Outlander I Ogólne - [I 2.0T] Witam jestem nowym posiadaczem O1T
Szacer - 14-04-2021, 08:10 Temat postu: [I 2.0T] Witam jestem nowym posiadaczem O1T Witam, jestem nowym użytkownikiem Outlandera turbo. Sprowadzony świeżo ze Szwajcarii, przebieg 165.000. Po sprowadzeniu auta zrobiłem:
Kompletny rozrząd
Świece
Cewki
Oleje filtry
Blowoff properfekt
Mapa
Zegar boost auto gauge
Po zrobieniu mapy nie chciało mi dmuchać zadanej wartości boosta (1.3), problemem były katy, po wycięciu katów wszystko jest OK, boost 1.2, w peaku 1.3, lecz po ich wycięciu nastał kolejny problem, dymienie na niebiesko podczas hamowania silnikiem (dojeżdżanie do skrzyżowania), ewidentne czuć spalony olej. Stad moje pytanie, odma, uszczelniacze zaworowe, pierścienie, turbo leje? Czy czeka mnie remont? Proszę o pomoc
Pozdrawiam z Lublina
Jakub
W@sio - 14-04-2021, 08:32
Cześć, Fajnie, że się zarejestrowałeś na forum. Niestety dymienie na niebiesko może mieć różne przyczyny, być może turbo puszcza olej. Rozbierz rury dolotowe i zobacz ile w nich oleju. Oczywiście odma również może być problemem.
Z pozostałymi rzeczami łatwo będzie przetestować natomiast bardzo niski przebieg i aż dziwne, że dymi na niebiesko. Kiedyś Zwierzowi po remapie mocno dymił i o ile pamiętam okazało się, że miał coś nie tak w podciśnieniach poskładane przez mechanika.
Pozdro, Wasio spod lublina
Szacer - 14-04-2021, 09:22
Dzięki za szybką odpowiedź, niestety z mechaniki jestem zielony, ale będę musiał się do tego przekonać. Dolot czyli od filtra powietrza do IC?
W@sio - 14-04-2021, 12:04
Szacer napisał/a: | Dolot czyli od filtra powietrza do IC? | raczej między turbiną a przepustnicą
z ciekawosci, gdzie robiles remap?
Szacer - 14-04-2021, 12:11
Kolega we Włodawie robił ASChiptuning, początkowo miał problemy i mówił ze jak chciał ustawic większy boost to ciśnienie uciekło gdzies „bokiem”. Możliwe ze to jest przyczyna palenia oleju?
Bzyk_R1 - 14-04-2021, 20:55
Na początku zdejmij IC i wszystkie rury do przepustnicy włącznie i dokładnie umyj wewnątrz benzyną ekstrakcyjną. Potem zaślep dolot tuż za filtrem powietrza szczelnie i podaj z kompresora mu ze 1,5 - 2 bary i zobacz gdzie ucieka boost.
Szacer - 14-04-2021, 21:08
Robiłem dymometrem czy czymś takim, była nieszczelność na jednym podciśnieniu. Wszystkie podciśnienia teraz są zabezpieczone opaskami zaciskowymi.
Bzyk_R1 - 14-04-2021, 21:26
Ja zawsze robię wodą z fairy do garów
Szacer - 14-04-2021, 22:11
Przy niedzieli zrobie to co mówił Wasio, muszę wyeliminować te dymienie, bo nawet ludzie na skrzyżowaniu mówią ze śmierdzi za mną
No i ewidentnie widać i czuć spalony olej. Oby nie trzeba było robić remontu
Turbocbr - 14-04-2021, 22:26
Szacer, POKAŻ wykres z hamowni przed i po Tuningu . po sprawdzeniu szczelności dolotu sprawdź luzy na turbinie albo niech Ci mechanik sprawdzi jak mówisz że jesteś zielony .
Szacer - 15-04-2021, 06:59
Wykres będę miał w piątek wieczorem, bo aktualnie jestem na wyjeździe, dziękuje za wszystkie podpowiedzi, będę działał jak tylko wrócę
[ Dodano: 15-04-2021, 08:10 ]
Zauważyłem również, ze im mniej używam turbiny, tym miej dymu się wydobywa.
W@sio - 15-04-2021, 09:57
To wskazuje na puszczanie oleju przez turbinę ale wszystko można sprawdzić
Szacer - 15-04-2021, 10:56
Jeśli jest to puszczanie oleju przez turbinę, to trzeba wyciągać i regeneracja ?
Bzyk_R1 - 15-04-2021, 12:10
Ja jestem zawsze za najprostszymi metodami. Zrzuć dolot od filtra wsadź tam paluszki zobacz wirnik, jakieś foto, obejrzyj z latarką czy coś widać. Z kanału też widać dół turbo i można ocenić czy nie zapocone ulane itp.
Szacer - 16-04-2021, 09:01
Zajrzałem pod auto, dołączam zdjęcie:
Widać, ze coś się poci, dzisiaj wieczorem będę demontował ten dolot i patrzył tam gdzie mówiliście.
|
|
|