To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[04-13]Colt CZx - Wypadanie zapłonu, błąd P0170 i P0302

harry-k - 30-01-2021, 21:28
Temat postu: Wypadanie zapłonu, błąd P0170 i P0302
Witam. Dziś zapaliła mi się kontrolka Check Engine. Auto użytkuję na LPG. przejechane ok 3500 km. Do rzeczy.
Jak myślicie czy to może być winą niewyregulowanego luzu zaworowego na 2 cylindrze?
W październiku na przeglądzie pytałem mechanika czy sprawdzał luzy, mówił "wszystko jest dobrze.." Facet ma w mieście raczej dobrą opinię, ale przypuszczam, że mógł nie sprawdzić.
Będę wdzięczny za pomoc i ewentualnie adres do dobrego warsztatu w okolicach Radomia.

tomusn - 31-01-2021, 21:48

a) żeby sprawdzić luzy - musiałby zdjąć pokrywę zaworów - zrobił to?

b) a regulacja odbywa się przez wymianę szklanek na te o odpowiedniej grubości.
Kod:
http://mmc-manuals.ru/manuals/colt/online/Service_Manual/2008/index_M1.htm

mi osobiście, serwis powiedział, że jeżeli nie słychać, to oni nie rozbierają,
a usługę wycenili na około 4tys
Colt czerwony 2005, u mnie od 130 do 270tys, żadnych objawów niewyregulowanych luzów

harry-k - 01-02-2021, 09:07
Temat postu: Wypadanie zapłonu, błąd P0170 i P0302
Dzięki za odpowiedź. Ten przebieg to na LPG?
Serwisy ..., ktoś napisał na elektrodzie, że czasem gorzej robią.
Facet ogólnie wie jak się to robi. Mówił, że sprawdzał. Osobiście nie widziałem bo zostawiłem rano do przeglądu, a po pracy odebrałem. Czy faktycznie sprawdził? ...?
Na razie stwierdziłem, że pójdę do gazownika by mi instalacje wyregulował.

tościk - 01-02-2021, 09:14

harry-k napisał/a:
Witam. Dziś zapaliła mi się kontrolka Check Engine. Auto użytkuję na LPG. przejechane ok 3500 km. Do rzeczy.
Jak myślicie czy to może być winą niewyregulowanego luzu zaworowego na 2 cylindrze?


Ale to gaz jak rozumiem jakoś świeżo założony? Jak dla mnie to może być kwestia wystrojenia instalacji LPG w takim razie. Czasem gazownicy coś tam mówią o tym, że po 2-3k kilometrów się części mogą "ułożyć" i dobrze podjechać wtedy na sprawdzenie i ewentualne strojenie.

Jeśli instalacja LPG od dłuższego czasu, to i tak może się okazać, że jakiś komponent nawala i złe dawki paliwa podaje. Dlatego zanim zaczniesz remontować silnik, to zajedź do gaziarza, niech się podepnie i jedźcie sprawdzić w trasie.

harry-k - 01-02-2021, 18:41

Na instalacji przejechane ok 35 tys. km Jak wracałem z Sylwestra wywaliło mi te błędy, wymieniłem listwę i już po wymianie wywaliło tylko P0170 "niewłaściwy skład mieszanki". Oby to tylko była kwestia regulacji przez gaziarza.
tościk - 02-02-2021, 08:16

harry-k napisał/a:
Na instalacji przejechane ok 35 tys. km Jak wracałem z Sylwestra wywaliło mi te błędy, wymieniłem listwę i już po wymianie wywaliło tylko P0170 "niewłaściwy skład mieszanki". Oby to tylko była kwestia regulacji przez gaziarza.

Wnioskuję, żę skoro znasz błędy,to masz się czym podpiąć pod OBD. Możesz sam na szybko sprawdzić korekty paliwa. Jeśli na gazie skaczą mocno w którąś stronę względem benzyny, to masz w zasadzie 100% potwierdzenie, że trzeba LPG wystroić.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group