To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Outlander I GEN Techniczne - Lampy przednie

pawelekm - 26-03-2021, 08:55
Temat postu: Lampy przednie
Cześć,

Zaznaczę z góry: wiem - temat był, ale nie znalazłem do końca wyjaśnienia.

Odszczurzam auto po zimie.
Mam "oczywiście" przypadłość związaną ze spękanymi kloszami lamp przednich.
Chyba nie muszę mówić jak fatalnie to wygląda.
Nie mam zamiaru się bawić w jakieś klejenie kloszy czy tam rozklejanie, więc zapadła
decyzja o kupnie lamp.

Mogę kupić zamienniki na znanym portalu za kwotę około 380 PLN, ale z manualną regulacją świateł.
Szkoda byłoby rezygnować z regulacji elektrycznej ..... Dodatkowo sprzedawca twierdzi, że homologacja lamp jest.
Oraz druga opcja:
Większość jest ogłoszeń z lampami firmy DEPO na żarówki H1 oraz HB3. Lampy wyglądają ładnie (i z tego co piszą świecą lepiej).
Fakt, że są zauważalnie droższe, no i pojawia się problem z instalacją elektryczną.

Pytanie: w jaki sposób przerobić, dostosować instalację elektryczną do lamp z żarówkami H1, HB3 ? Konkretnie co i jak trzeba zrobić ?
Z tego co wyczytałem to każdy "coś słyszał", "coś trzeba przeciąć", "gdzieś połączyć". Ale chciałbym się dowiedzieć konkretnie - co, gdzie i jak ?

Pozdrawiam

Bzyk_R1 - 26-03-2021, 22:45

Zaprosiłem tu człowieka który przerabiał osobiście temat, będziesz miał info z pierwszej ręki.
pawelekm - 27-03-2021, 17:46

Bzyk_R1 napisał/a:
Zaprosiłem tu człowieka który przerabiał osobiście temat, będziesz miał info z pierwszej ręki.


Świetnie. Dziękuję Ci bardzo.
:!:

Jaro1974 - 27-03-2021, 19:58

Ja się bawiłem z przeróbką reflektorów przedliftowych na poliftowe. Same reflektory pasują p&p. Zabawa zaczyna się z podłączeniem. Potrzebne Ci będą dwa kontrolery H4 Bi-xenon Hid: https://allegro.pl/oferta/kontroler-h4-bi-xenon-hid-kabel-wiazka-slim-12v-7539154476?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_mtrzcj_czesci_pla_czesci-samochodowe&ev_adgr=Cz%C4%99%C5%9Bci+samochodowe+-+O%C5%9Bwietlenie&gclid=CjwKCAjwr_uCBhAFEiwAX8YJgXIEFXrB6TPaa2UqeZw1Z3Pf1kMSTrcpzkyQ3eRp7a29lZPCaAg2AhoCbSYQAvD_BwE
oraz wtyczki pod żarówki h1 i hb3 (po dwie sztuki).
Kontroler wpinasz pod kostkę żarówki a drugie końce należy przerobić. Kabel z dużą wtyczką w kontrolerze przerabiasz pod wtyczkę żarówki H1 (mijania), natomiast drugiej nie ruszasz (ona nie będzie używana). Wtyczkę do żarówki hb3 (drogowe) wpinasz bezpośrednio pod przewody świateł drogowych. Tak przerobiona instalka działa już u mnie co najmniej cztery lata i nic się nie dzieje. Jak czegoś nie wiesz to pisz na pw, w miarę możliwości szybko odpowiem.

pawelekm - 28-03-2021, 14:21

Ok. Zamawiam w takim razie niezbędne kontrolery i wtyczki.
Rafpl88 - 29-03-2021, 23:33

Hej !
Pytanko, co podczepiacie pod ten magiczny zestaw ,jako wyjście światła, xenon / led ?
Pozdrawiam

Jaro1974 - 30-03-2021, 09:30

Ja mam na normalnych żarówkach.
pawelekm - 30-03-2021, 19:35

Panowie - przyjdzie cały zamówiony komplet (myślę, że już jutro będę wszystko mieć) i wtedy wstawię fotkę co i jak. Oczywiście przy pomocy Jaro1974

[ Dodano: 31-03-2021, 12:03 ]
Ok. Przyszły wszystkie wtyczki oraz żarówki.
Na lampy jeszcze czekam, ale kable chyba mogę przygotować.
Czyli rozumiem, że ucinam wtyczkę nr 1. Podłączam w to miejsce wtyczkę nr 3 (h1).
A co mam zrobić z wtyczką nr 2 (hb3) ?
Do czego mam to podłączyć ?


