Carisma - Techniczne - Wysoka temperatura silnika w korku.
Anonymous - 18-04-2007, 20:25 Temat postu: Wysoka temperatura silnika w korku. Zrobiło się troszkę cieplej i zauważyłem że jak stoję w korku temp. silnika stoi na 2/3 a nawet 3/4 i ciągle chodzi wiatrak. Wystarczy że przegazuje silnik i temp. spada. Jak ruszę wszystko wraca do normy.
Czy ten typ tak ma ? Czy profilaktycznie wymienić płyn w chłodnicy?
Bartek - 18-04-2007, 20:28
Końcówka pompy wody lub zapowietrzony układ
[ Dodano: 18-04-2007, 20:29 ]
PS. jeszcze może być zamulona chłodnica
mlun - 18-04-2007, 21:48
Wskazówka zawsze powinna stać w pionie no +/- jakiś mały odchył ale napewno nie 2/3 atym bardziej 3/4.Skoro jak przgeazujesz i spada temp to ja bym pompe jednak obstawiał.
Anonymous - 18-04-2007, 22:36
Pompa jeździ w samochodzie od 25 tyś km, na razie wymienię płyn bo od kupna samochodu nie wymieniałem a poprzedni właściciel też nie wiadomo ile jeździł. Być może jest trochę syfu i wymiana coś pomoże. Jak nie będzie efektu trzeba się będzie dobrać do pompy.
[ Dodano: 27-04-2007, 20:17 ]
Jak się okazało było zbyt mało płynu w chłodnicy, po dolaniu jest wszystko ok.
itepe - 18-07-2007, 11:04
Podepnę sie pod temat.
Otóż u mnie dwa razy wystąpił następujący problem:
Zdarzyło się to raz podczas jazdy na autostradzie, jakieś 160km/h + clima (wzrosła i póxniej opadała i znów rosła) oraz w normalnym ruchu miejskim + clima (zjechałem na stację i wyłączyłem silnik, po ok. 15 sekundach i wył. klimy znów rozruch i było ok). Nic nie piszczy i świszcze. Pierwszy raz misiek był przed wymianą rozrządu, drugi raz już po. Czy to może być pierwszy objaw padającej pompy wodnej czy może to tylko dociążenie silnika przez klimę?
Pozdrawiam
itepe
mlun - 18-07-2007, 11:39
Raczej przez pompe bo klima to chyba nawet na odwrót powinna działać(wkonću jej wentylator coś tam pewnie wieje na chłodnice)
Anonymous - 18-07-2007, 12:28
mlun napisał/a: | bo klima to chyba nawet na odwrót powinna działać |
Dokladnie. Wczoraj stalem w korku jakies 10 min z klima i temp byla delikatnie ponizej polowy. Zwykle jest idealnie na polowie
itepe - 18-07-2007, 13:12
dylson napisał/a: | (...) Zwykle jest idealnie na polowie. |
ZWYKLE, tak mam. Zdarzyło się to dopiero dwa razy. Zastanawiam się też czy przypadkiem pasek się ślizga. No ale wtedy by piszczał. A mój mech ma 3 tygodnie urlopu
Anonymous - 18-07-2007, 17:15
Widze ze nie jestem sam.
Tez zauwazylem podobny efekt - pompe chyba wymienia sie podczas roboty z rozrzadem wiec pewnie byla przy 180k robiona a jest 212k. Stan plynu sprawdze , co jeszcze moze byc przyczyna jesli poziom jest ok? Plyn za stary?Mogl stracic wlasciwosci i zmiejszyc temperature wrzenia?
--------------------------------------------------------------
Sprawdzilem poziom plynu i jest powyzej napisu FULL.
Anonymous - 18-07-2007, 18:32
a w czym problem?
widze tu zwykly wzrost temp, po ktorym powinien sie wlaczyc wiatrak i "zbic" ja do ok 90C (polowa).
jesli temp rosnie, a wiatrak sie nie zalacza to wtedy jest problem, bo sam wzrost temp przy 30C na zewn jest normalnym zjawiskiem.
wegiel napisał/a: | pompe chyba wymienia sie podczas roboty z rozrzadem |
to nie V6 tu sie nie wymienia.
mlun - 18-07-2007, 18:57
Czemu piszesz że się nie wymienia?
Anonymous - 18-07-2007, 21:55
a ktos wymienia przy rozrzadzie pompe?
chyba ze na wlasna prosbe.
mlun - 18-07-2007, 22:06
Podobno jeśli ma luzy albo przy większym przebiegu to mechanicy zalecają wymiane.
Anonymous - 18-07-2007, 23:38
jasne jesli sie cos dzieje to nalezy wymienic,
np. w 2,5TDI V6 pompe wymienia sie obligatoryjnie przy rozrzadzie, ja zrozumialem wegiel'a ze przy rozrzadzie wymienia pompe, tak jak pasek.
mlun - 19-07-2007, 09:00
Nie no za każdym razem to się nie kalkuluje:P Chyba że ktoś bardzo ostrożny jest:P
|
|
|