Outlander I GEN Techniczne - Śruby mimośrodowe
h404 - 17-03-2021, 12:40 Temat postu: Śruby mimośrodowe Witam.
W tylnym zawieszeniu są 2 czy 4 śruby mimośrodowe (MB809335)?
Na pewno przy wahaczu poprzecznym MN100109, natomiast nie wiem jak jest z dolnym czy to jest zwykła śruba MU000390 czy mimośrodowa?
Jak oceniacie jakość śrub febesta?
starzec 00 - 17-03-2021, 17:42
W tylnym zawieszeniu są dwie śruby mimośrodowe służące do regulacji zbieżności.W dolnym wahaczu w miejscu fasolki (oczywiście nie w wahaczu tylko w miejscu mocowania przy sankach) fabrycznie wspawana jest podkładka,którą jest wyregulowane pochylenie koła. Jeżeli zachodzi potrzeba wyregulowania tegoż pochylenia można wyciąć podkładki i zastosować śruby mimośrodowe. Najrozsądniej kup oryginalne i nie dokręcaj ich a tym bardziej zamienników momentem jak podaje manual 120 Nm tylko 90 Nm.
[ Dodano: 17-03-2021, 17:45 ]
I jeszcze jeżeli zapragniesz mieć regulowane pochylenie koła to do śruby musi być podkładka.
[ Dodano: 17-03-2021, 17:46 ]
i nakrętka bo nie zawsze może być w komplecie.
h404 - 17-03-2021, 20:41
Dziękuje za odpowiedź.
Śruby zakupiłem oryginalne natomiast jest problem ze znalezieniem podkładek, niby są jakieś na e-pajero ale czy są oryginalne? Liczę na to że stare będą nadawały się jeszcze do użycia. Nakrętki od Febesta.
Krzyzak - 18-03-2021, 08:37
h404 napisał/a: | że stare będą nadawały się jeszcze do użycia | one się nie psują - śruby się kupuje, bo wahacz z reguły trzeba wyciąć razem z nimi, ale podkładki czy nakrętki nadają się powtórnie
h404 - 22-03-2021, 00:55
Mam jeszcze jedno pytanie związane z mocowaniem w belce górnego wahacza. Schemat na japancars wskazuje w tym miejscu nakrętkę ale tam nigdzie nie ma dla niej miejsca. Rozumiem że śruba wkręcana jest bezpośrednio w belkę? Wolę się upewnić ponieważ ze śrubą już ktoś kiedyś walczył (objechana), w przypadku zerwania konieczny będzie zapewne demontaż całej belki?
Jaro1974 - 22-03-2021, 13:22
Śruba banana jest wkręcana bezpośrednio w sanki.
elektryk - 09-04-2021, 10:16
Śruby są dwie, ale jak samochód ma swoje lata to można zamontować drugiej dwie i dokładniej ustawić kąty zbieżności. Mnie to proponował mój mechanik, a po ustawieniu zbieżności jedna śruba z tych dodatkowych była idealnie prosto, a druga wykręcona w kosmos żeby było równo.
Widziałem też to jako opcję u gościa co naprawia sanki, on też to proponował.
|
|
|