To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero IV - [3.2 DID] P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz

svkje - 11-02-2021, 11:38
Temat postu: [3.2 DID] P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz
Czesc,

Moj pierwszy post :)

Postanowilem, ze opisze problem z moim Pajero 4 3.2 DiD.

1. Wymieniona rura wlewu paliwa, zamontowany bak z tworzywa.
2. Swiezy filtr paliwa, wymieniony kiedy stalo sie to 1szy raz.

Silnik idealnie odpala i rowno chodzi na jalowym. Temperatura kiedy sie to stalo byla minusowa, podobnie jak dzis okolo -7stopni.

19.01.21. Problem pojawil sie gdy dojezdzalem do ronda bardzo powoli z ok 3min w korku, gdy dojechalem wciskam gaz a obroty zamiast rosnac zaczely spadac do ok 0.5 obrotow gdy odpuszczalem gaz wracaly do okolo 1tys/m. Praktycznie brak reakcji na gaz, tak jakby probowal ale nie dostawal paliwa, dusil sie. Autem dotoczylem sie na chodnik.
Z trudem wkrecal sie na obroty na jalowym, bardzo nierowno + lekkie wibracje.
Auto postalo chwile, odpalilem je na nowo bylo to samo. Za drugim razem nastapila samonaprawa i problem znikl.

Dzis znowu sytuacja ta sama 11.02.21. Auto poszlo na przeglad okresowy - wszystko lux - zadnych usterek. Podejrzewam ze troche pochodzilo na jalowym podczas przegladu.
Auto odpalone na mnie czeka przed warsztatem, dodaje gazu i ten sam objaw.
Poprosilem o podpiecie komputera przez mechanika i znalizlismy tylko bledy w zakladce skrzyni biegow:
-U1100 - problem z komunikacja z engine ECU?
-U1120 - problem z komunikacja na szynie CAN-C sygnal zbyt niski (signal too low) //zwarcie lub otwarty obieg?

Poszukalem troche w necie i znalazlem pare wskazowek:
-crankshaft sensor - czulnik polozenia walu?
-problem z wiazka do czujnika przy skrzyni biegow, podejrzewam ze trzeba by sprawdzic wszystkie?
-MAP sensor wadliwy, lub problem z wiazka?
-engine speed sensor: main i backup ktore znajduja sie na pompie

Czy ktos z was doswiadczyl czegos takiego?
Samochod nie pokazuje zadnego bledu, nie ma checka.
Podejrzewalem wczesniej ze moze paliwo przymarzlo gdzies ale pali bez problemu no i na jalowym normalnie dziala. Samochod nie kopci na czarno. Troche z rana na bialo, ale mysle ze to para wodna, po chwili znika.

Nie mam zabardzo miejsca teraz zeby zajrzec, dlatego chcialem zasiegnac paru wskazowek kiedy juz do tego dojdzie i miec gotowy plan dzialania.
Mam nadzieje, ze ktos cos doradzi, dzieki!

zbyszekm2 - 11-02-2021, 12:58
Temat postu: Re: P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz
svkje napisał/a:
Czesc,

Moj pierwszy post :)

Postanowilem, ze opisze problem z moim Pajero 4 3.2 DiD.

1. Wymieniona rura wlewu paliwa, zamontowany bak z tworzywa.
2. Swiezy filtr paliwa, wymieniony kiedy stalo sie to 1szy raz.

Silnik idealnie odpala i rowno chodzi na jalowym. Temperatura kiedy sie to stalo byla minusowa, podobnie jak dzis okolo -7stopni.

19.01.21. Problem pojawil sie gdy dojezdzalem do ronda bardzo powoli z ok 3min w korku, gdy dojechalem wciskam gaz a obroty zamiast rosnac zaczely spadac do ok 0.5 obrotow gdy odpuszczalem gaz wracaly do okolo 1tys/m. Praktycznie brak reakcji na gaz, tak jakby probowal ale nie dostawal paliwa, dusil sie. Autem dotoczylem sie na chodnik.
Z trudem wkrecal sie na obroty na jalowym, bardzo nierowno + lekkie wibracje.
Auto postalo chwile, odpalilem je na nowo bylo to samo. Za drugim razem nastapila samonaprawa i problem znikl.

