyk_R1 - 28-01-2021, 12:39

Na przepływomierz trzeba po prostu uważać przy czyszczeniu a adaptacja przepustnicy została tutaj wielokrotnie opisana. Nie trzeba żadnego komputera.
elektryk - 29-01-2021, 11:02

Bzyk_R1 napisał/a:
Na przepływomierz trzeba po prostu uważać przy czyszczeniu a adaptacja przepustnicy została tutaj wielokrotnie opisana. Nie trzeba żadnego komputera.
Przepływomierz ma też pewną wadę projektową. Wewnątrz "przelotu" znajduje się czujnik temperatury (dioda albo termistor) który ma odizolowane wyprowadzenia. Ponieważ jest ciągle pod napięciem jak pracuje silnik i może być w kontakcie z wilgotnym powietrzem na końcówkach drucików zachodzi korozja elektrolityczna. Po latach końcówki robią się kruche i łatwe to uszkodzenia podczas czyszczenia.
Jaro1974 - 29-01-2021, 11:12

Bzyk_R1 napisał/a:
Na przepływomierz trzeba po prostu uważać przy czyszczeniu a adaptacja przepustnicy została tutaj wielokrotnie opisana. Nie trzeba żadnego komputera.

W wolnossaku przepustnica jest na lince więc adaptacji się nie robi ;-)

Bzyk_R1 - 29-01-2021, 11:21

Dzięki Admirale za sprostowanie, człowiek czyta przepustnica myśli turbiak bo w wolnossaku nic się nie dzieje :wink:
elektryk - 29-01-2021, 11:24

Jaro1974 napisał/a:
W wolnossaku przepustnica jest na lince więc adaptacji się nie robi ;-)
Jak ktoś był bardzo ciekawski (tak jak ja) przy czyszczeniu i odkręcił potencjometr przepustnicy to potem trzeba do dobrze ustawić (według serwisówki).
G09012021 - 04-02-2021, 18:04

Witam po czyszczeniu.
Wyczyściłem przepustnicę, EGR, przepływomierz, wymieniony został pasek rozrządu i problem nie znikną.
Na wolnych obrotach pracuje równo. Czy to może być wina czujnika przepustnicy? w momencie dławienia gdy wcisnę lekko gaz i przytrzymam po chwili czuję nagły skok obrotów (lub kilka) może to ten czujnik?

zbychu74 - 11-02-2021, 16:01

G09012021, Podłączyć pod komputer i zobaczyć co tam on pokarze.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group