Jaro1974 - 05-04-2021, 14:34

Wtyczkę do żarówki hb3 podłączyć należy bezpośrednio do przewodów idących do wtyczki żarówki h4( czyli krótko mówiąc przed kostką wlutować się należy do przewodu dodatniego świateł długich i do przewodu zerowego.).
pawelekm - 06-04-2021, 11:17

Ok. Powoli to ogarniam.
Oczywiście kostka na zdjęciu nr 3 (H1) nie pasuje (zamówiłem inną - czekam :roll: ).
Żeby wyjąć lampy trzeba opuścić zderzak - co nie jest takie oczywiste ze względu na stare śruby w starym (jak by nie patrzeć) samochodzie. Część śrub "oczywiście" się pourywała ... :roll:
Druga sprawa silniczki elektryczne sterowania lampami.
Szkoda gadać.
Miała być regulacja elektryczna. Będzie, ale chyba tylko z jednej strony, bo z drugiej, w montażu silniczka przeszkadza .... szyjka zbiornika płynu od spryskiwaczy.
Nie da się tam wcisnąć tego silnika.
Jak już będę miał wszystkie części - opiszę dokładnie co i jak.

Bzyk_R1 - 06-04-2021, 21:21

pawelekm, szyjkę zbiornika demontujesz przekręcając ją o 90 stopni. Wtedy wychodzi do góry, uważaj na uszczelkę żeby nie wpadła do środka.
Jaro1974 - 07-04-2021, 15:18

pawelekm napisał/a:
Ok. Powoli to ogarniam.
Oczywiście kostka na zdjęciu nr 3 (H1) nie pasuje (zamówiłem inną - czekam :roll: ).
Żeby wyjąć lampy trzeba opuścić zderzak - co nie jest takie oczywiste ze względu na stare śruby w starym (jak by nie patrzeć) samochodzie. Część śrub "oczywiście" się pourywała ... :roll:
Druga sprawa silniczki elektryczne sterowania lampami.
Szkoda gadać.
Miała być regulacja elektryczna. Będzie, ale chyba tylko z jednej strony, bo z drugiej, w montażu silniczka przeszkadza .... szyjka zbiornika płynu od spryskiwaczy.
Nie da się tam wcisnąć tego silnika.
Jak już będę miał wszystkie części - opiszę dokładnie co i jak.

Spokojnie bez nerw, wszystko będzie dobrze. Co do wyjęcia starych lamp to w zasadzie wystarczyłoby odkręcić śruby i delikatnie go odchylić do przodu i powinny wyjść. Ale najlepiej jest jednak zdjąć zderzak. Co do regulacji elektrycznej - zrób tak jak napisał Bzyk. Zdemontuj wlew, załóż silniczek regulacji i go podłącz. Następnie zamontuj wlew. I tu rozwiązania są dwa - pierwsze: nie dokręcaj wlewu do samego końca, on i tak będzie się trzymał i drugie: zanim założysz wlew płynu do spryskiwaczy to weź go podgrzej opalarką w tym miejscu gdzie będzie znajdował się silniczek i wyprofiluj go pod ten silniczek. Jak nie masz opalarki to możesz spróbować zrobić to nad kuchenką gazową ale to będzie bardziej ryzykowne ponieważ może się przetopić. Ale jeśli zrobisz to umiejętnie to dasz i w ten sposób radę. Po tym zabiegu wkręcasz do oporu wlew w swoje miejsce i będzie dobrze.

pawelekm - 09-04-2021, 09:37

Jaro1974 napisał/a:
pawelekm napisał/a:
Ok. Powoli to ogarniam.
Oczywiście kostka na zdjęciu nr 3 (H1) nie pasuje (zamówiłem inną - czekam :roll: ).
Żeby wyjąć lampy trzeba opuścić zderzak - co nie jest takie oczywiste ze względu na stare śruby w starym (jak by nie patrzeć) samochodzie. Część śrub "oczywiście" się pourywała ... :roll:
Druga sprawa silniczki elektryczne sterowania lampami.
Szkoda gadać.
Miała być regulacja elektryczna. Będzie, ale chyba tylko z jednej strony, bo z drugiej, w montażu silniczka przeszkadza .... szyjka zbiornika płynu od spryskiwaczy.
Nie da się tam wcisnąć tego silnika.
Jak już będę miał wszystkie części - opiszę dokładnie co i jak.

Spokojnie bez nerw, wszystko będzie dobrze. Co do wyjęcia starych lamp to w zasadzie wystarczyłoby odkręcić śruby i delikatnie go odchylić do przodu i powinny wyjść. Ale najlepiej jest jednak zdjąć zderzak. Co do regulacji elektrycznej - zrób tak jak napisał Bzyk. Zdemontuj wlew, załóż silniczek regulacji i go podłącz. Następnie zamontuj wlew. I tu rozwiązania są dwa - pierwsze: nie dokręcaj wlewu do samego końca, on i tak będzie się trzymał i drugie: zanim założysz wlew płynu do spryskiwaczy to weź go podgrzej opalarką w tym miejscu gdzie będzie znajdował się silniczek i wyprofiluj go pod ten silniczek. Jak nie masz opalarki to możesz spróbować zrobić to nad kuchenką gazową ale to będzie bardziej ryzykowne ponieważ może się przetopić. Ale jeśli zrobisz to umiejętnie to dasz i w ten sposób radę. Po tym zabiegu wkręcasz do oporu wlew w swoje miejsce i będzie dobrze.


Ok. Kostki ogranięte. Wszystko podłączone (oprócz silniczków - bo całość trwała już trochę za długo a auto jest mi po prostu potrzebne), świeci świetnie.
Różnica w stosunku do starych lamp jest naprawdę kolosalna.
No i wyglądają o niebo lepiej :wink:



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group