Dzis znowu sytuacja ta sama 11.02.21. Auto poszlo na przeglad okresowy - wszystko lux - zadnych usterek. Podejrzewam ze troche pochodzilo na jalowym podczas przegladu.
Auto odpalone na mnie czeka przed warsztatem, dodaje gazu i ten sam objaw.
Poprosilem o podpiecie komputera przez mechanika i znalizlismy tylko bledy w zakladce skrzyni biegow:
-U1100 - problem z komunikacja z engine ECU?
-U1120 - problem z komunikacja na szynie CAN-C sygnal zbyt niski (signal too low) //zwarcie lub otwarty obieg?

Poszukalem troche w necie i znalazlem pare wskazowek:
-crankshaft sensor - czulnik polozenia walu?
-problem z wiazka do czujnika przy skrzyni biegow, podejrzewam ze trzeba by sprawdzic wszystkie?
-MAP sensor wadliwy, lub problem z wiazka?
-engine speed sensor: main i backup ktore znajduja sie na pompie

Czy ktos z was doswiadczyl czegos takiego?
Samochod nie pokazuje zadnego bledu, nie ma checka.
Podejrzewalem wczesniej ze moze paliwo przymarzlo gdzies ale pali bez problemu no i na jalowym normalnie dziala. Samochod nie kopci na czarno. Troche z rana na bialo, ale mysle ze to para wodna, po chwili znika.

Nie mam zabardzo miejsca teraz zeby zajrzec, dlatego chcialem zasiegnac paru wskazowek kiedy juz do tego dojdzie i miec gotowy plan dzialania.
Mam nadzieje, ze ktos cos doradzi, dzieki!

Moze być to EGR moze być czujnik ciśnienia a trzeba sprawdzić wężyk i króciec
Jestem zwolennikiem wymiany elektrozaworów, EGRu i czujnika doładowania przy 200 tys km. Unika się niespodzianek. Klienci którzy u nas na to się decydują nie maja problemów na trasie :)

svkje - 11-02-2021, 13:22

O jakim czujniku cisnienia mowisz? + czujnik doładowania turbo?
Mój Pajero ma właśnie 221000km.
EGR jak sprawdzałem w lato był czysciutki. Ale z tego co słyszałem może szwankowac.

Daroot - 11-02-2021, 20:10
Temat postu: Re: P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz
zbyszekm2 napisał/a:


Jestem zwolennikiem wymiany elektrozaworów, EGRu i czujnika doładowania przy 200 tys km. Unika się niespodzianek. Klienci którzy u nas na to się decydują nie maja problemów na trasie :)


O których elektrozaworach mówisz?

Azz - 11-02-2021, 20:33

Jak Ci się problem powtórzy, otwórz maskę i odłącz wtyczkę z przepustnicy - wyskoczy check po chwili ale będzie się wkręcał normalnie.
zbyszekm2 - 12-02-2021, 13:34
Temat postu: Re: P4 '07 Nierowna praca silnika gdy wciskam gaz
Daroot napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:


Jestem zwolennikiem wymiany elektrozaworów, EGRu i czujnika doładowania przy 200 tys km. Unika się niespodzianek. Klienci którzy u nas na to się decydują nie maja problemów na trasie :)


O których elektrozaworach mówisz?

Wszystki.
Wymieniam koła pasowe na wale, elektrozawory, czujniki doładowania, EGR itp.
Dzięki temu sam tez nie musiałem nigdy wzywać pomocy.

svkje - 13-02-2021, 18:21

No i stalo sie dzis pod domem.

Pojechalem na maly spacer dzis, potem do sklepu i zatrzymalem sie przy skrzynce na listy, wsiadam daje gazu no i dusi sie. Nigdy nie stalo sie to podczas jazdy ale czasami mi poszarpywal.
Po dodaniu gazu na wyzsze obroty przechodzilo - ostatni raz kiedy przyszarpal podczas jazdy.
Towarzyszyl temu taki klikajacy dzwiek.

Odpiecie: przeplywki, EGR, przepustnicy nic w sumie nie dalo - check pojawil sie dopiero po zgaszeniu samochodu.

W czasie usterki, przy gaszeniu samochodu nie gasil od razu tylko jeszcze dobra sekunde pochodzil i gasl.

Po kilkukrotnym gaszeniu i odpalaniu samochodu znowu zaczal dzialac jak nalezy.

Odkrecilem korek wlewu, nie bylo vacuum w baku.

