Outlander I GEN Techniczne - Silnik dławi się przy dodawaniu gazu.
G09012021 - 28-01-2021, 07:13 Temat postu: Silnik dławi się przy dodawaniu gazu. Panowie pomóżcie proszę, jaka może być przyczyna. Samochód pracuje równo dojeżdżam do świateł silnik pracuje równo, chcę ruszyć dodaję gazu i silnik zaczyna się dusić po chwili rozkręca się i jedzie normalnie. Co może być przyczyną? silnik 2006r 2.0 136KM tylko benzyna (4G63).
Kilka dni wcześniej odpinałem akumulator i wtedy faktycznie praca silnika była nie równa, ale się uspokoiło. Teraz wygląda to trochę inaczej, jak wspomniałem, praca silnika jest równa. Przy jeździe w korku i częstym podjeżdżaniu jest najgorzej, muszę delikatnie dotykać gazu żeby nie zadusić silnika i po chwili silnik się rozkręca "tak skokowo". Mam samochód od 2 tygodni, wymieniałem filtry i świece, przed wymianą świec też mi się to zdarzyło. W normalnej jeździe przy zmianie biegów i wyższych obrotach nie zauważyłem tego problemu.
Dzięki.
Bzyk_R1 - 28-01-2021, 09:30
Ja bym zaczął od czyszczenia przepustnicy i przepływomierza.
G09012021 - 28-01-2021, 10:24
Tak zrobię dzięki, a jak w moim silniku wygląda adaptacja przepustnicy (przepływomierza) po czyszczeniu, czy trzeba podłączać samochód pod komputer?
Bzyk_R1 - 28-01-2021, 12:39
Na przepływomierz trzeba po prostu uważać przy czyszczeniu a adaptacja przepustnicy została tutaj wielokrotnie opisana. Nie trzeba żadnego komputera.
elektryk - 29-01-2021, 11:02
Bzyk_R1 napisał/a: | Na przepływomierz trzeba po prostu uważać przy czyszczeniu a adaptacja przepustnicy została tutaj wielokrotnie opisana. Nie trzeba żadnego komputera. | Przepływomierz ma też pewną wadę projektową. Wewnątrz "przelotu" znajduje się czujnik temperatury (dioda albo termistor) który ma odizolowane wyprowadzenia. Ponieważ jest ciągle pod napięciem jak pracuje silnik i może być w kontakcie z wilgotnym powietrzem na końcówkach drucików zachodzi korozja elektrolityczna. Po latach końcówki robią się kruche i łatwe to uszkodzenia podczas czyszczenia.
Jaro1974 - 29-01-2021, 11:12
Bzyk_R1 napisał/a: | Na przepływomierz trzeba po prostu uważać przy czyszczeniu a adaptacja przepustnicy została tutaj wielokrotnie opisana. Nie trzeba żadnego komputera. |
W wolnossaku przepustnica jest na lince więc adaptacji się nie robi
Bzyk_R1 - 29-01-2021, 11:21
Dzięki Admirale za sprostowanie, człowiek czyta przepustnica myśli turbiak bo w wolnossaku nic się nie dzieje
elektryk - 29-01-2021, 11:24
Jaro1974 napisał/a: | W wolnossaku przepustnica jest na lince więc adaptacji się nie robi | Jak ktoś był bardzo ciekawski (tak jak ja) przy czyszczeniu i odkręcił potencjometr przepustnicy to potem trzeba do dobrze ustawić (według serwisówki).
G09012021 - 04-02-2021, 18:04
Witam po czyszczeniu.
Wyczyściłem przepustnicę, EGR, przepływomierz, wymieniony został pasek rozrządu i problem nie znikną.
Na wolnych obrotach pracuje równo. Czy to może być wina czujnika przepustnicy? w momencie dławienia gdy wcisnę lekko gaz i przytrzymam po chwili czuję nagły skok obrotów (lub kilka) może to ten czujnik?
zbychu74 - 11-02-2021, 16:01
G09012021, Podłączyć pod komputer i zobaczyć co tam on pokarze.
|
|
|