To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Pajero III - Pajero III 3.2 lift 2003 r.

Rafal85 - 03-05-2021, 21:52
Temat postu: Pajero III 3.2 lift 2003 r.
Witajcie,
Nie mogę odnaleźć informacji a mianowicie. Podczas ostatniej jazdy na mocnym podjeździe 200/300 metrowych podczas jazdy na reduktorze pojawia się sygnał dźwiękowy przerywany. Nie pojawia się żadna kontrolna, temp. „Wody” stabilna. O co chodzi? Alarm zbyt mocnej jazdy / przegrzanie skrzyni?

Po chwili przestaje. Podjazd był 500 m robiony na raty i za każdy razem pod koniec podjazdu był słyszalny.

Pacjent:
Pajero III 3.2 Automat, 2003 r. Lift, 3D, bez blokady.


Dziękuje za odpowiedz

Olson - 03-05-2021, 22:49

Prawdopodobnie chodzi tutaj o "piszczek", który załącza się, kiedy coś się dzieje z pompą hamulcową. Skoro lift bez blokady, to masz kontrole trakcji, stara się dochamować odpowiednie koło i pompa hamulcowa się przegrzewa lub jest zbytnio wysilona. Daje znać o tym charakterystycznym dźwiękiem.

Niestety mimo, że bardzo ją lubię to kontrola trakcji siada podczas długich podjazdów i blokada 100% by się przydała. :|

Rafal85 - 04-05-2021, 12:09

Ma to sens 💪
Fakt kontrola trakcji dużo pomaga na czarnym ale w terenie przeszkadza trochę i jednak cały czas tak miga kiedy się włącza.

Pewnie niema opcji jej wyłączenia albo jakiegoś rozwiązania na to po za zmiana samochodu na inny ale z pod tego samego znaku?

Ale to co chciałem wiedzieć już wiem.


Pozdrawiam

Olson - 04-05-2021, 18:55

Znaczy poza tym, że kontrola pomaga na asfalcie, to w terenie również działa na twoją korzyść. Nazywa się to układ aktywnej stabilizacji pojazdu i kontroli trakcji M-ASTC. Jeśli któreś z kół dostanie poślizgu, to układ dochamowywuje te koło, tak aby złapało przyczepność i Pajerka dalej szła w górę. Na wskaźniku napędów koło w poślizgu powinno mrugać, wtedy M-ASTC działa i miga również kontrola trakcji co znaczy, że koło jest dochamowywane. Dodatkowo odłącza funkcję sterowania obrotami silnika. Coś podobnego do Quadra-Drive II montowanego w Jeepach.

Nie ma co myśleć o zmianie samochodu tylko się cieszyć jazdą! Ostatecznie blokadę 100% można dołożyć, kilka postów niżej kolega grskonieczny dokłada, to można podpytać co i jak.

Na tej stronce jest to wyjaśnione z rysunkiem pod nazwą ACTIVE TRACTION CONTROL SYSTEM CONTROL:
http://mmc-autoelectric.o...00005400ENG.HTM

Rafal85 - 04-05-2021, 20:47

Extra i dziękuje za wyczerpująca informacje :D

Mega przydatna pomoc i masa wiedzy!

Po 4 dniach od zakupu odstawiłem samochód na duży serwis i konserwacje który trwał 4 tygodnie wiec teraz pozostaje się cieszyć :biggrin:

Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group