Nie wiem czy to normalne ale kolega obserwowal przepustnice z odpietym wezem i gdy dodawalem gazu to nie ruszala sie. Nagralem filmik jak wkreca sie na obroty na luzie i na Drive.

Znalazlem ten filmik, ktory po czesci pasuje do mojego przypadku https://www.youtube.com/watch?v=BYp83vxUnvY
Z tego co widze tam tez sa klapy wirowe.
Jestem praktycznie pewien ze dolot jest zapchany, widzialem troche jak sprawdzalem EGR w lato.

Moje nagranie: https://youtu.be/tMjQyY2nmAI

Kat polozenia przepustnicy staly 82* (nie bylo to podczas usterki). Czy cos dziwnego w tych parametrach? Czy sa poprawne?
https://zapodaj.net/a226a0a489f5f.jpg.html

Dalej przeprowadzam sledztwo, jak cos sie wyjasni dam znac, a tym czasem piszcie co sadzicie :)

Dzieki!

KujawiakKuba - 18-02-2021, 07:37

Czesc, mam ten sam or9blem. Właśnie teraz jechał jakieś 8km w korku, niskie prędkości. Jak korek sie ruszył to gaz, a pajero muł, przerywa nie wkręca sie. Awaryjnie i stoję 15min. Jak odpalam to coś pyknie, z kolejnym gazem tego nie ma. Nie wkręca sie powyżej 3tys, do tego momentu też toporne idzie. Zauważyłem że jest to gdy jedzie sue spokojnie bez ciśnienia, jak mu daje w rurę to nie ma tego problemu. Wcześniej myślałem że to tylko wtedy gdy jest mało paliwa, ze ssie jakiś syf. Ale bak do pełna i jest to samo. Znalazłeś receptę na to? Żaden błąd nie wyskakuje, jak podepnę kompa to tez nic nie ma. Nie udało mi sie go podłączyć podczas występowania usterki.
Pozdrawiam kuba

Ps.
500km temu nowe filtry i olej,

zbyszekm2 - 19-02-2021, 10:09

KujawiakKuba napisał/a:
Czesc, mam ten sam or9blem. Właśnie teraz jechał jakieś 8km w korku, niskie prędkości. Jak korek sie ruszył to gaz, a pajero muł, przerywa nie wkręca sie. Awaryjnie i stoję 15min. Jak odpalam to coś pyknie, z kolejnym gazem tego nie ma. Nie wkręca sie powyżej 3tys, do tego momentu też toporne idzie. Zauważyłem że jest to gdy jedzie sue spokojnie bez ciśnienia, jak mu daje w rurę to nie ma tego problemu. Wcześniej myślałem że to tylko wtedy gdy jest mało paliwa, ze ssie jakiś syf. Ale bak do pełna i jest to samo. Znalazłeś receptę na to? Żaden błąd nie wyskakuje, jak podepnę kompa to tez nic nie ma. Nie udało mi sie go podłączyć podczas występowania usterki.
Pozdrawiam kuba

Ps.
500km temu nowe filtry i olej,

Tzreba zacząc od wymiany EGRu
Zdejmij wtyczkę z EGRu i zobacz czy się poprawi

svkje - 19-02-2021, 11:33

zbyszekm2 napisał/a:
KujawiakKuba napisał/a:
Czesc, mam ten sam or9blem. Właśnie teraz jechał jakieś 8km w korku, niskie prędkości. Jak korek sie ruszył to gaz, a pajero muł, przerywa nie wkręca sie. Awaryjnie i stoję 15min. Jak odpalam to coś pyknie, z kolejnym gazem tego nie ma. Nie wkręca sie powyżej 3tys, do tego momentu też toporne idzie. Zauważyłem że jest to gdy jedzie sue spokojnie bez ciśnienia, jak mu daje w rurę to nie ma tego problemu. Wcześniej myślałem że to tylko wtedy gdy jest mało paliwa, ze ssie jakiś syf. Ale bak do pełna i jest to samo. Znalazłeś receptę na to? Żaden błąd nie wyskakuje, jak podepnę kompa to tez nic nie ma. Nie udało mi sie go podłączyć podczas występowania usterki.
Pozdrawiam kuba

Ps.
500km temu nowe filtry i olej,

Tzreba zacząc od wymiany EGRu
Zdejmij wtyczkę z EGRu i zobacz czy się poprawi


Czy EGR może oszukiwać bez bledu(checka) nie kopcac na czarno?

