To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EAx]Klimatyzacja - czy tak ma być że strzela czynnikiem?

Anonymous - 19-04-2007, 18:17
Temat postu: [EAx]Klimatyzacja - czy tak ma być że strzela czynnikiem?
Witam
Problem: Po odpaleniu auta gdy klima jest włączona a obieg (sprężarka) załącza kilka sekund po starcie silnika....
w tym momencie jeśli mam wyzsze obroty ( np juz ruszam) wyrzuca mi czynnik przez jakiś zawór bezpieczenstwa na sprężarce.... czy to normalne?....

sprawdziłem.... odpaliłem auto i trzymałem od razu obroty na poziomie 3,5 tys..... w momencie załączenia klimy-sprężarki (puszczenia w ruch obiegu czynnika) strzeliło z zaworu zielonym dymkiem..... później już jest ok... nie widać żeby wyrzucała (wywala tylko po odpaleniu lub po włączeniu klimy jesli jakiś czas nie chodziła...

czy spotkał sie ktoś z Was z podobnym przypadkiem? co to może być?

Aha! chłodzi dobrze! ale czy będzie tak długo skoro wyrzuca w takich przypadkach?

ile powinno wejść czynnika do mojego gala? 2,0 GLS 2000 r. klimatronic
...może za dużo nabili????? hmmmmmm

[ Dodano: 19-04-2007, 19:26 ]
w ksiażce obsługi podają ilość czynnika 630-670 gram...mnie nabil z tego co pamietam troche ponad 700 (chyba 720 gram)...moze tu tkwi przyczyna?

macia - 19-04-2007, 20:06

sebap napisał/a:
czy to normalne?....

Normalne na pewno to nie jest, chyba nie zakładasz, że powinno wywalać czynnik :?

Chooper - 19-04-2007, 21:58

sebap napisał/a:
le powinno wejść czynnika do mojego gala? 2,0 GLS 2000 r. klimatronic



670-710 gram

Hugo - 16-08-2013, 20:52

Powiedzcie mi proszę jak usunąć czynnik z układu klimatyzacji? Po prostu chcę odkręcić jedną z rurek klimatyzacji pod maską i muszę opróżnić układ. Wiem, że odsysa się (czy coś takiego) w zakładzie zajmującym się klimatyzacjami, ale nie ma takiej możliwości, bo auto nie jest już na chodzie. Wciskałem zaworek na tej cieńszej rurce, ale jest masakra, ciśnienie strzela jak głupie i wszystko wokoło mokre od razu. Proszę o pomoc.
robertdg - 16-08-2013, 21:06

Wypuszczając czynnik w powietrze zatruwasz atmosfere, najlepiej zatargaj auto do serwisu klimy i niech odciągną czynnik i dogadaj sie z nimi ze odciągną za free przy danej wadze czynnika.
Hugo - 16-08-2013, 22:05

robertdg napisał/a:
Wypuszczając czynnik w powietrze zatruwasz atmosfere
Wiedziałem, że ktoś tak napisze. Żeby każdy tak zatruwał jak ja... :wink: Daj jakiś domowy sposób.
robertdg - 17-08-2013, 08:10

Ale to prawda, to dziadostwo jest cholernie szkodliwe, samemu można sobie zaszkodzić, bo niech gaz Ci buchnie prosto w oczy czy na ręce, chyba nie chcesz się poparzyć albo czegoś stracić :?:

Na przewodach masz wentyle gruba rurka to niskie ciśnienie, cieńka rurka to wysokie ciśnienie, wentel sie naciska i układ się opróżnia, najlepiej jabyś to opróżnił do jakiegoś zbiornika przez jakiś węzyk

Musisz uważać bo gaz przy wylocie sie rozpreza i będzie mroził

Hugo - 17-08-2013, 08:30

robertdg napisał/a:
najlepiej jabyś to opróżnił do jakiegoś zbiornika przez jakiś węzyk
Ale jak otworzyć zawór mając nałożony wężyk?
robertdg - 17-08-2013, 08:43

W węzyku robisz ciasny otworek przekładasz przez niego kawałek druta z elektrody, uprzednio zaginasz i na sucho sprawdzasz jak będzie działać, najskuteczniejszym rozwiązaniem jest zawór szybkozłaczny z maszyny do obsługi klimatyzacji :P
Juiceman - 17-08-2013, 09:19

Manual podaje że czynnika powinno być 670-710g - ale nie mogę znaleźć czy ta rozbieżność to dla konkretnego silnika, czy każdy Gal ma taką samą ilość czynnika który wchodzi.

Z kolei instrukcja podaje 630-670g

Hugo - 17-08-2013, 21:01

robertdg, dzięki.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group