KujawiakKuba - 20-02-2021, 12:38

svkje napisał/a:
zbyszekm2 napisał/a:
KujawiakKuba napisał/a:
Czesc, mam ten sam or9blem. Właśnie teraz jechał jakieś 8km w korku, niskie prędkości. Jak korek sie ruszył to gaz, a pajero muł, przerywa nie wkręca sie. Awaryjnie i stoję 15min. Jak odpalam to coś pyknie, z kolejnym gazem tego nie ma. Nie wkręca sie powyżej 3tys, do tego momentu też toporne idzie. Zauważyłem że jest to gdy jedzie sue spokojnie bez ciśnienia, jak mu daje w rurę to nie ma tego problemu. Wcześniej myślałem że to tylko wtedy gdy jest mało paliwa, ze ssie jakiś syf. Ale bak do pełna i jest to samo. Znalazłeś receptę na to? Żaden błąd nie wyskakuje, jak podepnę kompa to tez nic nie ma. Nie udało mi sie go podłączyć podczas występowania usterki.
Pozdrawiam kuba

Ps.
500km temu nowe filtry i olej,

Tzreba zacząc od wymiany EGRu
Zdejmij wtyczkę z EGRu i zobacz czy się poprawi


Czy EGR może oszukiwać bez bledu(checka) nie kopcac na czarno?


Zrobiłem mała trasę bez pospiechu i wszystko ok, z tym ze może delikatnie gorzej sie wkręcal wyzej na odpietym EGR. Jak podpialem wtyczkę, to czułem że przy ruszaniu ma słaby dół, jakby znowu chciał stracić siłę do życia, z tym ze znowu nie za każdym razem. I check engin się pokazal po podpieciu egr.
W moim przypadku jak nie miał siły jechać, to kopcil na niebiesko i strasznie smierdzialo spalinami.
Zacznę od spr egr i porządnego wyczyszczenia, czy zaleca Pan od razu wymianę Panie Zbyszku?
Pozdrawiam!

zbyszekm2 - 22-02-2021, 12:23

[quote="KujawiakKuba"][quote="svkje"][quote="zbyszekm2"]
KujawiakKuba napisał/a:
C
Zacznę od spr egr i porządnego wyczyszczenia, czy zaleca Pan od razu wymianę Panie Zbyszku?
Pozdrawiam!

Wymianę. Może być tez tak ze zapchany jet DPF

svkje - 23-02-2021, 12:22

Czesc,

Wydaje mi sie ze znalazlem zrodlo problemu.

Bledy na skrzyni U1100 , U1120 i U1073 wskazywaly na problem z CANem/wiazka.

Dzisiaj polozylem sie pod auto i znalazlem uszkodzone 2 przewody zaraz przy wtyczkach.

Nie bardzo wiem od czego sa ale to zaraz Zbychu dopowie : )

Zalaczam zdjecie.
https://zapodaj.net/545a05cc8afef.jpg.html

Czy da sie je bez problemu otworzyc, dolutowac nowy kawalem wiazki i wymienic pin?
Same wtyczki wydaje sie w porzadku, nie ma korozji ani wody.
Czy ktos juz to robil ?

Mam też podejrzenie zaworu na pompie SCV. Będę go wymieniał.

zbyszekm2 - 24-02-2021, 08:41

svkje napisał/a:


Nie bardzo wiem od czego sa ale to zaraz Zbychu dopowie : )

Zalaczam zdjecie.
https://zapodaj.net/545a05cc8afef.jpg.html

Czy da sie je bez problemu otworzyc, dolutowac nowy kawalem wiazki i wymienic pin?
Same wtyczki wydaje sie w porzadku, nie ma korozji ani wody.
Czy ktos juz to robil ?

Mam też podejrzenie zaworu na pompie SCV. Będę go wymieniał.

Te wtyczki są od reduktora i nie mają wpływu na to co opisywałeś.

KujawiakKuba - 24-02-2021, 10:28

Czesc,
Zbyszku masz racje, egr umarł. Co sądzisz o wylaczeniu egr i usunięciu dpf? Nowy oryg egr coś koło 1200, względy ekonomiczne przemawiają za odlączeniem ale nie wiem jak na dłuższą metę z żywotnościa. Jakieś przeciwwskazania?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group